וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ממשלה: לפיד ובנט חתמו על הסכם קואליציוני עם הליכוד

אחרי המחלוקת סביב תפקיד סגן ראש הממשלה, ובתום משא ומתן ארוך ומתיש, חתמו יש עתיד והבית היהודי על הסכמים לכניסתן לממשלה ה-33 של ישראל. נתניהו: "נעבוד למען ישראל"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

סוף-סוף, יש קואליציה: מפלגות הבית היהודי ויש עתיד חתמו בצהריים (שישי) על הסכמים קואליציוניים עם הליכוד-ביתנו, שסוללת את דרכן לממשלה, ואת דרכו של בנימין נתניהו לקדנציה נוספת כראש ממשלה. במוצאי שבת יגיע נתניהו למשכן הנשיא כדי להודיע לנשיא המדינה, שמעון פרס, על השלמת מלאכת הרכבת הממשלה. ביום שני צפוי ראש הממשלה לגשת עם שריו לבית הנשיא, להציג בפניו את הממשלה, ולהצטלם לתמונה המסורתית. את ההסכמים יאשרו הצדדים בפקס – בשל כניסת השבת הקרבה לא תתקיים פגישה בין הצדדים, וראשי השותפות הקואליציוניות נפתלי בנט ויאיר לפיד צפויים לחתום על ההסכם ללא פגישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף, יש קואליציה. נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על חתימת ההסכמים הקואליציוניים, ואמר: "נעבוד יחד בממשלה החדשה בשיתוף פעולה למען כלל אזרחי ישראל. נפעל לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל ולשיפור איכות החיים של אזרחי ישראל". יו"ר הבית היהודי בנט, בירך על הצטרפות מפלגתו לממשלת נתניהו השלישית, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בעזרת השם, חתמנו. ממשלת ישראל ה-33 יוצאת לדרך". בנט הוסיף כי "אני מאחל לראש הממשלה נתניהו, ולכולנו, שרי הממשלה, שנזכור שאנו שליחי ציבור, מחויבים לכל עם ישראל ולכל אזרחי מדינת ישראל. כולנו יחד".

במסגרת ההסכם צפויה "יש עתיד" לקבל לידיה את תיק האוצר, בו צפוי להחזיק היו"ר לפיד, תיק החינוך, בו צפוי להחזיק ח"כ שי פירון, וכן תיקי הבריאות והרווחה, בהם צפויים להחזיק חברי הכנסת מאיר כהן ויעל גרמן. בנוסף, ח"כ עפר שלח צפוי להתמנות לסגן שר הביטחון מטעם המפלגה. זאת בנוסף להסכמות אליהן הגיעו המפלגות באשר לשוויון בנטל, להעלאת אחוז החסימה ולתחומים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנט יהיה "שר הכלכלה והמסחר"

באשר להסכם עם הבית היהודי, בנט עצמו צפוי להתמנות לתפקיד שר הכלכלה והמסחר – גרסה "משודרגת" של תיק התעשייה, המסחר והתעסוקה, וכן להיות אחראי על המשרד לענייני התפוצות והמשרד לענייני ירושלים, בעוד שמס' 2 בסיעתו, ח"כ אורי אריאל, צפוי להתמנות לתפקיד שר הבינוי והשיכון. ח"כ אורי אורבך צפוי להתמנות לשר לענייני גמלאים. כמו כן, תזכה הבית היהודי לשני תפקידי סגני שרים, אחד מהם לענייני דתות והאחר במשרד החינוך. הבית היהודי תזכה גם לראשות ועדת הכספים, בראשה צפוי לעמוד אחד מבין חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי, אבי וורצמן ואיילת שקד. ועידת המפלגה צפויה לאשרר את ההסכמה של בנט ביום ראשון.

הנשיא שמעון פרס העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו ארכה להשלמת הרכבת הממשלה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
חוזר לבית הנשיא. נתניהו עם נשיא המדינה, שמעון פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בימים האחרונים עמדו ההסכמים בפני משבר של ממש, לאור העובדה שנתניהו חזר בו, לפי דיווחים, על כוונתו למנות את בנט ולפיד לסגניו. לפי דיווחים אחדים, נתניהו חזר בו בעקבות לחץ מצד רעייתו שרה. עם זאת, הבוקר הגיעו הצדדים להסכמות, ובנט (וכמוהו כנראה גם לפיד) הסכימו לוותר על דרישתם לתפקיד סגן ראש הממשלה. כידוע, בנוסף לשניים לנתניהו גם הסכם קואליציוני חתום עם ח"כ ציפי לבני, יו"ר התנועה. במסגרת ההסכם, לבני צפויה לכהן כשרת משפטים, ומועמד נוסף מטעמה, ככל הנראה עמיר פרץ, יכהן כשר להגנת הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully