וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: כיפת ברזל יירטה רקטה מעל גוש דן

רקטה נוספת שנורתה לאזור התפוצצה בשטח פתוח. לא היו נפגעים. הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות על שיגור שתי הרקטות. יירוטים מוצלחים גם באשקלון ובשדרות. צפו ביירוט בת"א

צילום מסך

סוללת כיפת ברזל, שהוצבה הבוקר (שבת) לראשונה באזור, יירטה בהצלחה רקטה אחת מעל גוש דן. זמן קצר לפני היירוט המוצלח, נשמעה אזעקה ברחבי האזור. בין היתר, נשמעה אזעקה ברמת גן, חולון, ראשון לציון ותל אביב. רקטה נוספת ששוגרה לאזור התפוצצה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנפגעים או נזק. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מיהרה ליטול אחריות על שיגור הרקטה לתל אביב.

דניאל, תושבת תל אביב, סיפרה על הבהלה עם הישמע האזעקה. "אני גרה בקומה הרביעית, ירדתי כמו שאומרים לקומה שנייה", שחזרה. "כל השכנים באו גם בפיג'מות. הייתה היסטריה. שמענו שני בומים עמומים".

אנשים מתחבאים בחדר מדרגות בזמן אזעקה בתל אביב, נובמבר 2012. יותם רונן
תושבי תל אביב תופסים מחסה, היום/יותם רונן

עומר, גם הוא תושב תל אביב, סיפר כי ברגע ששמע את האזעקה מיהר להיכנס לחדר הממ"ד יחד עם שותפיו לדירה. "בהתחלה לא הבנו שמדובר באזעקת אמת. כשהאזעקה נמשכה מיהרנו להיכנס לממ"ד", תיאר. "הייתה בהלה, אבל מכיוון שזו לא הפעם הראשונה שהייתה כאן אזעקה בימים האחרונים, היינו מוכנים".

ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, הביע את הערכתו לצה"ל ולחיל האוויר על היירוט המוצלח שביצעה מערכת "כיפת ברזל". מהעירייה נמסר כי "תושבי העיר ממשיכים בשגרת החיים תוך הגברת הערנות והקפדה על הנחיות פיקוד העורף, כפי שעשו עד כה". כמו כן נמסר כי מערכת החינוך בעיר ממשיכה לפעול כסדרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היירוט המוצלח בשמי גוש דן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, יורטו לפני זמן קצר חמש רקטות ששוגרו לאזור אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה גם שתי רקטות מעל שדרות. כמו כן יורטו שלוש רקטות מעל בבאר שבע, לאחר שנשמעו אזעקות בזו אחר. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור בירת הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ארבע רקטות בשטחים בנויים באשדוד

ארבע רקטות התפוצצו בצהריים בעיר אשדוד. הרקטות נפלו בשטחים בנויים וגרמו נזק לבניין ולכלי רכב בעיר. שני בני אדם נפגעו באורח קל כתוצאה מהנפילות. כעבור זמן קצר, נשמעה אזעקה נוספת באשדוד.

אלמו מלסאו, שרכבו נפגע קשות מנפילת רקטה, סיפר כי היה בביתו בעת הנפילה. "שמעתי היטב את הנפילה, יצאתי לחלון וראיתי את האוטו שלי עולה באש. למרות הפגיעה ברכב, אני קורא לצה"ל לא להפסיק את המבצע עד שהם יפסיקו בירי", ציין מלסאו, ועוד הוסיף: "טוב שפגע באוטו ולא באנשים".

מבצע "עמוד ענן" - כל הכותרות:
גנץ: "להמשיך ולתקוף בכל הכוח, להגביר את הקצב"
מהבוקר: כוחות צה"ל מתאמנים לכניסה קרקעית לעזה
סוללת "כיפת ברזל" חמישית נפרשה - בגוש דן
יומו הרביעי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר לוואלה! חדשות: "היו פה בעיר כמה נפילות משמעותיות, אבל צריך להבין שכיפת ברזל לא נותנת מענה שלם, ועל התושבים להבין שהסכנה היא כמו בעופרת יצוקה. אנחנו ערוכים ומוכנים למערכה של שבוע ויותר. כמה שנדרש. אנחנו מבינים שיש מערכה כבדה, התושבים מנוסים ומגלים אחריות. ארגוני הטרור יורים עלינו מטחים. מה שחשוב זה לשמור על הכללים. וברגע שאין נפגעים בנפש, כבר נצחנו". יש לציין כי תוך זמן קצר הגיעו אנשי העירייה לזירות הנפילות ופינו את הרכבים שנפגעו. מהעירייה ביקשו מהציבור לא להגיע לאזור בו נפלו הרקטות בשטחים בנויים בעיר.

תמונות משפחת ננוקשווילי מאשדוד שפגע גראד בדירתם. דרור עינב
הבית שנפגע מרקטה באשדוד, היום/דרור עינב

במקביל, מטח רקטות נורה לכיוון אשקלון וכן שמונה רקטות נורו לכיוון באר שבע. שלוש נפלו בשטחים פתוחים, והשאר יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". תשעה רקטות נורו לעבר המועצה האזורית אשכול, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית. אין נפגעים, אך נזק רב נגרם למבנה. בטרם נפלה הרקטה לא נשמעה התרעת צבע אדום. במועצה האזורית באר טוביה נשמעה אזעקה, אך טרם דווח על נפילות.

מאז תחילת מבצע עמוד ענן שוגרו מעל 700 רקטות מרצועת עזה, מתוכן רק 27 נפלו בשטח בנוי. מדובר ב-4% בלבד מכלל השיגורים. 82 מהשיגורים הינם שיגורים כושלים. מערכת כיפת ברזל ביצעה 217 יירוטים. צה"ל תקף כ-800 יעדים ברצועה.

נפילת רקטה באשדוד, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
המכונית שנפגעה, רגעים לאחר הפגיעה/דייב בוימוביץ'

משעות הבוקר נורו כבר עשרות רקטות ליישובי הדרום. ארבעה חיילים נפצעו באורח קל מרסיסי רקטה אשר נפלה במועצה האזורית אשכול, וטופלו על ידי צוותי הרפואה שבמקום. בצהריים פגעה רקטה ישירות בבית במועצה האזורית אשכול. נזק נגרם לבית, אך ללא נפגעים. כמו כן, רקטה פגעה בבלון גז בחצר בית במועצה האזורית באר טוביה. מספר נפגעי חרדה טופלו על ידי צוותי מגן דוד אדום.

מוקדם יותר בבוקר נורו שש רקטות אל שדרות, מתוכן ארבע יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". שמונה נוספות נחתו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, ולא דווח על נפגעים. בהמשך נורו חמש רקטות אל עבר המועצה האזורית חוף אשקלון, ומטח נוסף אל עבר העיר אשקלון - שתי רקטות יורטו ואחת נפלה בשטח פתוח.

נפילת רקטה באשדוד, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
מכבי האש פועלים בזירת הנפילה באשדוד, היום/דייב בוימוביץ'

עוד נורה מטח רקטות אל גן יבנה. לא דווח על נפגעים או על נזק. רקטות נפלו בשטחים פתוחים בבאר שבע, בשדרות, בבני שמעון, באשכול, במרחבים, בשער הנגב ובשדות נגב.

(עדכון קודם: 13:28)

נפילת רקטה באשדוד, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
הבניין שנפגע פגיעה ישירה באשדוד/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully