וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים ל"קו האדום": שיא צריכת החשמל נשבר פעמיים – בתוך יומיים

3.8.2015 / 15:37

הביקוש הגבוה ביותר נרשם בשעה 14:09 ועמד על 12,800 מגוואט, פחות מיממה לאחר השיא הקודם. בחברת חשמל מזהירים משימוש ב"נשק יום הדין" – הפסקות חשמל יזומות. ד"ר פורת מהשירות המטאורולוגי: "צפויים עומסי חום דומים בהמשך הקיץ". צפו בדיווח לאולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

עומס החום הכבד הוביל לשיא בביקוש לחשמל, שנשבר היום (שני) בצהריים בפעם השנייה בתוך יומיים. אתמול נשבר השיא, שהיה 12,525 מגוואט, ואילו היום בשעה 14:09 נרשם שיא חדש - 12,800 מגוואט. שיא הביקוש הקודם בכל העונות נרשם בחורף האחרון, ב-12 בינואר השנה, והיה 11,930 מגוואט.

השיא הקודם לצריכת חשמל בקיץ נרשם לפני שלוש שנים, ב-19 ביולי 2012. אז הוא נקבע על 11,880 מגוואט. באותה שנה, על רקע משבר הגז עם מצרים, שבמהלכו הופסקה אספקת הגז הטבעי מהשכנה מדרום בשל פיצוצים חוזרים ונשנים בצינורות הגז, עמדה מדינת ישראל על קרוב לאפס רזרבות חשמל. זאת, בניגוד למצב כיום, שבו יש רזרבה של 800 מגוואט. ב-2012 פנתה חברת החשמל לציבור וביקשה להמעיט בשימוש בחשמל בשעות השיא ולהסיט את הצריכה לשעות מאוחרות יותר. הציבור נענה לפנייה ובכך מנע מחסור בהספק ייצור החשמל ושימוש ב"נשק יום הדין" במצבים כאלה.

ואולם, כמו במאגרי מים, גם למשק החשמל יש מעין "קו אדום". במצב שצריכת החשמל מגיעה לנקודה זו, מערכת אוטומטית של חברת החשמל מבצעת הפסקות חשמל יזומות לסירוגין וברוטציה בין יישובים שונים בארץ – כשעה בכל יישוב.

לקריאה נוספת:
גובר החשד להצתה: בקבוקי חומר דליק באזור השריפה ליד ירושלים
אחרי 8 שעות: הושגה שליטה על השריפה ליד ירושלים. צפו בפינוי
"הילדים שלי לא חושפים את שם משפחתם בגלל הביקורת"

שרב: חוף הים בתל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
עומס החום לא צפוי לחלוף בימים הקרובים. חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

מאז שנת 2012 ועד היום נכנסו למשק כמה יצרני חשמל פרטיים, שהוסיפו עוד מגוואטים רבים למערכת. אם לפני שלוש שנים ישראל הייתה תלויה באספקת גז ממצרים, אז בסוף מרץ 2013 החל לזרום גז טבעי לישראל ממאגר תמר. כיום מפיקה החברה 37% מהחשמל בתחנות הכוח הפחמיות וכ-60% מגז טבעי. 3% בלבד מאנרגיית החשמל בישראל מיוצרים מאנרגיה סולארית. הצפי הוא שהרזרבה תלך ותגדל בקצב מהיר יותר מהביקוש לצריכת החשמל בשל כניסת יצרנים פרטיים נוספים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

השירות המטאורולוגי: "לא רואים הקלה משמעותית בימים הקרובים"

ד"ר עמוס פורת, מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי ומומחה לסקירות, אומר כי מזג האוויר הנוכחי לא צפוי להשתנות בקרוב. "הלילה היו כמעט 30 מעלות במישור החוף ובשפלה, מדובר בשיא מתחילת המדידות באזור. עומס החום במישור החוף הוא קיצוני בגלל השילוב בין לחות גבוהה לטמפרטורה גבוהה. מה שיש עכשיו מזכיר את 1998 או 2010. היו עוד כמה גלי חום קיצוניים פחות קשים בשנים 2000 ו-2002, וגם לפני שלוש שנים, אבל אנחנו רק בתחילת אוגוסט וייתכנו תקופות כאלה גם בהמשך. אנחנו לא רואים הקלה משמעותית בימים הקרובים - עומס החום יוסיף להיות כבד או קיצוני ברוב חלקי הארץ", אמר.

מחברת חשמל נמסר כי עובדיה פועלים במשך 24 שעות ביממה על מנת להקפיד על פעילות מלאה, על אף הצריכה המוגברת בימים אלו. כמו כן, בחברה מדגישים כי על אף הרזרבה בחשמל, כל תקלה ביחידת הייצור עלולה להוביל למחסור בחשמל.

שיא צריכת החשמל נשבר בתוך יומיים, אוגוסט 2015. צלם: יוסי וייס, מערכת וואלה! NEWS
עובדי חברת חשמל פועלים בעומס החום הכבד/מערכת וואלה! NEWS, צלם: יוסי וייס
שיא צריכת החשמל נשבר בתוך יומיים, אוגוסט 2015. צלם: יוסי וייס, מערכת וואלה! NEWS
שיא צריכת החשמל נשבר בתוך יומיים, אוגוסט 2015/מערכת וואלה! NEWS, צלם: יוסי וייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully