וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מבהיר: "נטיל וטו על חוקים שנוגדים את ההלכה"

6.11.2013 / 20:41

לאחר החלטת יש עתיד לקדם שורת חוקים אזרחיים, ביניהם ברית הזוגיות, מבהיר יו"ר הבית היהודי שלא יתמוך בחוקים שיסתרו את ההלכה היהודית. מקורביו: "הוא לא סתם מאיים"

ברית זוגיות לבני אותו מין? לא כל כך מהר, אם תשאלו את השר נפתלי בנט. יו"ר מפלגת הבית היהודי אמר היום (רביעי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי יטיל וטו על כל הצעת חוק בענייני דת ומדינה שלא תיעשה בהידברות עם מפלגתו. בנוסף, הציב בנט שני תנאים נוספים: שהצעות החוק בענייני דת ומדינה לא יסתרו את ההלכה, ויתאימו "למה שהסיעה תחשוב שטוב לעם ישראל". המשמעות המיידית של הדברים היא כי סיעת הבית היהודי לא תתמוך בברית הזוגיות בגרסה הנוכחית, כפי שהגישה סיעת יש עתיד, וכפי שמקדמת במקביל שרת המשפטים, ציפי לבני, כיוון שהיא מאפשרת, למעשה, נישואים לבני אותו מין - דבר האסור על פי ההלכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולך רק על פי ההלכה. בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוק "ברית הזוגיות" הוא חוק הדגל של מפלגתו של שר האוצר, יאיר לפיד, במושב הנוכחי, אחרי חוק הגיוס. על רקע הירידה בסקרים, שמנבאים למפלגת יש עתיד בין עשרה ל-12 מנדטים בכנסת הבאה, הוחלט במפלגה להאיץ את קידומן של הצעות החוק האזרחיות, אחד הדגלים שהניפה יש עתיד לפני הבחירות האחרונות. הצעת חוק "ברית הזוגיות" מבקשת למעשה ליצור מנגנון אזרחי המקביל לנישואים בישראל. בדברי ההסבר להצעה, שאותה מתעתדת להגיש חברת הכנסת עליזה לביא, נכתב כי היא מבקשת לפטור את מצוקתם של בני זוג שלא מעוניינים להינשא באופן דתי. "במציאות בישראל של ימינו, היעדרותו של מסלול חלופי למסגרת הדתית מביאה להעמקת הקרעים שבין הציבור שומר המצוות לבין זה שאינו ולהתרחקות של רבים מהמסורת הדתית", נכתב בהצעה.

סדקים בברית בנט-לפיד

לדברי בנט, הוא יתנגד להצעתה הנוכחית של יש עתיד באופן אוטומטי, אם שלושת התנאים לא יתמלאו. "דווקא ההצעות שנעשות באופן יחצ"ני בתקשורת, גורמות להן לא פעם ליפול, בעוד שבהידברות מאחורי הקלעים אפשר למצוא פתרונות יצירתיים לרוב הסוגיות", אמר שר הכלכלה. מקורבי בנט טענו כי "הוא לא סתם מאיים בווטו. הוא בא עם קבלות ברצון להגיע לשיתוף פעולה, לא באמצעות כותרות. דווקא בהידברות, נפתלי והסיעה הוכיחו שכאשר יש הידברות הם מנסים למצוא פיתרון: גם בחוק הגיור, גם בחוק צהר, גם בנושא נשות הכותל וגם בחוק הארכת שעון הקיץ".

ההצהרות הללו מכיוון מחנה בנט מעוררות שוב את השאלה סביב התיאום עם מפלגת יש עתיד. ראשי שתי המפלגות מקפידים להדגיש כי הם "מסכימים על 70% מן הסוגיות ומתווכחים בתחום המדיני", אולם מושב החורף דווקא מראה כי גם בסוגיות אזרחיות כמו חוק הגיוס או חוקים הנוגעים לענייני דת ומדינה מצויות שתי המפלגות במחלוקת חריפה.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

עוד בנושא:
נאבק בסקרים - ובבנט: לפיד מקדם את ברית הזוגיות
קרב הזוגיות של לפיד ולבני / פרשנות
לפיד רק מרחיק אותנו מברית הזוגיות / דעה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully