וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל סירב להסיר את כיפת חב"ד – ויעלה למשפט

11.6.2013 / 8:33

חייל מגדוד הנח"ל החרדי נדרש להסיר כיפה ועליה כיתוב של חב"ד משום שהיא אינה עומדת בתקן הצה"לי. גם ההתגייסות של רבניו לא הועילה, והוא יישפט. "מקרים כאלה ירתיעו חרדים"

סירוב פקודה או אטימות צה"לית? חייל בגדוד הנח"ל החרדי יעלה היום (שלישי) למשפט צבאי. הסיבה: רס"ר הבסיס הורה לו להסיר את הכיפה שאותה חבש, בניגוד לנהלים, אולם זה לא היה מוכן למלא את ההוראה.

החייל, שמשרת כעוזר חובש פלוגתי בגדוד "נצח יהודה", שירת בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעת הירדן ונהג לחבוש כיפה עליה רקום בחוט הכיתוב "יחי אדוננו מורנו מלך המשיח", כנהוג בחסידות חב"ד. בשבוע האחרון פנה אליו רס"ר הבסיס והורה לו להסיר את הכיפה משום שאסור בצה"ל לשאת כיפה עם כיתוב.

החייל הסביר לרס"ר כי הוא חובש את הכיפה בהנחיית הרבנים כחלק מאמונתו וכך גם חבריו מאותו זרם. לדברי גורם צבאי, הרס"ר לא קיבל את הטענה והבהיר בפני החייל כי הכיפה לא עומדת בתקן של הפקודה הצבאית. הוא הבהיר לו כי לא יסיר אותה ויחליף אותה בכיפה ללא הכיתוב – הוא יישפט. אחרי שהחייל מיאן למלא את הפקודה, הודיע לו אתמול הרס"ר על קיום המשפט. החובש התקשר לרבנים לקבל עצה ואלו פנו למפקדים בגדוד על מנת שיתחשבו בחייל, אך ללא הועיל.

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
חייל נח"ל חרדי. למצולם אין קשר לכתבה/נועם מושקוביץ

יו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי מדובר בחייל שהתגייס לחיל הים, הוכשר להיות חובש, וכשהתקשה עם מידת השמירה על הכשרות ביקש לעבור לגדוד נצח יהודה, שכן הוא עדיין "מלא מוטיבציה". לקס, שטיפל במקרה של החובש, הוסיף: "הסיפור הזה לא קשור לחרדים. מדובר בסיפור של רס"ר שהגזים בשמירה הנוקשה של לשון הפקודה מבלי להפעיל כלל שיקול דעת. הם חייבים להתחשב בחייל ובאמונה שלו. אם היה רשום 'גולני שלי' על הכיפה גם היו מבקשים ממנו להוריד אותה?".

גורם צבאי מגדוד נצח יהודה, שנחשף למקרה, הצטרף לדעתו של לקס ואמר: "רוצים לגייס אלפי חרדים מזרמים שונים לצה"ל. היכן הפשרה? היכן ההבנה של האחר? מקרים כאלה עלולים להרתיע חרדים. הוא חדש בגדוד וצריך לתת לו להתאקלם. יש חיילים שחובשים את הכיפה אבל מסתירים אותה מתחת לכובע".

מדובר צה"ל נמסר, כי על פי הפקודה אסור לחבוש כיפות בעלות כיתוב כלשהו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully