וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הצתת הגן: מחר שביתת אזהרה בת שעה בגנים

בעקבות התקרית במושב חלץ, החליטו בהסתדרות המורים לפתוח מחר את הלימודים רק בשעה 9:00 - שעה מאוחר מהמועד הרגיל. הסתדרות המורים: "לא נרשה שיפגעו בעובדי ההוראה"

צילום: שי מכלוף, רומן ואינר; עריכה: גדי וינסטוק

הלימודים בגני הילדים בכל הארץ יחלו מחר (חמישי) בשעה 9:00 – כשעה לאחר השעה המקורית, זאת במחאה על הצתת גן הילדים במושב חלץ באזור לכיש אתמול, שבוצעה על פי החשד על ידי הורים לילד בגן שזעמו על הגננת לאה כהן. מהסתדרות המורים נמסר כי "בישיבת חירום שקיימה ההסתדרות הוחלט כי בשל מעשה האלימות החמור של שריפת גן ילדים ומכוניתה של גננת, שביצעה את עבודתה על פי כל דין, תתקיים שביתת אזהרה ומחאה". עם זאת, הלימודים בגני החינוך המיוחד יתקיימו כרגיל.

מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, מסר: "הסתדרות המורים לא תסבול התנהגות אלימה שאין לה מקום בחברה מתוקנת ולא תרשה לפגוע בעובדי הוראה העושים עבודת קודש במסירות אין קץ למען חינוך ילדי ישראל".

מאוחר יותר הודיע מרכז השלטון המקומי כי הסייעות יעבדו מחר כרגיל. "מרכז השלטון המקומי מוקיע כל תופעה של אלימות ומגנה בכל תוקף את הצתת הגן במושב חלץ", נמסר בהודעה. "עם זאת וככל שמארגני ההשבתה לא נועצו או נדברו עם מרכז השלטון המקומי, נבקש להודיע כי סייעות הגנים יגיעו לגנים כרגיל וכי ניתן להפעיל את הגן כבשגרה בסיוע הורה. מרכז השלטון המקומי ימשיך ויפעל לרווחת כלל התושבים ולקהילת ההורים". יצוין כי בהנחיות שהוציאה בתחילת השנה הסתדרות המורים לגננות נאמר כי ההסתדרות החליטה שלא לאפשר יותר התנדבות הורים בגנים.

בתוך כך, עצב רב שורר היום בקרב הורים לילדים מהגן שהוצת בחלץ. הילדים עצמם הועברו לגן חלופי במושב ליד אשקלון. מגרש המשחקים שלהם עכשיו הוא בין עצי אקליפטוס וקזוארינה. את הדרך לשם והביתה הם עושים עם ההורים בהסעה מרוכזת שיצאת מנקודה סמוכה לגן המפויח. "ניסיתי ששני הילדים שלי יימנעו מחשיפה למראה הזה", סיפרה אחת האימהות, שביקשה לשמור על חסיון שמה, "האירוע הזה אומר הרבה מאוד על הטיב האנושי ועל מה שאנשים מסוגלים לעשות. התחושה היא קשה מאוד".

האם, שעבודתה קשורה גם כן לפעילות חינוכית, הצביעה על הדרך שבה ספגה את עוצמת המכה: "אנחנו מכירים את כולם. עם חלק עברנו גם חוויות ילדות משותפות. היום אני חשה לא נוח במקום הזה, שהציג לי הוכחה מאוד ברורה ליכולות של אנשים ולאן אפשר להגיע. לשרוף גן ילדים זה לפגוע במקום הכי יקר לכולם. יש לי שביב של תקווה אל אני מאוד מודאגת לעתיד הילדים".

חשד: הורים הציתו את גן הילדים ואת מכונית הגננת

חשד: הורים הציתו גן ילדים כדי להתנכל לגננת. מערכת וואלה!
העבודות כבר החלו. הגן שהוצת במושב חלץ/מערכת וואלה!

עבודות שיפוץ הגן נפתחו הבוקר וישנה כוונה להפוך את הילדים לשותפים בחידוש ושיפוץ הגן. "בחשיבה משותפת עם ההורים הוחלט כי הצוות החינוכי שילווה את הגן הינו הצוות הקבוע שיתוגבר על ידי אנשי מקצוע נוספים", נמסר מהמועצה האזורית חוף אשקלון שבשטחה המושב חלץ. "נקבע גן חלופי בעל צביון דומה ויכולת קליטה של כל הילדים במטרה לאפשר לילדים להביע רגשות ולעבד את החוויה במקביל לחזרה לשגרה ולסדר יום תקין מהר ככל שניתן". ראש המועצה, יאיר פרג'ון מסר כי המועצת נוקטת מאמצים רבים על מנת לאפשר לילדים לחזור לסדר יום ולשגרה רגועה ובטוחה.

"זה לא פשוט מה שקרה פה", אמרה היום כהן לוואלה! חדשות. "הייתי ישנה והעירו אותי ואמרו לי שהאוטו שלי עולה באש. לא התפלאתי. זה לא נעים, מפחיד קצת במיוחד כשיש לי ילדים בבית, לדעת שמישהו עושה מעשה כזה נתעב, מגיע עד ביתי, ביתי הפרטי, ואחר כך הולך לגן הילדים שלא עשו עוול לאף אחד וככה לשרוף את הגן. הרגשה מאוד מאוד לא נעימה. זה גרם לי אפילו לחרדות".

לדבריה, קדמו למעשה אירועים שנמצאים בטיפול המשטרה. "איומים וזהו, אני לא יכולה לשתף. אני סומכת על המשטרה". בנוגע לכך שדיווחה על סימני אלימות בילדים בגן, אמרה: "אני שומרת על אתיקה מקצועית. דיווחתי מה שהייתי צריכה, עשיתי כמתחייב בחוק, חרתי על דגלי לשמור על הילדים, לאהוב אותם, וזה מה שאני עושה עד היום".

כשנשאלה אם אינה מעוניינת לעזוב את הגן בעקבות האירועים, אמרה כהן כי היא חשבה על זה. "עברו בי מחשבות כאלה, להתייאש מעט. אבל יש לי כוח אדיר מהילדים המקסימים בגן, מהמשפחות הנהדרות והאיכותיות". היא ביקשה לקרוא לכל עובדי ההוראה: "לא לפחד מבריונים. לא להיכנע לבריונות, לסחטנות. אנו נמשיך לעשות את המוטל עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully