וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל התרסק מול פלמחים

9.10.2013 / 0:11

מל"ט מסוג הרמס 450 התרסק אתמול בצהריים בים בנסיבות שאינן ברורות. כוח של יחידת החילוץ 669 הוקפץ למקום על מנת לאתר את חלקי המטוס. בחודשים האחרונים התרסקו שני מל"טים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר מסוג "הרמס 450" התרסק אתמול בצהריים (שלישי) בים מול חוף פלמחים. כוח של יחידת החילוץ 669 וכלי טיס נוספים הוקפצו למקום על מנת לאתר את חלקי המטוס. נסיבות התקלה עדיין אינן ברורות, אולם ההערכה היא כי מדובר בתקלת מנוע.

בחודש יולי האחרון התרסק בגבול ישראל-מצרים כלי טיס בלתי-מאויש (כטב"ם) מאותו הסוג, שעסק באיסוף מודיעין במסגרת פעילות ביטחון שוטף. מפעילי הכטב"ם הבחינו בתקלה טכנית בקשר עם המטוס שלא אפשרה לשלוט בו, והחליטו לרסק אותו באופן מבוקר בשטח הישראלי מחשש שיעבור לצד המצרי או יפגע ביישוב באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הרמס 450"/מערכת וואלה, צילום מסך

בחודש מאי הונחת כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר באופן מבוקר לים התיכון, מול חופי נתניה. כלי הטיס, מדגם "שובל", שב מטיסת סיור במסגרת ביטחון שוטף כאשר במהלך הטיסה התגלתה בו תקלה במנוע, ומפעיליו קיבלו החלטה להפילו לים. לאחר ההתרסקות הוזנקו כוחות גדולים של חיל האוויר לאזור כדי לאתר את שרידי כלי הטיס.

בשנים האחרונות אירעו כמה תאונות שלא פורסמו בכלי התקשורת, וכללו מל"טים שנחתו על גחון או דאו ללא מנוע עד לאזור שבו ניתן לבצע נחיתה כי המנוע דמם. בינואר 2012 התרסק מל"ט ה"איתן" בעת טיסת ניסוי. בעקבות ההתרסקות, הושבת כל המערך. במרץ 2010 התרסק מל"ט מסוג "הרמס 450" שהופעל על ידי חיל התותחנים בעת פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. כמה חודשים קודם לכן, פגע מל"ט בבלון תצפית של חיל המודיעין בצפון הרצועה כתוצאה מטעות אנוש ובמקרה אחר במהלך מבצע עופרת יצוקה יורט מל"ט בטעות על ידי מסוק קרב לאחר שהמל"ט הופיע בקו הירי שלו.

(עדכון ראשון: 19:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully