וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אוגדה: "לא היה פגם ערכי במעשיו של אייזנר"

ערוץ 10 מדווח כי תא"ל תמיר היימן גיבה בשיחה עם תלמידי מכינה את הסמח"ט שתועד מכה בנשק מפגינים לא חמושים: "הטעות היא מקצועית. שלום הוא אחד האנשים הערכיים שאני מכיר"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב; עריכה: טל רזניק)

למרות שהרמטכ"ל בני גנץ הורה להדיחו, יש בצה"ל עוד בכירים הממשיכים לגבות את סא"ל שלום אייזנר, הסמח"ט שתועד מכה בנשק מפגיני שמאל לא חמושים: מפקד אוגדה 36 של פיקוד הצפון, תא"ל תמיר היימן, אמר בשיחה עם תלמידי המכינה הקדם-צבאית באפרת כי בעיניו "מדובר בטעות מקצועית חמורה, לא טעות ערכית" – כך דיווח הערב (חמישי) ערוץ 10.

"כמות הפעמים ששמעתי שאני נאצי ועוכר ישראל, ו'איך אתה עושה את זה?'. לא בא לך להכניס לו אגרוף לדפוק הזה? הבחור שאומר לי 'אתה נאצי, עוכר ישראל, אמן תמות, ככה הם נהגו' - מה הוא רוצה שאני אעשה? הרי ברור לו שאין 'כוחות' ביני ובינו", הסביר היימן את עמדתו, והוסיף כי "התכלית האמיתית היא למנוע מחבורת ההזויים האלה במה. למנוע מהם את האפשרות לקעקע את הלגיטימציה של מדינת ישראל. למנוע מהם להכניס את השטויות שלהם לתוך האג'נדה, וזו המטרה האמיתית - ולא חסימת ציר הבקעה".

עוד צוטט היימן בדיווח באומרו כי "שלום הוא חבר טוב שלי. אני לא יכול להתייחס לזה בצורה קרה. דעתי הפרטי היא ששלום עשה טעות מקצועית חמורה, לא טעות ערכית. שלום הוא איש ערכי ביותר, אחד האנשים הערכיים שאני מכיר, ואני גם בטוח שהוא ימשיך בצבא - הוא חטף מכה בכנף". לצד זאת, אמר הקצין הבכיר כי מדובר בעמדתו האישית בלבד, ולא בעמדה רשמית של לובשי המדים.

בערוץ 10 דיווחו, עם זאת, כי מפקד האוגדה חזר בו מדבריו, ואמר כי לא היה צריך להגיד את הדברים. וכי בהתנהלותו של אייזנר היה פגם ערכי. מדובר צה"ל נמסר לערוץ כי "בשיחה סגורה שהתקיימה בפני המכינה הקדם צבאית, הקצין הבכיר התייחס לפרשת אייזנר וציין כי לדעתו הדחת הסמח"ט הייתה נכונה, בעיקר לאור חומרת הכשל המקצועי והפיקודי".

עוד על פרשת סא"ל אייזנר
בצה"ל שוקלים להעמיד לדין קצינים שפעלו לצד אייזנר
תיעוד: אייזנר תקף ארבעה פעילים - וכלל לא הותקף
לפני שבועיים: סא"ל אייזנר הודח מתפקידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully