וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה שקט: רק רקטה אחת נורתה לישראל, צה"ל המשיך לתקוף

"כיפת ברזל" יירטה הלילה רקטה מעל אופקים - היחידה שנורתה. בנתב"ג, למרות האיומים, התנועה מתנהלת כסדרה. חיל האוויר דווקא המשיך לתקוף ברצועה - 20 מטרות הופצצו

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניב פוקס

שידור חי מרצועת עזה (צילום: רויטרס)

LIVE

- רק רקטה אחת נורתה הלילה לישראל; יורטה בשמי אופקים
- שקט בנתב"ג הבוקר, חרף איומי חמאס
- רקטה בשטח פתוח באשכול, לפניה - שני איכוני שווא
- שישה הרוגים ו-40 פצועים פלסטינים בתקיפות צה"ל הלילה

- בכיר חמאס קהיר: מצרים היא המתווך היחיד וכך תישאר

לילה שקט ובוקר מתוח: רק רקטה אחת נורתה לעבר ישראל מאמש ב-23:00 ועד שעות הבוקר (חמישי) המוקדמות. הרקטה נורתה לעבר אזור אופקים, והיא יורטה באמצעות מערכת "כיפת ברזל". תושבי קיבוץ בארי שבמועצה אזורית אשכול התעוררו למשמע שתי אזעקות סמוך לשעה 7:00 אמנם, אולם אלה התבררו כאיכון שווא. בסביבות 8:00 נשמעה שוב אזעקה, ואחריה התפוצצה רקטה בשטח פתוח בתחומי המועצה.

חיל האוויר המשיך בתקיפות ברצועת עזה – 20 מטרות הותקפו הלילה. לפי משרד הבריאות בעזה, שישה בני אדם נהרגו ו-40 אחרים נפצעו בתקיפות צה"ל ברפיח שבדרום הרצועה ובמחנה הפליטים נוסיראת שבמרכזה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
תיעוד: חיל הים מפציץ מפקדה של חמאס בדרום הרצועה
אלה הנחיות הבטיחות של פיקוד העורף לציבור
לייב בלוג | עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפות צה"ל. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הירי כמעט פסק, חיל האוויר המשיך לתקוף. עשן מיתמר עזה, אתמול/רויטרס

גם בנתב"ג נרשם הבוקר שקט. אמש איים אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי הם ישגרו רקטות לעבר שדה התעופה המרכזי של ישראל, ואף קרא לחברות זרות להימנע מנחיתות בישראל ומהמראות ממנה. "אנחנו מזהירים את המטוסים שמגיעים לבן גוריון כי אנחנו נירה ב-6:00 בבוקר", אמר הדובר, אבו עוביידה.

דובר הזרוע הצבאית גם הזהיר את אוהדי הכדורגל שהמתינו לפתיחת ליגת העל בשבת: "אנחנו נירה למגרשי הכדורגל שלהם ולא לשטחים פתוחים. על הכובשים ועל העולם למלא אחר בקשתינו ולהפסיק את הכיבוש". יצוין כי פתיחת הליגה הייתה צפויה להידחות עוד לפני הודעת חמאס.

יירוטים באזור נתב"ג, אוגוסט 2014. יובל קמין, תמונות גולשים
בוקר שקט. יירוט של "כיפת ברזל" מעל אזור נתב"ג, אתמול/תמונות גולשים, יובל קמין

למרות האיום מצד חמאס, שום חברת תעופה זרה לא הודיעה לפי שעה על ביטולים או על שיבושים מתוכננים בטיסותיה לישראל או ממנה. זאת בניגוד לפעם האחרונה שבה היה חשש מירי לכיוון נתב"ג, אחרי שרקטה התפוצצה ביהוד, אז רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית אסרה על החברות האמריקניות לטוס לישראל למשך יומיים, והרשות המקבילה באירופה פרסמה המלצה דומה.

הבוקר השמיע סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, דברים פייסנים יחסית, ואמר כי כל האפשרויות פתוחות בנוגע להמשך העימות לאחר קריסת השיחות בקהיר. הוא אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ישראל טרם השיבה להצעה פלסטינית שהועברה לה על ידי מצרים, ואשר כוללת את "מינימום הדרישות" הפלסטיניות. בניגוד לדברים אחרים שאמרו בחמאס בימים האחרונים, אבו מרזוק, המתגורר בקהיר, הדגיש כי מצרים היא המתווך היחיד בין הצדדים, וכך תישאר.

אמש: נתניהו תקף את חמאס - ואת השרים שיצאו נגדו

אמש כינסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, ובה התייחסו להתפתחויות הביטחוניות. נתניהו לא אמר שום דבר ישיר באשר לגורלו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שעדיין לא ברור אם נותר בחיים או נהרג בניסיון ההתנקשות. עם זאת, הוא הבהיר כי ראשי ארגוני הטרור "הם יעד לא רק לגיטימי, אלא ראשון במעלה – אף אחד אינו חסין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקריה בתל אביב. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לא התייחס ישירות לגורלו של מוחמד דף. נתניהו במסיבת העיתונאים אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"כל המערכים שחמאס בנה לפגוע בנו סוכלו", המשיך נתניהו ואמר. "הרגנו מאות רבות של מחבלים, השמדנו אלפי רקטות ומשגרים ופירקנו את מערך המנהרות ההתקפיות שחמאס בנה במשך שנים כדי לפגוע ביישובינו. סיכלנו את כל ניסיונותיו לפגוע בנו. זו המכה הקשה ביותר שספג חמאס מאז הקמתו. חמאס חושב שהוא יתיש אותנו, אך הוא טועה. העם בישראל חזק. מול ההתשה – חמאס יקבל הכתשה, כתישה של התשתיות ושל המחבלים. המדיניות שלנו כלפי חמאס היא פשוטה: יירו – יחטפו".

לא רק את חמאס תקף נתניהו, אלא גם את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני שמתחו עליו ביקורת פומבית בשבועות האחרונים. "התקיימו בקבינט 27 ישיבות", אמר נתניהו. "בקבינט אפשר להשמיע כל דבר, ואני בהחלט מאפשר להעלות כל נושא. הדיון הוא נוקב, וטוב שכך. אבל בחוץ – צריך לתת כתף ולדבר פחות. אני מציע לא לזרוק מלל, סיסמאות ודברים ריקים ונבובים. אני מצפה מהשרים שינהגו באחריות".

כבאי על רקע שריפה שנגרמה מהתפוצצות רקטה באזור שדרות, אוגוסט 2014. רויטרס
כבאי ליד שריפה שפרצה בעקבות התפוצצות רקטה בשדרות, אתמול/רויטרס

בנוגע לפרסומים השונים על משבר מחריף ביחסי ישראל-ארצות הברית, אמר ראש הממשלה כי "אני יודע שמתארים את זה כך, אבל זה לא נכון". לדברי נתניהו, "דיברתי עם שר החוץ קרי אתמול, וניהלנו שיחה טובה מאוד. קיימתי גם כמה שיחות, ארבע במספר, עם הנשיא אובמה במהלך המבצע. זה די הרבה. הקשר הוא הרבה יותר חזק ואיתן ממה שחושבים. ארצות הברית נתנה לנו גיבוי להגנה העצמית ולפעולות הלא פשוטות בזירה המדינית". ראש הממשלה ציין כי לנוכח השינויים הרבים המתרחשים באזור, ישראל פועלת בשיתוף עם כלל הגורמים האזוריים למען "השגת אופק מדיני חדש למדינת ישראל".

שר הביטחון יעלון הזהיר: "אנו נרדוף את מחבלי חמאס ואת ראשי הארגון ובכל הזדמנות נתקוף אותם. עד כה פגענו בדרגי פיקוד שונים ונמשיך לעשות זאת. התעלמו מדבריהם השקריים של דוברי חמאס. היקף הפגיעות בחמאס עצום. שללנו את יכולותיו ונכסיו ברצועה. נמשיך בכך ככל שיידרש בכל ההיקף והעוצמה הנדרשים עד אשר ישובו השקט והביטחון. תמונת המצב היא מורכבת, נדרשת אורך רוח וסבלנות, עמידה איתנה ונחישות של ההנהגה ושל האזרחים. אנו מוכנים למערכה ארוכה".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול הרצועה, אמש/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014/רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בגשר ברוקלין בניו יורק. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בגשר ברוקלין בניו יורק/רויטרס
תיעוד תקיפות חיל הים בעזה. צילום מסך
תקיפת חיל האוויר הלילה ברצועת עזה/צילום מסך
שריפת קוצים במועצה אזורית חוף אשקלון בעקבות נפילת רקטה, אוגוסט 2014. יגאל מצרפי, מערכת וואלה! NEWS
שריפת קוצים בעקבות התפוצצות רקטה, אתמול במועצת חוף אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, יגאל מצרפי
הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
הלווייתם של אשתו מוחמד דף ושל בנו, אתמול ברצועת עזה/רויטרס
אדם מניף את דגל חמאס בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
אדם מניף את דגל חמאס בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק/רויטרס
יירוט של "כיפת ברזל" בשמי שדרות. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
יירוט של "כיפת ברזל", אתמול בשמי שדרות/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות בגבול רצועת עזה, אמש/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014/רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully