וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז לוואלה!: לסיים רק כשנשקם את כושר ההרתעה

שר הביטחון לשעבר התארח במשדר וואלה! חדשות והבהיר כי אסור לצאת מהרצועה מבלי שתושלם השמדת המנהרות, למרות "שיש סיכונים לחיילים". לדבריו, "השעון המבצעי גובר על השעון המדיני"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, ח"כ שאול מופז (קדימה), הבהיר הבוקר (שני), שלושה שבועות מתחילתו של מבצע "צוק איתן", כי ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לסיים את המערכה הקרקעית ברצועת עזה מבלי שתושלם משימת השמדת המנהרות. "המנהרות ההתקפיות הן איום מאוד משמעותי על מדינת ישראל, ואם יש החלטה אחת שצריך לקבל אם מסיימים את המבצע בימים הקרובים, היא להשלים את הטיפול במנהרות", אמר מופז, שהתארח במשדר וואלה! חדשות.

"השעון המבצעי גובר על השעון המדיני", הוסיף מופז, בצל החלטת מועצת הביטחון של האו"ם הבוקר לקרוא להפסקת אש מידית ללא תנאים מוקדמים. "צה"ל נמצא עם היקף כוחות מספיק גדול בעזה, שילמנו כבר את המחיר של ההבקעה. הבקענו את הקו הראשון, אנחנו כבר שם. מכאן אפשר להמשיך ולהגיע ליותר הישגים. אני הייתי מעמיק את הפעולה, כדי לשפר את ההרתעה ולהבהיר להם שבפעם הבאה זה יהיה עוד יותר חריף הקבינט יכול להחליט על כך". כמו כן, הדגיש מופז כי למרות שהמתווה הפעולה הנוכחי בשטח, במסגרתו הכוחות עוסקים בעיקר בהגנה על עצמם ועל כוחות ההנדסה שעוסקים בהשמדת המנהרות, "יש סיכונים על החיילים, אבל המשימה הזו (השמדת המנהרות) כל כך חשובה שצריך לסיים אותה".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
רוח גבית לאובמה: מועצת הביטחון קראה להפסקת אש מידית
"הקיצוני" כבר מחפש את הקורבן | דעה
"ההרוגים בבית הספר של האו"ם - לא מאש צה"ל"

שאול מופז באולפן וואלה! במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. דרור עינב
ח"כ מופז, הבוקר באולפן וואלה!/דרור עינב

"לטווח הארוך צריך לשאול איזה אלטרנטיבות יש לנו", המשיך מופז. "האם אנו נמשיך במדיניות הסבבים הזו, או שהולכים למדיניות אחרת. האפשרות הראשונה היא לחזור להבנות 'עמוד ענן' ולהמשיך להיגרר עם זה. את זה אף אחד לא רוצה". "האלטרנטיבה השנייה", הוסיף, "היא להפעיל יותר כוח ממה שהפעלנו במבצע הזה ולכבוש את הרצועה. האפשרות השלישית הוא הפירוז. התקדים של אסד בסוריה מסייע לנו, כל המדינות המתונות הסוניות רואות בחמאס איום שמפרק מדינות, ולכן הם יתמכו, גם ברעיון וגם מבחינת כסף".

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חשיפת מנהרות על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל בשיתוף עם כוחות שריון והנדסה באזור בית חנון. יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים להשמדת מנהרות ברצועה/דובר צה"ל

במהלך היממה האחרונה נמשכה הפעילות הקרקעית ברצועה, אך בניגוד לימי המבצע הראשונים הותקפו 40 מטרות בלבד. עם זאת, בצה"ל מבהירים כי ברשותם עוד מאות מטרות שלא הותקפו. "המצב כרגע מוגדר 'הפוגה ללא מגבלות'", אמר הבוקר קצין בכיר. "אנחנו פועלים בשטח, וריכוז המאמץ הוא מנהרות. רק אתמול הושמדו שתי מנהרות".

עד כה, איתרו בצה"ל 32 מנהרות וטופלו רק 17. לדברי הקצין, "לגבי מנהרות התקפיות, למעשה יודעים עד כמה התקפית מנהרה רק בשלב הגילוי. ההערכה היא שרובן התקפיות. המנהרות שפוצצו הגיעו כולן עד הגדר – אחת מהן הגיעה ממש מתחת לגדר". הקצין הבכיר הוסיף כי אתמול התאפשרה הכנסה של מאה משאיות לעזה ובהן תרופות, מזון ודלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully