וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה מהצפון הותקפה על ידי תלמידיה - ופוטרה

2.6.2011 / 16:43

א', מורה בבי"ס הותקפה ע"י תלמידיה מספר פעמים. באחד המקרים נטרקה דלת על ידה, ובמקרה אחר נחרטה המילה "זונה" על רכבה. לטענתה, לאחר המקרים היא פוטרה בנימוק: "את עושה בלגן"

האלימות בבתי הספר עולה מדרגה, לפחות עבור מורה אחת מהצפון: מורה מחליפה בבית ספר יסודי בצפון הארץ הותקפה מספר פעמים על ידי תלמידיה במהלך החודש האחרון. היא נרגמה באבנים, רכבה הושחת וידה הימנית נפגעה בצורה קשה לאחר שדלת נטרקה עליה, כך נודע לוואלה! חדשות.

המורה, א', סיפרה כי בתחילת חודש מאי, במהלך שיעור תגבור לקראת בחינת המיצ"ב, היא הרחיקה מספר תלמידים קולניים מהכיתה. בתגובה, ולאחר שיצאו לחצר בית הספר, החלו התלמידים לרגום באבנים את הכיתה ואף פצעו מספר תלמידות. א' יצאה אל המתפרעים וביקשה מהם לחדול ממעשיהם. לדבריה, תוך שהיא משוחחת עימם, היא הבחינה ברכבה הפרטי שהושחת על ידי אחד ממיידי האבנים. בחזית רכבה של א' ההמומה נחרטה המילה "זונה" ולדבריה אחד התלמידים אף הודה בפניה באותו הרגע באחריות למעשה הוונדליזם.

א' סיפרה, כי היא חזרה מזועזעת לכיתתה וביקשה מתלמידיה ליצור בהקדם האפשרי קשר עם הוריהם במטרה לקבל את אישורם להמשיך את שיעור התגבור בביתה הפרטי. זאת במטרה להתרחק מהתלמידים המתפרעים. מספר תלמידים קיבלו את אישור ההורים, הלכו עם א' לביתה, והמשיכו בשיעור.

אך למרות המאמצים, לא הצליחה המורה להיפטר מהתלמידים המתפרעים. לדבריה, קבוצה של שלושה תלמידים עקבה אחריה לביתה, וצלצלה ללא הרף במכשיר האינטרקום של הבניין. לדבריה, התלמידים צעקו ואיימו עליה דרך האינטרקום וקראו: "חכי, חכי". בשלב זה, כשהבינה א' את חומרת המצב, היא ביקשה מהתלמידים לקרוא להוריהם שיבואו לקחת אותם הביתה.

מורה אשר עברה התעללות מצד תלמידיה, על מכוניתה נחרטה המילה "זונה" ודלת נסגרה על ידה שנשברה, יוני 2011. שלומי גבאי
מכוניתה של המורה לאחר שהושחתה/שלומי גבאי

יום לאחר המקרה, סיפרה א', היא ננזפה על ידי מנהלת בית הספר על כך שהוציאה תלמידים מחוץ לגבולות בית הספר ללא אישורה. יצויין כי במקביל, ערכה המנהלת בירור בהשתתפותה של א' וכן בהשתתפות נציגי משרד החינוך, לתלמידים שיידו אבנים – ואלה הורחקו מבית הספר ליומיים. בבירור נפרד שנערך עם הורי התלמיד שחרט על רכבה של א' את המילה "זונה", ספגה המורה נאצות מצד אמו של התלמיד, שכינתה אותה "משוגעת ומרושעת". תלמיד זה הורחק גם הוא מספסל הלימודים למשך מספר ימים.

לדברי המורה, שרשרת האירועים האלימה לא נפסקה והגיעה לשיאה לפני יומיים. אחד התלמידים, מקבוצת מיידי האבנים, טרק את דלת הכיתה על ידה של א'. בשחזור המקרה סיפרה א', כי אותו תלמיד התפרע בשיעור והחל להשפריץ מים מפיו על התלמידים. א' הרחיקה אותו מהכיתה, אך התלמיד נשאר לעמוד מחוץ לפתח הדלת והחל לטרוק אותה בחוזקה במטרה להפריע למהלך השיעור. בשלב מסוים, התפרץ התלמיד לכיתה והחל לצעוק ולהפריע, תוך שהוא עומד על סף הדלת. א' ביקשה ממנו לסגור את הדלת והוא טרק אותה בחוזקה על ידה. כתוצאה מהטריקה, א' סובלת מפגיעות וחוסר תזוזה בידה הימנית. רופא שבדק אותה גיבס את ידה הפצועה והורה לה לנוח במשך חודש.

א' פוטרה זמן קצר לאחר המקרה. לטענתה, מנהלת בית הספר, שפיטרה אותה בשיחת טלפון, אמרה כי הנימוק להפסקת עבודתה הוא: "כיוון שאת עושה יותר מדי בלגן בבית הספר בתור מורה מחליפה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "נוכח התלונות שצוינו בפניו, הורה משרד החינוך על קיום תחקור יסודי בעניין".

לפניות לכתב: bobi1979@walla..co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully