וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין עופרת יצוקה לאום אל פחם

דורית אברמוביץ'

24.3.2009 / 15:53

כפי שרוב הישראלים הצטרפו לתמיכה במתקפה רצחנית על עזה, כך גם עתה מסכימים בציות מוחלט רוב האזרחים עם צעדה פשיסטית בעיר ערבית

רגע לאחר גילוי עדויות החיילים על הפשעים שנעשו בעזה כלפי נשים, ילדים ושאר אנשים, אישרו אנשי החוק והמשטרה בישראל תהלוכה גזענית בעיר ערבית. כך מכינים את המלחמה הבאה, במדינת מלחמות סדרתית. עוד אי אפשר לעכל את הזוועות שקרו בשם תעמולת בחירות לתושבי עזה, והנה התארגנה לה תהלוכה ימנית גזענית. כך מבשלת ממשלה תבשיל של רותחין שיפוצץ מבפנים מדיניות מפלה ודכאנית של עשרות שנים. כפי שרוב תושביה היהודים של המדינה הצטרפו לתמיכה במתקפה רצחנית על עזה, כי האמינו שכל זה נעשה למען ביטחון תושבי הדרום ושלוותם, כך גם עתה נוהרים בציות מוחלט רוב האזרחים היהודים, מדברים בשם חופש ביטוי של ימין פשיסטי ושוכחים כי גבולות ואיסורים על חופש זה תמיד מוטלים רק על מיעוטים פוליטיים, שנאלצים להיחשף בחייהם לסכנות תעמולה ועשייה גזענית.

אמרנו זאת בתחילת המתקפה על עזה, 23 ארגוני נשים, תבענו לחדול מהלחימה ולשבת מיידית אל שולחן הדיונים. אז קראו כלפינו, המפגינות, בקללות ונאצות, ועתה מתחיל להתברר כי מה שאמרנו אז הוא אמיתות איומות. אין זה תמים, זו לא סתם החלטה, כך מתארגנת לה תעמולה שיטתית שעניינה להדיר בקביעות ואלימות מיעוטים פוליטיים, תרבותיים ולאומיים. יש לשער כבר כי כאשר תגיע תגובה אסרטיבית של תושבי אום אל פחם ואזרחים ערבים נוספים כלפי צועדי הימין הגזעני ואלו שאישרו להם את הצעדה הימנית, יצהלו רוב תושבי המדינה, אולי יקפצו על גגות מרוב שמחה, כי הנה הערבים מביעים החוצה את התנגדותם וזה הרי מוכיח עד כמה הם אויבים ומסוכנים למדינה. הנה כבר בכלי תקשורת כאלה ואחרים מציגים דווקא את התנגדותם האקטיבית של תושבי אום אל פחם, ממשיכים להנציח אותם כאויבים נעדרי אנושיות ומאיימים, בעוד אלו שצעדו פנימה אל חייהם - הם הרי המסוכנים. עוד רגע תתפרץ אינתיפאדה פנימית כתוצאה מתהלוכה שממחישה להלכה את תפיסותיה של ממשלת הימין החדשה. או אז יקראו כל באי השלטון להגיב בחריפות כלפי התושבים הערבים, כי הרי לא משנה איך נוהגת המדינה כלפיהם כבר עשרות שנים, לעולם מה שיאמרו או יעשו אזרחים ערבים יהווה הוכחה כי הם לא אנושיים.

עוד קו אדום נחצה

גם אם יתבררו החוצה אלפי עדויות של חיילים שהחריבו את תושבי עזה, גם אם נמשיך וניווכח שכל מלחמה שנוצרת כאן נועדה אך ורק לחזק את השלטון הקיים, נמשיך להבין זאת כל כך באיחור, אחרי שאנשים ישלמו בחייהם על מדיניות גזענית סדרתית שכזו. כפי שאירועי אוקטובר 2000 נותרו ללא כל אחריות מצד המדינה, ללא כל משפט צדק כלפי אלה שהרגו צעירים ערבים, שהותירו משפחות אבלות וחסרות אונים, כך גם עתה עם עדויות חיילים ממתקפה על עזה ועם תהלוכה מסוכנת אל תוך חייהם של תושביה הערבים של המדינה, כל שיוותר הוא מין הכאה צדקנית על חטא ופשע שכבר היה, דקה לפני שיוצרים עוד פשעים חדשים כלפי מיעוטים פוליטיים במדינה.

23 ארגוני נשים תבעו בתחילת המתקפה על עזה להפסיק את הירי, לחדול ממתקפה צבאית, עד כה לא נענו כל אלה שממשיכות לבקש ולדרוש שוויון, שלום וצדק, כי מה שממשיך לשלוט בכיפה הוא אלימות לסוגיה שנשענת על תמיכת ציבורית של חברה שממשיכה לסבול באופן תמוה בשקט על אינסוף עוולות מצד ממשלה. לא מספיק לציבור המיתון, לא מספיקה לו ההוכחה כי המתקפה על עזה לא רק שלא הביאה שקט אלא הגבירה עוינות ושנאה, לא מספיקה לחברה מדיניות כלכלית שחוברת לבעלי הון ולא לרוב העובדים במדינה, אין זה די שאלימות צבאית-חברתית-כלכלית ומינית ממשיכה כמעט באין מפריע, למעט התנגדות אקטיבית של ארגונים פמיניסטים וחברתיים במדינה, כל זה לא מספיק לציבור שממשיך להחריש ומצביע בעד מפלגות וממשלה של ימין מדיני-כלכלי. לא ברור היכן יעבור לו אי פעם הגבול, אין זה בהיר מתי יכריע הציבור כי די לו לשלם בחייו וכיסו על מדיניות מפלה סדרתית, כי הרי אינסוף קווים אדומים כבר נחצו ועוד קו אדום עבה ומסוכן נחצה עם תהלוכת הימין בתוככי אום אל פחם, ממש ברגעים בהם מתבהרות הזוועות שהתרחשו לא מזמן בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully