וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים ייקנסו ב-750 אלף שקל בגלל אפליקציה?

istudent אמור היה להיות מועדון הצרכנות הרשמי לסטודנטים בישראל. הפרויקט יצא לדרך, אלא שלפתע הוחלט לבטלו בשל לחץ מאגודות האוניברסיטאות. כעת עלולה ההתאחדות לשלם על כך ביוקר

האם התאחדות הסטודנטים החליטה לסיים התקשרות עם חברה שפיתחה אפליקציה (יישומון) צרכנית בשל שיקולים לא ענייניים? גורמים בהתאחדות מספרים כי שלשום (שלישי) שכרה הנהלת ההתאחדות את שירותיו של עורך דין מוביל על מנת לבטל את החוזה שנחתם עם חברה בשם istudent - ספק חיצוני שפיתח מיזם אינטרנטי של מועדון צרכנות דיגיטלי לסטודנטים. בגין הביטול עלולה לשלם ההתאחדות קנס של 750 אלף שקלים.

עוד ידיעות חינוך בוואלה! חדשות:
ראש העיר בית שמש: "לא אפנה את התלמידות החרדיות"
חרף הקיצוץ בחינוך: תכנית צהרונים מסובסדים חדשה
בית ספר בערד הועבר לחב"ד - על חשבון נוער בסיכון

התאחדות הסטודנטים הארצית, בראשותו של אורי רשטיק, מאגדת בתוכה 64 אגודות סטודנטים מכלל האוניברסיטאות והמכללות בישראל. לפני כחצי שנה חתמה ההתאחדות על הסכם עם istudent לחמש שנים, במסגרתו תעניק חסות למיזם ותכיר בו כמועדון הצרכנות הדיגיטלי הרשמי של הסטודנטים בישראל.

במסגרת המיזם פיתחה החברה אפליקציה שמעניקה לסטודנטים שלל הטבות בעשרות רשתות צרכנות ארציות ועסקים מקומיים. ההסכם נחתם לאחר שבהתאחדות הסטודנטים רצו בשנה שעברה להקים מועדון מסוג זה באופן עצמאי, אך העלויות הגבוהות של הקמתו - שהוערכו בשלושה מיליוני שקלים - הובילה לפנייה לספק חיצוני, חברת istudent.

החברה נבדקה על ידי דירקטריון חברת "אלחון", החברה הכלכלית של התאחדות הסטודנטים הארצית, שחתמה עמה על חוזה התקשרות. שיתוף הפעולה בין הצדדים יצא לדרך. האפליקציה פותחה והיא תעמוד לרשות הסטודנטים כבר בפתיחת השנה האקדמית, שתחל בסוף החודש הבא. אלא שבשבועות האחרונים שקלה ההתאחדות לבטל את החוזה עם החברה. לפני כמה ימים, כך נראה, נפל הפור, לאחר שחברי הוועד המנהל של ההתאחדות הצביעו פה אחד לסיים את החוזה עם istudent.

הסיבה לביטול טמונה, על פי אחד מהחברים בהתאחדות, בלחץ שהופעל על היו"ר רשטיק מצד יושבי הראש של האגודות, שחברותיהן הכלכליות עלולות להיפגע מבחינת רווחים כתוצאה מהקמת מועדון הצרכנות החדש. בין יושבי הראש גם גלעד ארדיטי, יו"ר אגודת הסטודנטים היוצא של אוניברסיטת תל אביב, שמתמודד בבחירות ליו"ר ההתאחדות שייערכו בעוד כחודשיים.

בהודעת דואר אלקטרוני ששלח חבר ההתאחדות שלשום לתפוצה רחבה, נכתב על הביטול הצפוי והאינטרסים שעומדים, לדבריו, מאחוריו: "כבר כמה חודשים שאני רואה התנהלות חמורה של אנשים בהתאחדות. קשר פסול בין אורי רשטיק ובא כוחו גלעד ארדיטי מתל אביב, לחברות כלכליות שונות ומשונות. עד עכשיו האמנתי שהדברים ייראו אחרת אבל נראה שטובת הסטודנטים לא בראש. ההתאחדות הולכת להפסיד 750 אלף שקלים לבעלי החברה! וחשופה במיליוני שקלים נוספים בתביעה. לדברי אותו חבר התאחדות, "יש גם אפשרות שהצד השני יתבע אותנו על סכומים גבוהים יותר בגלל ההפסדים שנוצרים לו כתוצאה מעיכוב של קיום ההסכם".

"הסטודנטים בישראל, ובראשם האגודות, הולכות להיפגע משמעותית ותדמיתית", נכתב בהודעת הדואר האלקטרוני שנשלחה שלשום. "ההסכם נחתם לאחר משא ומתן ממושך ולאחר שנוצרה ההבנה שזה הדבר הכי טוב לאגודות הסטודנטים. פעם נוספת אינטרסים כלכליים של גופים מסוימים יחד עם אינטרסים אישיים פוגעים במאמץ של כולנו לקדם את עולם הסטודנטים".

"הם חתמו על הסכם על כל נגזרותיו, כולל קנס יציאה"

מפתח אפליקציית istudent, משה רדמן, אמר לוואלה! חדשות: "הכול התקיים יפה, שיתוף הפעולה היה פורה מאוד, עד שבשלב מסוים גורמי כוח בעולם הסטודנטים החליטו שהדבר הזה טוב מדי והתחילו ללחוץ על מקבלי החלטות בהתאחדות לא לשתף פעולה עם המיזם". לדבריו, "התאחדות הסטודנטים צריכה לרצות שהסטודנטים יקבלו הטבות שלא קיבלו מעולם, אבל כנראה הם חושבים אחרת. אם תהיה החלטה לבטל את ההתקשרות זה מצער מאוד, אבל זה לא יעצור אותנו. הם חתמו על הסכם על כל הנגזרות שלו, כולל קנס יציאה".

סטודנטים באוניברסיטה, דצמבר 2011. עומר מירון
"ההתאחדות צריכה לרצות שהסטודנטים יקבלו הטבות שלא קיבלו מעולם"/עומר מירון

התאחדות הסטודנטים מסרה בתגובה: "יו"ר ההתאחדות יפעל לבצע את החלטות הוועד המנהל, ובהתאם לכך להמשיך את ההידברות עם יזמי istudent".

גלעד ארדיטי, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, מסר: "חברת אלחון התקשרה מול יזמי istudent והציגה בפני הוועד המנהל של התאחדות הסטודנטים את המיזם החדש. הוועד החליט פה אחד לקדם את המשך ההידברות עם יזמי אפליקציית istudent".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully