וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שפיקד על חיסול אחמד ג'עברי: זהו ראש השב"כ הבא

12.2.2016 / 0:09

"מקצוען", "ישר דרך שמשמש דוגמה אישית" ואחד ש"צמח מלמטה" - אלו רק חלק מדברי השבח שלהם זוכה נדב ארגמן, שמונה לתפקיד הביטחוני הבכיר אחרי 33 שנות שירות. הקיבוצניק מחמדיה רשם הישגים רבים, רובם חסויים, אחד מהם הוא חיסולו של בכיר חמאס. פרופיל

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

"מקצוען, אדם שגדל מלמטה ומכיר היטב את השירות", שצבר מוניטין כאיש מבצעים מקצועי ובעל כישורי פיקוד גבוהים – כך מתואר נדב ארגמן, שמונה אמש (חמישי) לתפקיד ראש השב"כ. עוד נחשף כי ארגמן, שייכנס לתפקידו בחודש מאי, פיקד בין היתר על חיסולו של בכיר חמאס אחמד ג'עברי ברצועת עזה בתחילת מבצע "עמוד ענן" ב-2012.

ארגמן נולד בקיבוץ חמדיה ומתגורר כיום במרכז הארץ. הוא התגייס ליחידה מובחרת בצה"ל בשנת 1978 ולאחר שחרורו הצטרף לשירות הביטחון הכללי ושירת בתפקיד מבצעי. בשנת 2003 אחרי שביצע שורה ארוכה של תפקידי שטח הוא מונה לתפקיד היוקרתי - ראש אגף המבצעים בארגון החשאי. ארבע שנות כהונתו כראש אגף המבצעים, הייתה רווית אתגרים ביהודה ושומרון וברצועת עזה ומכריו מעידים כי הוא מילא אותה בהצלחה. ב-2007 הוא עבר לארצות הברית ושימש נציג השב"כ במדינה.

ארבע שנים לאחר מכן, ב-2011 הוא מונה לסגן ראש השב"כ. שנה לאחר מכן חוסל ג'עברי, שהיה המוח מאחורי חטיפת גלעד שליט. הוא נורה מכלי טיס של חיל האוויר בשעה שנהג ברכבו. חיסולו פתח למעשה את מבצע "עמוד ענן".

עוד בוואלה! NEWS:
"עשינו זאת": נמצאה הוכחה ממשית לחלק מתורת היחסות של איינשטיין
השילו שכבות וצאו לטייל: סוף שבוע חם מהרגיל לפנינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופה כהונתו גם נרשמה בארגון קפיצת מדרגה בחיבור שבין הטכנולוגיה למבצעים. כסגן ראש השירות הוא היה אחראי על הפעילות המבצעית ועל הפעלת כוחות ברצועת עזה, ביהודה ושומרון. וכן היה אמון על מבצעים בקרב המגזר היהודי והערבי ועל סיכול ריגול.

בחודש ספטמבר 2014 הוא הושאל מהשב"כ לוועדה לאנרגיה אטומית ופינה את מקומו לרוני אלשיך, כיום מפכ"ל המשטרה, למלא את תפקיד סגן ראש השירות. עם מינוי אלשיך למפכ"ל המליץ ראש השב"כ כהן לראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר את ארגמן לשירות כסגן ראש השב"כ. במידה מסוימת ההחלטה להחזירו לארגון סימנה אותו כמועמד מוביל לתפקיד ראש השב"כ, וראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להישמע לכך ולמנות אותו. הערב, עם שובו לביתו, אמר לכלי התקשורת הרבים שחיכו לו: "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי, שיהיה ערב טוב ובהצלחה לכולם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש השב"כ יורם כהן בטקס השבעת שופטים, בית הנשיא. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
"ניסיונו העשיר והמגוון של נדב בשילוב עם יכולותיו האישיות והמקצועיות יאפשרו לו להוביל את השירות בהצלחה" יורם כהן, ראש השב"כ היוצא/נועם מושקוביץ

ירון בלום, בכיר בשב"כ לשעבר, סיפר אמש לוואלה! NEWS על ארגמן. "מדובר באדם שגדל מלמטה ומכיר היטב את השירות. איש מבצעים. מקצוען, ישר דרך ובעל דוגמה אישית. אני מאמין שהוא יידע להכין את השב"כ לאתגרי העתיד".

ראש השב"כ היוצא כהן איחל אמש בהצלחה לארגמן ואמר כי הוא "משוכנע כי ניסיונו העשיר והמגוון של נדב במהלך שנות שירותו בשב"כ בשילוב עם יכולותיו האישיות והמקצועיות, יאפשרו לו להוביל את השירות בהצלחה אל מול אתגרי ההווה והעתיד". כהן הוסיף כי הוא "מאמין שמינויו של נדב, מועמד שצמח בשורות הארגון, יאפשר לשירות לממש את ייעודו על הצד הטוב ביותר".

(עודכן לראשונה: 22:00)

נושא: ראש השב"כ הנכנס נדב ארגמן. שלומי גבאי
ארגמן בפתח ביתו, הערב/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully