וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל כיתר בית בחברון: "2 אנשי חמאס נעצרו"

על פי דיווחים פלסטיניים, צה”ל ירה לעבר מבנה בשכונת עין דיר בחה שבעיר ועצר שני פעילי חמאס. בשעות הערב: צה”ל עצר יותר מ-40 מבוקשים ברחבי הגדה המערבית

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

כוחות צה"ל כיתרו והפציצו אמש (ראשון) בית בשכונת עין דיר בחה שבחברון השייך למשפחה המזוה עם ארגון חמאס. רשת "אל-אקצא" של חמאס דיווחה כי הכוחות כרזו במגפון לאנשים בבית לצאת ולהסגיר את עצמם. לפי דיווחים נוספים, נעצרו שני פעילים של הארגון. עוד דווח, כי ישנם נפגעים בצד הפלסטיני. לבד מהפעילות המאומצת בחברון, עצרו כוחות צה"ל במהלך הערב יותר מ-40 מבוקשים ברחבי הגדה המערבית, ובשעות הלילה כיתרו בתים נוספים באזור וביצעו מעצרים של שבעה בני אדם. כמו כן, התקיימו חיפושים נרחבים בישובים נוספים בגדה, בהם בית לחם ושכם.

מוקדם יותר אמש, העביר דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, תדריך לתקשורת ועדכן על התקדמות החיפושים אחרי שלושת תלמידי הישיבה החטופים. "ביממה האחרונה עצרנו עשרות חברי חמאס, בראשם שייח חסן יוסוף וכן חברי מועצה מחוקקת. החלק הדרומי של יהודה ושומרון נמצא בסגר כדי להבטיח את הפעולה הצבאית, ונמשיך כך גם בימים הקרובים", אמר אלמוז, שקיים את התדרוך במפקדת פיקוד מרכז. "אני רוצה לחזק את המשפחות ולהבטיח שגם בשעות אלו צה"ל פועל בעוצמה רבה בכל השטח כדי להגיע לנערים", הוסיף. "המטרה של צה"ל, המשטרה ושירות הביטחון הכללי משותף. אנו פועלים ביחד, נכנסים לשטח ופועלים בעוצמות גדולות כדי להבטיח הצלחה. המטרה היא להגיע לנערים".

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות:
קרי גינה את החטיפה: "חמאס אחראי למעשה הבזוי"
הותר לפרסום: אחד הנערים התקשר למשטרה ולחש - "חטפו אותי"
אמו של גיל-עד: "בני חזק, עם ישראל נותן לנו כוח"

חיילי צה"ל בפעילות מבצעית בחברון. 15 ביוני 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בסריקות בחברון/רויטרס

שר הביטחון, משה יעלון, תקף אמש את הרשות הפלסטינית במהלך נאומו בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל בירושלים. "אותה רשות פלסטינית, אשר יש מי שמכנים אותה מתונה, כרתה רק לאחרונה ברית עם חמאס, ארגון הטרור שחרת על דגלו רצח יהודים באשר הם ושאיפתו היא להשתלט על יהודה ושומרון, ועליו מוטלת האחריות לחטיפת שלושת הנערים בסוף השבוע", אמר יעלון. "נדע לגבות מחיר כבד מאוד מראשי חמאס, בכל מקום ובכל עת שנמצא לנכון, ומכל מי שיעלה על דעתו לפגוע באזרחי ישראל ולשבש את חייהם".

הזרוע הצבאית של חמאס, גדוד עז א-דין אל-קסאם, פרסמה אתמול הודעת גינוי לפעילות המוגברת של מערכת הביטחון בגדה המערבית. לפי ההודעה, מעצרם של "מנהיגים וסמלים של העם הפלסטיני", בהם חברי פרלמנט ושרים לשעבר, לא יוסיפו לביטחונה "המדומה" של ישראל.

עוד צוין בהודעה, כי מדובר "במבצע מעצרים היסטרי". בהתייחסות לחטיפת שלושת הנערים, הכריזו גדודי אל-קסאם כי "זכותו של העם הפלסטיני הנתון תחת הכיבוש להגן על עצמו בכל האמצעים".

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully