וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האויב" החדש של הציבור החרדי: שי פירון

20.4.2013 / 4:50

שר החינוך עומד בימים אלה בפני מתקפה תקשורתית אגרסיבית מצד כלי התקשורת החרדיים. השבוע פורסמו קריקטורות נגד פירון ומאמרי דעה בהם הוא מכונה "פריץ", "צאר" ו"פרעה"

לאחר שהציבור החרדי הפנים שנציגיו נמצאים נכון לעכשיו באופוזיציה, ולאחר המתקפה נגד נפתלי בנט ויאיר לפיד, מופנית "האש" בימים אלו כנגד שר החינוך החדש, שי פירון (יש עתיד), המסתמן נכון לעכשיו כ"אויב" החדש של הקהילה החרדית. כעת, לאחר שהחוק לשוויון בנטל ירד מהכותרות, הסכנה הגדולה מבחינת הקהילה היא הפגיעה באופי החינוך החרדי המקובל ששר החינוך הצהיר על כוונותיו לשנותו. פירון הצהיר בשבוע שעבר כי ימנע תקציבים ממוסדות חינוך שלא ילמדו בהם את מקצועות הליבה.

חילופי שרים במשרד החינוך: השר היוצא גדעון סער והנכנס שי פירון, מרץ 2013. מור שאולי
האויב החדש של החרדים? שי פירון/מור שאולי

בעיתון החרדי "המודיע" פורסמה השבוע קריקטורה בה נראה פירון מלמד תלמיד חרדי ומחייב אותו ללמוד גם לימודי ליבה בניגוד לרצונו. ב"יתד נאמן" החרדי-ליטאי נקטו בנימה חריפה הרבה יותר כלפי פירון והציגו אותו כגלוח ראש עם עגיל הסוחב באמתחתו את כל הרע שיש בעולם: סמים, חוצפה, בורות, אלימות ואת השאיפה להיות ככל הגויים, תוך כדי שהוא מנסה לשחד את נציג מוסדות החרדים בתקציבי המשרד בתנאי שהוא יוכל להזריק לו את לימודי הליב"ה כאילו הם סוג של סם מסוכן.

גם במאמרי הדעה של העיתונים החרדים נרשמה מתקפה חסרת תקדים נגד פירון ובאחד ממאמרי המערכת המרכזיים ב"המודיע", משווה כותב המאמר את פירון לפריץ שנלחם במי שמייצג את "היהודי האותנטי" כהגדרתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקריקטורה שפורסמה ב"יתד נאמן"/מערכת וואלה, צילום מסך

במאמר הנושא את הכותרת "הפריץ לובש ציצית", משווה הכותב את התנכלות הגויים כלפי היהודים בגולה להתנכלות היום כנגד הציבור החרדי. "אנו בגלות מתמשכת ומחריפה, אבל אצל יהודים. הגלות אצל היהודים שודרגה, ההתקלסות המרה, והפריץ לא מלביש את העז ציצית, אלא לובש את הציצית בעצמו" נכתב במאמר, "הפריץ בגלגול העכשווי של דורנו, זה שמודיע בשער בת רבים בראיון עצמאות חגיגי, כי ילדי ישראל בחינוך החרדי שלא ילמדו ליב"ה ינושלו מזכויותיהם, זה שמתריע שחס ושלום לא ילמדו תורה ביום העצמאות מעדיף לעשות את העבודה המזוויעה הזו דווקא במדים שחלקם נלקחו מהחזות היהודית אפילו עם ציצית משתלשלת".

בהמשך מכנה כותב המאמר את פירון "פריץ": "כאשר יהודי פוגש את הפריץ הגוי, יש דרכים שונות להתמודד. אבל כאשר הפריץ עוטף עצמו בשלל סממנים יהודיים, ובמקום להופיע כעשיו הוא מציג עצמו כאחי, כמי שרוצה נורא לדאוג לך זה הכי הכי הכי מסוכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקריקטורה בעיתון "המודיע"/מערכת וואלה, צילום מסך

כותב המאמר טוען שמינויו של פירון לשר החינוך מטרתו להשפיע על החינוך החרדי ולדלל את אורח חייהם כהגדרתו. "האם מישהו חושב שלחינם העמידה ברית הפלדה של בנט ולפיד בראש חנית החינוך את מי שהעמידו? הבחירה מותאמת ככפפה ליד, או כאגרופן לזרוע" נכתב במאמר. עוד הוא מוסיף כי ראש הממשלה שבוי בידיהם של בנט ולפיד.

לדברי הכותב, החינוך החילוני נגוע באלימות כלפי מורים המצריכים התמודדות עם אמצעי בטיחות כמו שערים מגנטיים וחוליות שמירה. לטענתו, התקציבים עבור אמצעים אלו באים על חשבון התלמיד החרדי: "עבור הילד החרדי יקמוץ שר החינוך את האגרוף לבל תנשור אף פרוטה אחת עבורו, ומי שלא יציית ילבישו על האגרוף החשוף את האגרופן לסנקציות כלכליות. במקביל ימשחו בדבש צרעות ובשמן קיק הצעות לזנוח את לימוד התורה בכוללים, כדי לקבל תארים. לממשלה ולכל מיני גורמים עלומים יותר ועלומים פחות יש ים של כסף, כדי לשאוב את החרדים מדף הגמרא אל לימודי החול. עוד דרך לנסות לנקב חורים בכיפה שלו. למאבק המשולב של ברית הפלדה יש מטרות ברורות: ראשית לשפוך טרפנטין אל החרדיות ולדלל אותה 'שהם יהיו כמונו בהדרגה בתהליך יסודי'".

לדברי ישראל כהן, עיתונאי באתר החרדי "כיכר השבת ", מדובר במתקפה חסרת תקדים ובביטויים שבדרך כלל לא משתמשים בהם, בטח לא כנגד דתיים. "היו כבר דברים מעולם אבל לעיתים רחוקות, והמעניין הוא שעד עכשיו ההתקפות התמקדו בבנט ולפיד, וגם עכשיו יוצאים כנגד הברית ביניהם, אך כל האש מופנית כנגד שר החינוך שי פירון, הוא נתפס כאויב הציבור החרדי החדש, כיוון שבחר על ההתחלה לשים על המוקד את הציבור החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully