וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה נמשכת: בירושלים מחכים לשלג

קובי דוד, רמי שני, גלעד גרוסמן

2.3.2012 / 6:04

כבישים רבים ברחבי הארץ עדיין חסומים בשל הצפות עזות ושטפונות, אך בבירה נהנים כעת מהשלג הראשון העונה. החרמון עדיין סגור למבקרים. גשם מקומי צפוי לרדת מחר גם באילת

רשות הטבע והגנים

(צילום: יובל בן אבו, שגב דהן, עמיר אלוני – רשות הטבע והגנים, אלון בן מאיר - רשות נחל הקישון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

כבישי רמת הגולן חסומים גם הבוקר (שישי), והחזאים צופים שהמערכת החורפית שפוקדת את ישראל זה יממה תגיע לשיאה רק מחר. בחרמון נערמו כבר שלושה מטרים של שלג, אך לראשונה העונה פוקד השלג גם את רחובות הבירה, כאשר לפני זמן קצר החל לכסות את מדרכות העיר, לשמחתם של תושבי הבירה, שמצפים לו מאז תחילת החורף. לראשונה בארבע השנים האחרונות, צפוי להיערם השלג בבירה בין חמישה לעשרה סנטימטרים.

בעיריית ירושלים נערכו לשלג מבעוד מועד, וביטלו את קווי האוטובוס הליליים. כ-50 מפלסות הועמדו בכוננות, לצד מפזרות ועליהן כ-40 טונות של מלח ודחפורים שיוכלו לפנות עצים וגזם מהצירים הראשיים.

צפו: שלג החל לרדת ברחבי ירושלים

LIVE

לצד השלג, צפוי להמשיך לרדת גשם בכל חלקי הארץ, מלווה ברוחות ערות. יתכנו גם סופות רעמים בודדות, ובדרום הארץ עדיין ייתכן אובך. יש עדיין חשש לשטפונות, שכבר הציפו כמה נחלים בשעות הבוקר. היום ימשיך להיות דומה, וגשם מקומי אף יירד באילת הדרומית. בשבת תיחלש המערכת החורפית באופן משמעותי, אך האוויר הקר עדיין יישאר. במוצאי השבת יתחדשו הגשמים המקומיים בצפון ובמרכז, ויגלשו גם לתוך יום ראשון, ושלג יירד בחרמון. יום שני צפוי לחתום את המערכת החורפית והטמפרטורות יעלו מעט, אך עדיין יהיה קר מהרגיל לעונה. בשלישי - היום בו בתי הספר יציינו את חג הפורים - יהיה נאה.

בדרום, החקלאים מעריכים כי בשל גשמי הברכה, ניתן יהיה להגדיל ב-65 אחוזים את היבולים המושקים באמצעותם. "בשנה רגילה אנחנו קוצרים כאמה אלף טונות של חיטה", אמר אורי נעמתי, מנכ"ל ארגון עובדי הפלחה, "אבל השנה אנחנו מעריכים שהיבול יעמוד על כ-165-160 טונות, מתוך שטח של כמיליון דונם. "החורף הזה הוא בהחלט חורף טוב מאוד מבחינת החקלאים, ונותן לנו הרבה תקוות", סיכם נעמתי. מספר המשקעים הרב ביותר שירד מתחילת המערכת החורפיית ועד היום הוא באזור הקיבוץ צובה שבהרי ירושלים, שם נרשמו 122 מילימטרים. כמו כן, בשפלה ירדו כ-90 מילמטרים, בקיבוץ נגבה - 85, באריאל כ-75 ובתל אביב ירדו כ-40 מילימטרים של גשם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרט לרמת הגולן, שם בוטלו הלימודים בשל השלג שנערם בצירים המרכזיים, הרוחות העזות והגשמים גרמו לחסימות כבישים גם בשאר חלקי הארץ. שלג בצפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרט לרמת הגולן, שם בוטלו הלימודים בשל השלג שנערם בצירים המרכזיים, הרוחות העזות והגשמים גרמו לחסימות כבישים גם בשאר חלקי הארץ. עמודי תאורה שנפלו בכביש 75 חסמו את התנועה באזור צומת העמקים לשעות ארוכות, וכביש 90 נחסם מאזור מלונות ים המלח עד מצוקי דרגות בשל הצפות.

שיטפונות בדרום, מרץ 2012. עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים
שיטפון בנחל קומראן/רשות הטבע והגנים, עמיר אלוני

החרמון עדיין סגור למבקרים. מנכ"ל האתר, שאול אוחנה, אמר כי בשל הסופות העזות כל הדרכים המובילות להר חסומות, וכי נעשים מאמצים לפלס את השלג במהירות האפשרית כדי לפתוח את האתר.

חילוץ לכוד רכב בכפר אום-טובה. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים, אסור להשתמש
באום טובה חולץ ג'יפ שנלכד בבוץ/אסור להשתמש, אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

בינתיים, הכנרת ממשיכה להתמלא באיטיות. מפלס האגם הלאומי עלה בארבעה סנטימטרים ביממה האחרונה. בנוסף, דובר רשות המים, אורי שור, אמר כי ספיקת המים לבריכת המשושים ובנחל יהודיה הגיעו לשיא של 70 קוב. "ספיקות כאלה לא נרשמו מאז מרץ 2009", אמר.

חברת החשמל מבקשת מהציבור שלא להפעיל מכשירים זוללי אנרגיה, בהם מדיחי כלים, מכונות כביסה, תנורי אפיה, כיריים חשמליים ושואבי אבק. החברה מתריעה כי הביקוש לחשמל צפוי להגיע לשיא עונתי בשעות הערב, ויעמוד על כ-11 אלף מגה-ואט. מוקד 103 תוגבר במוקדנים והחברה תגברה את מערך הטכנאים לטיפול בקווי חשמל שעלולים להיקרע מהרוחות העזות.

נחל שילה עלה על גדותיו. בני פור, ספק 500
נחל שילה עולה על גדותיו/ספק 500, בני פור
שיטפון  נחל קישון. אלון בן-מאיר, רשות נחל הקישון, ספק 500
נחל הקישון מוצף/ספק 500, אלון בן-מאיר, רשות נחל הקישון
שלג באלרום, צפון רמת הגולן מרץ 2012. נעמה חן אולפני אלרום, ספק 500
שלג בקיבוץ אלרום/ספק 500, נעמה חן אולפני אלרום
שלג במרום גולן. שיין קודנציק, ג'יליס
שלג במרום גולן/ג'יליס, שיין קודנציק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully