וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לאווזים לפרוס כנפיים

מרגלית צנעני

30.9.2005 / 7:41

מרגלית צנעני קוראת לשרים לפקוח עיניים ולא לתת יד לחידוש ההתעללות באווזים בכסות של "ניסויים" למציאת "פיטום בלי סבל"

לכב' שרי הממשלה

אני פונה אליכם בבקשה דחופה לאחר שנודע לי שמונחת לפני הממשלה הצעת חוק שמטרתה להפוך את פיטום האווזים לחוקי. מאז שנודע לי על אכזריות הפיטום לפני מספר שנים ולצערי אף ראיתי את הזוועה הזו במו עיני, אני לא מוכנה להתקרב למאכל שנקרא כבד אווז. לא צריך להיות צמחוני בשביל להזדעזע מהברבריות של פיטום יצורים תמימים בכוח רב מעל ומעבר ליכולתם הטיבעית. הפיטום יוצר באווזים מחלה ומעוות את גופם. אווזים מפוטמים הם בעלי-חיים גוססים.

משרד החקלאות טוען כאילו הוצאת האווזים מחוק צער בעלי חיים נועדה לשם ניסויים שימצאו "פיטום בלי סבל". מעניין איך בכל העולם כשאסרו פיטום אווזים לא חשבו על הרעיון הגאוני הזה. אולי בגלל שאי אפשר לנפח פי עשר כבד של חיה בלי לגרום לה סבל, לא משנה כמה קישוטים מוסיפים מסביב? אולי כי גם ההצהרות היפות ביותר לא יכולות להסתיר את הרוע שבהפיכת אווזים אציליים ליצורים גוססים ומעוותים? ואפילו אם משרד החקלאות חושב שהוא ימצא פטנט איך "לפטם בלי לפטם" אין שום סיבה בעולם להמשיך להתעלל כל הזמן הזה במיליוני אווזים באופן שגם משרד החקלאות כבר מודה שהוא התעללות.

גם בעלי-חיים הם בעלי נשמה וגם הם סובלים כשמענים אותם ומתעללים בהם. צער בעלי-חיים זו מצווה מהתורה, ולא בכדי יש רבנים שמתנגדים לפיטום בכוח לשם ניפוח הכבד, ואוסרים זאת.

אני פונה אליכם כאזרחית מהשורה בבקשה שתתנגדו לחוק האכזרי הזה. בשמי ובשם רבים אחרים אני מבקשת: אל תהפכו את ישראל לפח הזבל של העולם, פח זבל שממשיך לייצר ולשלוח מוצרי סבל והתעללות למדינות "נאורות" שכבר אסרו את הפיטום אצלן.

בתקווה שדברים היוצאים מן הלב גם יכנסו אל הלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully