וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השלג: לא יתקיימו היום לימודים בבירה

כמו כן המליצה העירייה שלא לעשות שימוש ברכבים פרטיים עקב סכנת החלקה.התחבורה הציבורית בעיר תפעל בחינם עד השעה 14:00

אבי כהן

העיר לבשה לבן: לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר (חמישי) בעיריית ירושלים, הוחלט כי לא יתקיימו היום לימודים בבתי הספר ובגנים בעיר, בשל הצטברות השלגים. עוד הוחלט כי התחבורה הציבורית בעיר, כולל הרכבת הקלה, תפעל בחינם עד השעה 14:00. בנוסף, לא יתקיימו לימודים גם במבשרת ציון.

בצפת נחסמו הכבישים והצירים המובילים לעיר בעקבות סופת שלגים. הנהגים מתבקשים שלא להגיע לאזור, שם קיימת סכנת החלקה. בנוסף, הכבישים באזור גוש עציון, כולל כביש תקוע-ירושלים, נחסמו לתנועה גם כן בגלל השלג. גם במצפה רמון החלו לרדת הפתיתים הלבנים. המשטרה ביקשה מנהגים שנתקעים עם רכביהם לפנות למוקד 100 לקבלת סיוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחקים עם הפתיתים בירושלים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
גן סאקר מושלג, ינואר 2013. טלי מאייר
גן סקר מתכסה בלבן/טלי מאייר

השלג בירושלים החל לרדת בשעה 13:00 באזורים הגבוהים של העיר - גילה, הר חוצבים, הר הצופים, פסגת זאב והר הרצל, ואף נערם אז לגובה של כמה סנטימטרים. המערכת הרצינית ובה ענן גדול מאזור קפריסין הגיעה לאזור הבירה הערב, ולפי ההערכות השלג המסיבי שהחל לרדת בחלקים נוספים בעיר יימשך עד צהרי יום חמישי, ויערם עד לגובה של כ-10-30 סנטימטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכבת הקלה בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפלסות השלג והטרקטורים בירושלים עובדות לאחר ששלג נערם בכבישים בגובה שמקשה על מעבר מכוניות. המפלסות עובדות ב"צירים האדומים" - הכניסות לעיר והרחובות הראשיים. זאת, לאחר שעשרות כלים הנדסיים של העירייה נמצאים משעות הבוקר בצמתים והרחובות הראשיים על מנת לפנות את השלג לפי הצורך. 40 טון מלח כבר פוזרו בצירים החשובים על ידי ארבע מפזרות שלג.

(הנתונים באדיבות חברת Decell, המתמחה בניטור עומסי תנועה בזמן אמת וניתוחים מתקדמים)

עומסי התנועה באזור ירושלים

מקרא מפת דרכים, אפריל 2012. Decell ו- ok2go, ספק 500
מקרא מפת דרכים, אפריל 2012/ספק 500, Decell ו- ok2go

בשל השלג הופסקה התחבורה הציבורית בירושלים. הרכבת תמשיך לעבוד עד חצות. הרכבת האחרונה תצא מפסגת זאב בשעה 23:55 ומהר הרצל בשעה 23:56.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הודיעה חברת אגד כי בעקבות השלג בירושלים ניתן יהיה לנסוע חינם בכל קווי החברה והרכבת הקלה. במשרד התחבורה בודקים את האפשרות להמשיך את ההטבה גם ליום חמישי במידה שהשלג ימשיך לרדת. אם יוכרז על מצב חירום, תפעיל אגד מתכונת מצומצמת של קווים, שתאפשר גישה אל המרכזים הרפואיים ואל שכונות העיר. במסגרת מתכונת זו יבוטלו קווים והשירות יופעל באופן חלקי, בהתאם לפינוי הצירים, שמבוצע על ידי עיריית ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד השיבושים שפגעו בתוכניות, תושבי ירושלים היו מרוצים ממזג האוויר החריג. "זו חגיגה לעיניים", אמרה אורלי רוטנברג מפסגת זאב. "אני והילדים חיכינו לזה הרבה זמן. קצת פחדתי שהילדים יתאכזבו כפי שקרה לא אחת בעבר, אבל בינתיים יש כמות נחמדה של שלג ואנו מקווים שלקראת מחר בבוקר השלג יערם באופן יותר רציני". מוקדם יותר ירד שלג קל על פסגות הכרמל וכן בהר יונה שבנצרת עילית, בברקן ובהרי בנימין והשומרון.


ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית בנושא הטיפול באזרחים בעקבות הסופה ופגעי מזג האוויר, בהשתתפות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, השר להגנת העורף אבי דיכטר, שר האוצר יובל שטייניץ, שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ומנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר. בסיום השיחה, נתניהו את גורמי החירום וההצלה ?להמשיך ולשים בראש סדר העדיפויות את השמירה על חיי אדם?. בנוסף, נתניהו הורה לקדם את הטיפול בפיצוי האזרחים שנפגעו מנזקי טבע, ולבחון צעדים שיאפשרו להוזיל את מחירי המים בעקבות הגשמים המרובים. נתניהו הודה לאנשי כוחות הביטחון, ההצלה והחירום "שעובדים גם עכשיו בתנאים של קור מקפיא ובתוך סערת שלגים וגשמים".

שלג בירושלים, ינואר 2013. מור שאולי, ספק 500
"חגיגה לעיניים". ירושלים הערב/ספק 500, מור שאולי
גן סאקר מושלג, ינואר 2013. טלי מאייר
הילידם נהנים. ירושלים הערב/טלי מאייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג על עירי. לבן באזור ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג במלון אחוזת אסיינדה במעלות. אדריאן הרבשטיין
שלג במעלות/אדריאן הרבשטיין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבן גם בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפתיתים הלבנים הגיעו גם לחברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully