וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות אירופה נגד הטרור היהודי בגדה: "פרובוקציה"

ארבע הנציגות של אירופה במועצת הביטחון של האו"ם פרסמו גינוי חריף לישראל בעקבות ההתקפות הנמשכות של מתנחלים כלפי פלסטינים והמשך הבנייה בגדה. "להביא לדין את המבצעים"

מעצמות מועצת הביטחון של האו"ם פרסמו הערב (שלישי) הודעת גינוי חריפה בה תקפו את המשך הבנייה של ממשלת ישראל בהתנחלויות ואת הטרור היהודי כלפי פלסטינים. כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. ארבע החברות האירופיות במועצת הביטחון: בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל ציינו בהודעה שפרסמו כי הן דורשות "פעולה תקיפה מצד ממשלת ישראל כדי להפסיק את ההתקפות שמבצעים מתנחלים נגד פלסטינים".

בהודעה צוין עוד כי ההתנחלויות "מעבירות מסר הרסני" בנוגע לכוונותיה של ישראל. עוד ציינו ארבע החברות האירופיות במועצת הביטחון כי הן "מצרות על ההתפתחויות השליליות". על ההחלטה של ישראל להאיץ את הבנייה בהתנחלויות, ציינו ארבע המדינות בהודעתן כי "מדובר במסר הרסני. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מצעדים אלה".

בהודעה שפרסם שגריר בריטניה לאו"ם מארק ליאל גרנט נאמר עוד כי "פתרון שתי המדינות שמאוד חיוני לביטחון של ישראל, נמצא בשלב זה תחת איום הרחבה מכוונת של התנחלויות. אנחנו מגנים את ההסלמה המטרידה של אלימות מצד מתנחלים, שכללה שריפה של מסגד במערב ירושלים ומסגד נוסף בגדה המערבית. ברור לנו כי ההתקפות הפרובוקטיביות האלה המכוונות למקומות קדושים, נועדו להחמיר את המתיחות". ארבע המדינות האירופיות בירכו על הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לטפל בפורעים וקראו לישראל "להביא לדין את המבצעים ולשים קץ לפטור מעונש".

בתוך כך, שלוש מדינות נוספות החברות במועצת הביטחון: הודו, ברזיל ודרום אפריקה, פרסמו אף הן הודעת גינוי בעקבות ההתפתחויות האחרונות. שגריר רוסיה באו"ם הביע ספק בנוגע למחויבותה של ישראל להביא לפתרון של שתי מדינות.

עוד בנושא
משרד השיכון פרסם מכרז לבניית אלף דירות בשטחים
"2,000 הדירות - באפרת, מעלה אדומים והר חומה"
אירופה גינתה הבנייה במזרח ירושלים: "פרובוקציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully