וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בקהיר: "ישראל אישרה שימוש במסוקים בסיני"

ניר יהב

8.8.2012 / 11:19

בתקשורת המצרית דווח כי הסתיים המבצע הביטחוני של כוחות צבא מצרים בסיני לאיתור טרוריסטים. "בין 20 ל-23 פעילי טרור נהרגו", הוסיפו. חיילים מצרים ימשיכו לפעול בגבול

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, יותן בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

גורמים מצרים אמרו היום (רביעי) לאתר המצרי "אל-יום א-סאבע" כי הסתיים המבצע הביטחוני הנרחב של כוחות צבא מצרים בסיני, לאיתור טרוריסטים. לדברי הגורמים, המבצע - שכונה "נשר" - הסתיים לאחר חמש שעות ובמהלכו נלחמו חיילי הצבא בפעילים חמושים המשתייכים לארגוני ג'יהאד קיצוניים. "בין 20 ל-23 פעילי טרור נהרגו", הוסיפו. לדבריהם, פעילות השריוניות והמסוקים אמנם הסתיימה אך חיילים מצרים ימשיכו לפעול באזור הגבול ולנסות לאתר פעילי טרור.

במקביל אמר גורם ביטחוני מצרי לאתר כי בטרם החל המבצע הצבאי בסיני, קיבלה מצרים אישור מישראל לעשות שימוש במסוקים ובכלים צבאיים כבדים ומתקדמים בסיני. "קיבלנו אישור מישראל לאור התיאום הביטחוני בין מצרים לישראל ובשל מחויבותנו לסעיפי הסכם השלום בין המדינות".

עמדה מצרית בגבול עם רצועת עזה לאחר מתקפת ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים. רויטרס
חיילים בצבא מצרים/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר בתגובה למבצע של הצבא המצרי כי הסכם השלום עם מצרים לא הופר. "מבלי להיכנס לפירוט לגבי מה שביקשו המצרים ומה שישראל אישרה, ניתן לומר כי הלחימה בטרור היא אינטרס משותף לישראל ולמצרים, אך בפירוש אין בכך שום דבר כדי להפר את הנספח הצבאי בין הצדדים", ציין הגורם.

מפלגת "החירות והצדק" השייכת לתנועת האחים המוסלמים הודיעה הבוקר כי חמאס שיגר כוחות רבים ופרש אותם לאורך הגבול עם מצרים, על מנת למנוע העברה של תגבורת לגורמי הטרור בסיני. בהודעה שפרסמה המפלגה בעמוד הפייסבוק שלה נכתב עוד כי חמאס פועל לסכל הברחת נשק לתוך מצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש ממשלת מצרים הותקף בהלוויית הרוגי הפיגוע. רויטרס
הרוגי הפיגוע במצרים מובאים למנוחות/רויטרס

לפי אחד הדיווחים מאל-עריש, המתקפה המשולבת המצרית החלה בשעה שלוש לפנות בוקר. מסוקים של צבא מצרים הפגיזו מכוניות שבהן נסעו פעילי טרור בכפר א-תומה, בכפר שלאף ובכפר עתאיקה. עדי ראייה טענו כי המתקפות האוויריות הסבו אבידות כבדות לחמושים האיסלמים. במקביל, פעלו כוחות רגליים וכיתרו אזורים שבהם שהו פעילי טרור חמושים תוך שהם מקבלים סיוע מהבדואים המתגוררים באזור, ובעיקר בכפר א-תומה - שם מסתתרים פעילי טרור רבים.

ההתחממות בחצי האי סיני באה יומיים לאחר המתקפה על מוצב מצרי, שבו נרצחו 16 חיילים מצריים. אמש דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי ראש מנגנון המודיעין של מצרים, הגנרל מוראד מואפי, הודה כי הייתה בידיו התרעה מוקדמת על הפיגוע שאירע שלשום בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully