וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה, הלך לעולמו בגיל 66

12.4.2013 / 17:36

בנו השני של מנהיגה הרוחני של ש"ס מת לאחר מאבק של כשנה וחצי במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו אישה ושמונה ילדים. אלפים השתתפו במסע הלווייתו: "איבדנו איש צדיק וקדוש"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

הרב יעקב יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 66 לאחר מאבק במחלת הסרטן. המחלה התגלתה בגופו של הרב לפני כשנה וחצי, ולאחרונה חלה הידרדרות במצבו והוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם כאמור מת היום. הוא הותיר אחריו את אלמנתו, הרבנית נצחיה, ושמונה ילדים.

אלפי בני אדם השתתפו במסע הלווייתו של הרב יוסף, שיצא מבית הכנסת בורוכוב בשכונת הבוכרים במאה שערים לכיוון הר המנוחות, שם הובא למנוחות. גם אביו, הרב עובדיה יוסף, השתתף בהלוויה, למרות מערכת היחסים הבעייתית בין השניים. הרב עובדיה אמר בבכי כי בנו היה "צדיק" וקרא לתלמידיו הרבים להמשיך וללמוד את תורתו. אחד מבניו של הרב יעקב יוסף הודה לאלפים שהתפללו לרפואתו לאורך תקופת המחלה ואמר במהלך ההלוויה כי "זה מה שהוא ביקש ממני לומר לכם, תודה".

הרב הראשי הספרדי לישראל, שלמה עמאר, ספד לרב יוסף. "בכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף זה. זו שריפה לכל בית ישראל. אחד מגדולי תלמידי החכמים שבדור נסתלק מאיתנו", אמר בצער. "זה לא הזמן שנוכל להאריך ולהרגיש את גודל ההפסד והאהדה שאיבדנו איש צדיק וקדוש שכל הזמן זיכה בתורה. גם בדעות הקשות ביוצר, לא עשה לעצמו הנחה והמשיך בשיעורי תורה למרות המצב הקשה והייסורים. עד סוף השבוע שעבר העביר שיעורים. מי יכול לנחם אותנו מהצער הנורא הזה".

הלווייתו של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, בירושלים, 12 באפריל 2013. מור שאולי
מסע ההלוויה של הרב יעקב יוסף, היום/מור שאולי

הרב יעקב יוסף הוא הבן הגדול מבין בניו של הרב עובדיה, וילדו השני. למרות שהוא נחשב לגדול בתורה, הקשר בין השניים לא היה טוב. הוא נולד בירושלים ולמד בישיבת פורת יוסף, קול התורה, והוסמך כרב במוסד הרב קוק בעיר. בשנים 1984-1983 הוא שימש חבר מועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת ש"ס, ולקראת הבחירות לכנסת ה–11 השתבץ ברשימת התנועה לכנסת. לאחר הבחירות הוא היה חבר במספר ועדות מטעם המפלגה, אך בשנת 1988, לאחר ארבע שנים, הודח מהרשימה לאחר שהתגלו חילוקי דעות רעיוניים ואישיים חריפים בינו לבין אביו.

הלווייתו של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, בירושלים, 12 באפריל 2013. מור שאולי
בניו של הרב יעקב יוסף בין ההמון בהלוויה/מור שאולי

מוקיריו של הרב יעקב יוסף מספרים שעקב דמיונו הרב לאביו, עקשנותו והיותו איש אמת, נוצרו בין השניים מחלוקות. לדברי המקורבים, המחלוקת הראשונה החלה סביב כשרות על עוגיות לפסח, כאשר הרב עובדיה התיר להשתמש בהן, ואילו בנו טען שאופן הביצוע גורם לכך שמדובר בחמץ גמור. גם זהותו כאיש ימין לא תרמה לשיפור היחסים, כיוון שש"ס נתפסת כפשרנית יותר בנושאים מדיניים.

הלווייתו של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, בהר המנוחות בירושלים, 12 באפריל 2013. עומר מירון
"אחריו אין עוד רב בארץ"/עומר מירון

הנתק הגיע לשיאו בשבעה עם פטירתה של רעיית הרב עובדיה, כאשר הרב יעקב לא ישב שבעה עם אביו. בין השניים היה נתק של שנים ולאחרונה עקב מצבו הקשה הגיע הרב עובדיה יוסף לבקר את הרב יעקב בביתו אך, על פי מקורביו של הרב יעקב, לא יושרו ההדורים בין השניים.

הרב יעקב יוסף היה אחד מרבני המטה להצלת העם והארץ ושמו עלה לכותרות לאחר שחתם על הספר השנוי במחלוקת "תורת המלך" של הרב דב ליאור ואף נדרש לחקירה על כך. מקורביו מספרים כי עדות נוספת לאמיתות שבו ולחוסר החשש לעמוד מאחורי עמדותיו היא העובדה שהוא היה הרב היחיד שעמד מאחורי עמותת "נוער כהלכה" בראשותו של עו"ד יואב ללום, הנלחמת באפלה העדתית בציבור החרדי, בניגוד לדעתו של אביו ששלל את הפנייה לבג"ץ. "הוא היה הרב האחרון, איש אמת שאמר את מה שהאמין ללא מורא. אחריו אין עוד רב בארץ", אמר אחד המקורבים.

הלווייתו של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, בהר המנוחות בירושלים, 12 באפריל 2013. עומר מירון
הלווייתו של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, בהר המנוחות בירושלים, 12 באפריל 2013/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully