וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור לילי: אסטרואיד ענק חלף בשמי כדור הארץ

1.6.2013 / 0:12

האסטרואיד 1998 QE2 המשתרע לאורך של כמעט שלושה קילומטרים הגיע למרחק של 5.8 מיליון קילומטרים מכדור הארץ - "ממש קרוב", לדברי מדען נאס"א. צפו בשידור של מסע האסטרואיד

מראה מרהיב: אסטרואיד ענק חלף הלילה (שבת) בשמי כדור הארץ, כשלצדו ירח קטן המלווה אותו. האסטרואיד, שקיבל את השם 1998 QE2, משתרע לאורך של כ-2.7 קילומטרים, כגודלו של גשר הזהב בסן פרנסיסקו. בחצות הלילה הגיע למרחק הקצר ביותר מכדור הארץ אליו יגיע במסעו: 5.8 מיליון קילומטרים.

"עבור אסטרואיד בגודל הזה, זה ממש קרוב", אמר מדען נאס"א פול צ'ודאס. ביום רביעי גילו מדעני נאס"א באמצעות צילומי רדאר את הירח הקטן הנלווה לאסטרואיד. "זו הייתה הפתעה לא קטנה", אמרה המדענית מארינה ברוזוביץ'. לדבריה, יחלפו עוד לפחות 200 שנה עד ש-1998 QE2 יחלוף כל כך קרוב לכדור הארץ פעם נוספת.

צפו באסטרואיד חולף על פני כדור הארץ

צילומי הרדאר שגילו את הירח שמתלווה לאסטרואיד

בחודשים האחרונים עברו סמוך לכדור הארץ גרמים שמימיים נוספים. באופן נדיר למדי, בחודש פברואר השנה פגע מטאור בהרי אורל שבמזרח רוסיה וגרם לכ-1,000 פצועים, בהם כ-80 ילדים. מאוחר יותר באותו היום חלף אסטרואיד - בגודל מחצית ממגרש כדורגל - במרחק הקרוב ביותר אי פעם לכדור הארץ. לא נרשמה סכנת התנגשות. הגרם השמימי התקרב אז למרחק של עד 27,700 קילומטרים מהכדור – קרוב בהרבה מהירח.

גם 1998 QE2 לא היווה סכנה לכדור הארץ או מי מיושביו. ניתן היה לצפות באסטרואיד באמצעות טלסקופ בינוני ומעלה מכל מקום חשוך ולפנות בוקר הוא נצפה היטב בשמי ישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully