וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל על הקריה וחטיפת מג"ד: תרחישי המלחמה של גנץ

הרמטכ"ל נאם באוניברסיטת בר אילן ותיאר את היום הראשון של המלחמה הבאה. הוא ציין אפשרות של מערכה רב-זירתית, אך הדגיש: "אנחנו חזקים מספיק על מנת להתמודד עם כל אתגר"

יח"צ - חד פעמי

טיל מדויק אל עבר בניין המטכ"ל שיפגע בלב הקריה בתל אביב, מנהרת תופת שתביא לקריסת גן ילדים או הסתערות המון על יישוב סמוך לגדר – אלה הם רק חלק מהתרחישים האפשריים שמתאר הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, למלחמה הבאה שעמה תתמודד ישראל. בנאום שנשא היום (שלישי) באוניברסיטת בר אילן, במסגרת כינוס לציון 20 שנה למרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים, סקר הרמטכ"ל את התמורות באזור ואת השפעתן על שדה הקרב העתידי, ותיאר את "צה"ל בשנת 2025".

גנץ דיבר על "הבוקר הראשון של המלחמה", שאותה יפגוש הרמטכ"ל העתידי של צה"ל. "קיימים תרחישים אפשריים רבים כל כך אותם יוכל לשמוע, באופן שיהפוך את אותו היום, ליומה הראשון של מלחמה", אמר. "זוהי מערכה שראשיתה תיתכן בטיל מדויק אל עבר בניין המטכ"ל שיפגע בלב הקריה בתל אביב, או במתקפה קיברנטית על אתר המספק שירותים יומיומיים לאזרחי ישראל – הרמזורים יפסיקו לפעול, או הבנקים יושבתו. היא יכולה להיפתח במנהרת תופת שתביא לקריסת גן ילדים או בהסתערות המון על יישוב סמוך גדר. היא יכולה להיות משולבת בכל אלו והאפשרויות עולות על כל דמיון".

גנץ בחר להתמקד בתרחיש שבו סיור שנע על ציר המערכת ברמת הגולן עולה על מטען, כשמיד לאחר מכן נורה טיל נ"ט לעבר סיור נוסף שמגיע לסייע, וגם זה נפגע. "הרמטכ"ל ישמע על שלושה חטופים, אחד מהם הוא המג"ד, שהגיע ראשון לגזרה אחרי קבלת הדיווח הראשוני", תיאר גנץ. "ארגון הטרור העתידי הזה - מוכר יותר או פחות, יכול להבעיר בפעולתו את כל הגבולות למערכה רב-זירתית מידית. כתוצאה מתגובה ישראלית כלשהי, חיזבאללה יחל לשגר מטחי טילים אל עבר יישובי הגליל, ובמקביל יחלו כוחות מאותו הארגון לבצע ניסיונות חדירה אל יישובי הגולן".

תרגיל חטיבה 188. דובר צה"ל
חזקים מספיק על מנת להתמודד עם כל אתגר/דובר צה"ל

"מטחים דומים ישוגרו גם לכיוון אילת על ידי ארגון אחר הפועל במתואם עם חיזבאללה, או כל מי שיבחר להצטרף לחגיגה", המשיך הרמטכ"ל בתיאור התרחיש. "במקביל, יעשו את דרכם מאות פעילי חמאס אל מחסום ארז או אל עבר החטיבה הצפונית בעזה. נשמע דמיוני? אני לא סבור שכך".

"אז מה בכל זאת עושים?", שאל גנץ. לדבריו, הסכנה של הידרדרות למלחמה מחייבת כל מפקד לפעול בנחישות ובמלוא העוצמה על מנת לתת מענה מבצעי הולם לאיום. "בצד המענה הטקטי הנקודתי, נדרש שיקול דעת אסטרטגי בציר הפיקוד, לכל אורכו, מתוך מודעות להשלכות רב-זירתיות אפשריות של כל פעולה", אמר. "מהרגע שבו פורצת מלחמה, יזומה או כפויה, מתהפך שעון החול. מדינת ישראל משלמת בדמים, תרתי משמע, על כל שעה שבה השגרה נפגעת".

הוא דיבר על הצורך לא רק ביכולות התקפה, אלא במעטפת הגנה מתקדמת ככל הניתן. "שדה הקרב שישפיע בהכרח על העורף ידרוש מאתנו, לצד המערכה ההתקפית, מעטפת הגנה שבראש ובראשונה תאפשר לעורף, ולצדו גם לדרג המדיני, אורך נשימה. זהו כלי חיוני המאפשר גם קבלת החלטות מושכלת שתתרום גם היא לקיצור משך המלחמה".

"אנחנו חזקים מספיק על מנת להתמודד עם כל אתגר, צפוי ובלתי צפוי, ומשום כך מוטלת עלינו חובת ההשקעה שתבטיח את המענה, גם בראייה של שנים קדימה. נתאים את התפיסה, נצטייד בטכנולוגיה הנכונה, נוודא כל העת שאנו מעמידים לכוחותינו ארגון תומך ויציב, ואת אלה תלווה כל העת המוכנות שאינה עומדת בספק על מנת שנדע כי תעמוד בכל מבחן".

לקריאה נוספת:
נתניהו בבר אילן: "איראן רוצה להשתלט על המזרח התיכון"
נתניהו האריך את כהונתו של גנץ בשנה נוספת
גנץ איחל שנה טובה: "ערוכים לבצע כל משימה שנידרש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully