וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תרגל באיטליה תקיפת מטרות רחוקות

2.11.2011 / 12:56

במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק עם צבא איטליה ביצע חיל האוויר הישראלי לאחרונה אימון משותף בו תורגלו גם קרבות אוויריים, תדלוקים והתמודדות עם טילי קרקע-אוויר

על רקע הדיווחים ההולכים וגוברים על האפשרות של תקיפה ישראלית באירן, נודע כי גם בצה"ל מתכוננים לאחרונה ביתר שאת לאפשרות שכזו. חיל האוויר הישראלי ביצע אימון בסרדיניה שבאיטליה לפני כשבוע וחצי, במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק עם הצבא האיטלקי. במסגרת התמרון האווירי תרגל חיל האוויר הישראלי תקיפה במטרות רחוקות, קרבות אוויריים, תדלוקים והתמודדות עם טילי קרקע-אוויר.

האם ישראל צריכה לתקוף באירן? הצביעו בפייסבוק

עוד באותו נושא
רמז לאירן? פיקוד העורף יקיים היום ומחר תרגיל במרכז
ישראל ביצעה ניסוי בשיגור טיל מעל שמי המרכז
בגין תוקף: "ההדלפות על אירן - מסע הפקרות"

מפקד הטייסת, סגן אלוף עופר, תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות את האימון באיטליה. "הטסנו 14 מטוסים מסוג F16 מלווים במטוס עיטם, המשמש עבורנו לצרכי בקרה אווירית. הטיסה בוצעה למרחק של 500 מייל, בזמן של שלוש שעות וחצי לכל כיוון. בכל פעם תודלקו המטוסים על ידי שני מטוסי רעם". לדבריו של מפקד הטייסת, האימון עם חיל האוויר האיטלקי והגרמני הוכתר בהצלחה. בין היתר, תורגלה טיסה לטווחים רחוקים, טיסה במבנה משותף, התקפה משותפת וקרבות אוויר.

פריסה מסרדיניה, נובמבר 2011. דובר צה"ל
"מכינים את עצמנו לכל המתארים", אימון חיל האוויר בסרדיניה/דובר צה"ל

"שיתוף הפעולה היה על בסיס חוקי נאט"ו והתנהל בשפה האנגלית. מדובר באימון במרחבים לא מוכרים לנו, שהמתח המבצעי בהם היה גבוה", הסביר, "זהו אימון שתרם לנו רבות מאחר ובמרחב האווירי הישראלי אנו מתקשים למצות את היכולות שלנו". על הקשר של האימון לתקיפות מעגל שלישי אמר: "לא תרגלנו מעגל שלישי באימון הזה, אך הוא בהחלט מסייע לנו לתרגול טיסות לטווחים רחוקים. אנחנו מכינים את עצמנו לכל המתארים".


יצוין כי לפני למעלה משנתיים החליטה טורקיה להפסיק את השתתפות חיל האוויר הישראלי בתרגיל היוקרתי "Anatolian eagle" ובשל כך החל חיל האוויר הישראלי לחפש אחר אזורי אימון חדשים ברחבי העולם. בשנתיים האחרונות תרגל חיל האוויר משימות לטווח ארוך ביוון, רומניה ואיטליה.

לאימונים של חיל האוויר מתווסף גם תרגיל של פיקוד העורף שייערך היום ומחר באזור המרכז. בתרגיל ישתתפו גדודי החילוץ וההצלה וגדודי אב"כ של מחוז דן בפיקוד העורף, כמו גם כלל כוחות החירום וההצלה האזרחיים: משטרת ישראל, כיבוי והצלה, מגן דוד אדום ורשות החירום הלאומית. במהלך התרגיל תיתכן תנועה ערה של כוחות הביטחון.

פריסה מסרדיניה, נובמבר 2011. דובר צה"ל
"אימונים בעלי מתח מבצעי גבוה", מטוס חיל האוויר במהלך האימון/דובר צה"ל

בנוסף, יקיים פיקוד העורף ניסוי צפירה בגזרת מחוז דן. ניסוי הצפירה ייערך מחר שעה 10:05 ביישובים הבאים: תל אביב, חולון, בת ים, אזור, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, סביון, יהוד ואור יהודה. ייתכן והצפירה תישמע גם ביישובים: רמת השרון, פתח תקווה, גת רימון, כפר מעש, בארות יצחק, בני עטרות, בית דגן וראשון לציון. במסגרת הניסוי תישמע צפירה עולה ויורדת למשך כ-90 שניות. במידה ותופעל אזעקת אמת תישמע צפירה נוספת ויפורסמו הנחיות בתקשורת.

כמו כן, מוקדם יותר היום נערך ניסוי בשיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים. לדברי גורמים במשרד הביטחון, הניסוי תוכנן על ידי מערכת הביטחון מזה זמן רב, בוצע כמתוכנן והסתיים בהצלחה. לדעת מומחים, אין מדובר בשיגור לווין לחלל, אלא בטיל שמסוגל להגיע לטווחים ארוכים מאוד. אזרחים שחזו בשיגור טענו כי הטיל הותיר אחריו שובל לבן ארוך בשמיים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully