וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

חשש בערים המעורבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום נשלמת ההיערכות לקראת סוף השבוע, בו מציינים במקביל את יום הכיפורים ואת חג הקורבן. בערים המעורבות קיים חשש להתלקחויות, לכן כבר היום המשטרה תחסום בשעות הערב את ציר הכניסה לעיר העתיקה (שער יפו) בירושלים, לתנועת כלי רכב פרטיים בעקבות תפילת "התרת נדרים". התנועה בציר תתאפשר לתושבי העיר העתיקה בלבד. לציבור המשתתפים באירוע מומלץ לחנות בחניונים סמוכים ולהגיע לרחבת הכותל בתחבורה ציבורית. במהלך יום הכיפורים עצמו יוצבו מחסומים בדרכים הראשיות כדי למנוע תנועה של כלי רכב באזור מערב העיר. שוטרים ולוחמי משמר הגבול ייפרשו בשכונות התפר כדי למנוע יידוי אבנים והפרות סדר.

פגישה מנומנמת

פגישת רוה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן, אוקטובר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום ראש הממשלה נתניהו חוזר הביתה, בתום פגישתו המדינית עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, בבית הלבן. שעה קלה אחרי תום פגישת הפסגה ובצל הפרסום מהערב על מכרז לבנייה מסיבית בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בירושלים - אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי כי התכנית הישראלית להוציא לפועל את הבנייה בהתנחלות "תרעיל את האווירה" וכי היא מעמידה בסימן שאלה את מחויבותה של ישראל לשלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

העתיד של גיא לוזון

מאמן סטנדרד ליאז', גיא לוזון. GettyImages
צילום: GettyImages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום, אחרי התיקו המביך בליגה מול לירסה האחרונה, גיא לוזון וקבוצתו סטנדרד ליאז' יתארחו אצל פיינורד במסגרת המחזור השני של הליגה האירופית. המשחק הזה עשוי לקבוע את עתידו של המאמן הישראלי. לוזון נמצא תחת לחץ כבד מאוד מצד האוהדים וגם התקשורת בבלגיה, שדורשת את פיטוריו אחרי פתיחת עונה רעה מאוד. אחרי תשעה מחזורים בליגה הבלגית סטנדרד כבר נחלה שלושה הפסדים ונמצאת הרחק מהצמרת, אחרי שאת העונה הסדירה החולפת סיימה במקום הראשון. את הקמפיין האירופי ליאז' פתחה דווקא טוב וניצחה 0:2 בביתה את רייקה.

תפילה המונית

פסטיבל הפיוט תשע"ה. גדעון צנטנר
צילום: גדעון צנטנר/גדעון צנטנר

אתם צריכים לדעת שהיום, ביום שלפני כניסת יום הכיפורים, יינעל פסטיבל הפיוט השביעי עם תפילה המונית. במופע הנעילה המיוחד ישתתפו התזמורת האנדלוסית אשקלון ולהקת כנסיית השכל, עם הפייטנים ליאור אלמליח והרב דוד מנחם. גם הזמרת ריף כהן תשתתף. זו השנה השביעית בה זוכים שירי הפיוטים ופולקלור בתי הכנסת לביטוי מוזיקלי מעודכן ועכשווי במסגרת פסטיבל הפיוט הירושלמי. פייטנים, חזנים, נגנים, מוזיקאים וזמרים ישראליים רבים נטלו חלק בחגיגת העדות שהמציגה מניפה מוזיקלית בה מסתופפים יחד פסיפס קהלים ותרבויות, מצלילי כרם תימן דרך ארצות ערב ועד לשירת חסידויות אשכנז.

Englishman In New York

סטינג 2002. Dave Hogan, GettyImages
צילום: GettyImages/GettyImages, Dave Hogan

השם גורדון מת'יו תומאס סאמנר כנראה לא אומר לרובכם הרבה, אבל אתם צריכים לדעת שיש לו היום יום הולדת. או בקיצור – תגידו מזל טוב לסטינג, שחוגג היום 63 סתווים. בקורות החיים שלו, לפני שהפך לכוכב רוק ענק, אפשר למצוא עבודות כמו כרטיסן באוטובוס, פועל בניין ופקיד במס הכנסה, ואפילו שנתיים בהן עבד כמורה לאנגלית. ב-1977 הוא הקים את להקת פוליס, שהוציאה חמישה אלבומים מצליחים וזכתה בשישה פרסי גראמי. לאחר התפרקותה בשנות ה-80 פתח סטינג בקריירת סולו מצליחה ואלבומו הראשון זכה למעמד של פלטינה משולשת. היריעה קצרה מלהכיל את כל הלהיטים, אז נסתפק בלהזכיר את "רוקסן" האלמותי, ונאחל מזל טוב ועוד הרבה שנים של יצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully