וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינויים בצה"ל: וירוב לעזה, פדן לאוגדה 162

1.10.2013 / 0:19

הרמטכ"ל הודיע על שורה של מינויים בשכבת הקצינים בדרגת תת-אלוף, בהם תת-אלוף עמיקם נורקין שימונה לרמ"ט חיל האוויר ועוד שורה של מינויים באגפי הלוגיסטיקה ובחיל האוויר

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שיחרר אמש (שני) מעט את הלחץ בצמרת צה"ל לאחר שהחליט על שורה של מינויים בדרגת תת-אלוף. המינוי הבולט ביותר הוא קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף איתי וירוב שיתמנה למפקד אוגדת עזה. וירוב צמח בחטיבת הצנחנים ולימים מונה למפקד חטיבת כפיר. במהלך כהונתו הוחלט לעכבו בדרגה לאחר שהעניק גיבוי לאחד מקציניו שהורשע בתקיפת פלסטיני. וירוב, קיבל שבחים על תפקודו כקחצ"ר ואף זכה לתמיכה במינוי מצדו של ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי. הוא יחליף בתפקיד את תת-אלוף מיקי אדלשטיין שיפקד על המרכז לאימוני היבשה (מל"י).

אל"מ איתי וירוב מפקד חטיבת כפיר. דובר צה"ל
עוכב בדרגה, ולבסוף קודם. איתי וירוב/דובר צה"ל

מינוי שני בולט בסבב הנוכחי הוא תת-אלוף נדב פדן שימונה למפקד עוצבת "הפלדה" - (אוגדה 162), אוגדה משוריינת סדירה. פדן צמח בסיירת מטכ"ל והתקדם בסולם הדרגות אך לאחר שתחת פיקודו כמפקד יחידת המסתערבים דובדבן התייבש חייל ומת, הוחלט לעכב אותו בדרגה. ההחלטה לקדמו בסבב הנוכחי מעידה על הערכה הרבה שרוכש לו הרמטכ"ל והשבחים שקיבל תפקודו כמפקד "עוצבת אדום" בגבול אילת אותו סיים לפני כחודש.

תא"ל נדב פדן. יואב דודקביץ'
יקבל אוגדה משוריינת. פדן/יואב דודקביץ'

בסבב הנוכחי החליט הרמטכ"ל בהמלצת מפקד חיל האוויר למנות את ראש להק אוויר, תת-אלוף עמיקם נורקין לראש מטה חיל האוויר - התפקיד השני בחשיבותו בחיל. נורקין סומן עוד בצעירותו כמי שיתמודד בעתיד על תפקיד מפקד חיל האוויר. ההחלטה למנותו לתפקיד תגרור דיון בעתידו של הרמ"ט הנוכחי של החיל, תת-אלוף חגי טופולנסקי, שיתמודד על תפקיד מפקד חיל האוויר הבא, או על תפקיד ראש אגף התכנון במקומו של האלוף נמרוד שפר.

מינויים נוספים עליהם החליט הרמטכ"ל כוללים את אלוף-משנה אשרי לוגסי אשר יועלה לדרגת תת-אלוף וימונה לקצין הנדסה ראשי. את אלוף-משנה ניר ברקן שיועלה בדרגה ויפקד על בסיס חיל האוויר בחצרים. אלוף-משנה אורי זיפרט יועלה גם בדרגה ויקבל את הפיקוד על בסיס תל נוף, ואלוף-משנה יורם אזולאי שימונה לראש חטיבת לוגיסטיקה. בתוך כך, בכירים בצה"ל מעריכים כי הרמטכ"ל עשוי להראות לאחד מאלופי מטכ"ל הוותיקים את הדלת החוצה מהשירות ולקדם לדרגת אלוף את תת-אלוף יוסי בכר, מי שהיה מפקד אוגדת עזה בעברו שכפי הנראה יתמנה למפקד גיס בפיקוד צפון.

(עדכון ראשון: 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully