וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאות לבגרות: שוהם בראש הרשימה, התרסקות בכפר קאסם

מנתוני משרד החינוך על שיעורי הזכאות לבגרות לתשע"א עולה כי יישובי המגזר החרדי נותרו בתחתית הרשימה, כשביתר עילית בסוף עם כ-11%. באום אל-פחם הפתיעו לטובה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

משרד החינוך פרסם הערב (רביעי) את נתוני הזכאות לבגרות לשנת תשע"א לפי רשויות מקומיות. בראש הרשימה היישובים שוהם, עם 86% זכאים לבגרות, כוכב יאיר עם כ-85% והמועצה האזורית חוף השרון, שרשמה זינוק מרשים מ-66% לפני שנתיים, ל-82% השנה. היישובים החרדיים נותרו בתחתית הרשימה: ביתר עילית רשמה את שיעורי הזכאות הנמוכים ביותר עם 10.88%. גם בבני ברק, העיר החרדית הגדולה בישראל, נרשם שיעור נמוך במיוחד – 10.89%, שם מדובר בירידה של אחוז אחד מהשנה שעברה.

בכפר קאסם נרשמה התרסקות של ממש - מכמעט 51% לפני שנתיים למעט פחות מ-27% השנה - ירידה של כחצי בשיעור הזכאים. כך גם במודיעין עילית - שלפני שנתיים רשמה 30% זכאים, והשנה צנחה ל-11%. לעומת זאת, עלייה ניכרת נרשמה באום אל-פחם - אחת הערים הגדולות במגזר הערבי - מ-45% זכאים בתשס"ט, ליותר מ-56% השנה. עליה בולטת נרשמה גם במודיעין-מכבים-רעות, בה טיפס שיעור הזכאות בשבעה אחוזים בשנתיים האחרונות ל-79.56%.

מבין הערים הגדולות, בירושלים נרשמה ירידה מ-48.4% לפני שנתיים ל-41.7% בלבד השנה. בתל אביב חלה עלייה בשיעור הזכאים מ-69% לפני שנתיים, ל-74% השנה, ובחיפה מ-68.5% לפני שנתיים ל-70.8%. עליה בולטת נרשמה גם בראשון לציון ובראש העין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש, פרסם משרד החינוך את נתוני הזכאות לבגרות הכלליים, מהם עולה כי שיעור התלמידים הזכאים לבגרות בקרב אוכלוסיית הלומדים לבגרות עלה בשנת הלימודים תשע"א ב-1.2%. עם זאת, שיעור הזכאים מקרב שכבת הגיל כולה ירד ב-0.2%. עוד עלה מהנתונים ששיעור הזכאים בקרב המגזר הערבי נמצא בשיא של שבע שנים.

שיעור הזכאים לבגרות מקרב שכבת הגיל כולה, הכוללת גם בני נוער שלא נמצאים במסגרת חינוכית או הלומדים במסגרת שלא מגישה לבגרויות, עמד בשנה שעברה על 48.1%, ומקרב הלומדים לבגרות על 57.8% - נתונים הכוללים את כלל המגזרים, כולל חרדים וערביי מזרח ירושלים (אשר אינם משתייכים למערכת החינוך של ישראל). במגזר היהודי זכאים 65% לתעודת בגרות בקרב שכבת הגיל ו-68.4% בקרב הלומדים, ו-38.2% בשבכת הגיל במגזר הלא יהודי, ו-50.2% מהלומדים - הנתון הגבוה ביותר מאז 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully