וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגז שהרג את הצלם מנוגד לחוק הבינ"ל'"

לטענת "בצלם", השימוש בפגז הפלאשט, שהרג שלשום את צלם "רויטרס" בעזה, משול לירי ללא הבחנה באזורים צפופים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צלם סוכנות הידיעות "רויטרס", פאדל שנאעה, שנהרג שלשום (רביעי) מאש צה"ל נפגע מפגיעת פגז מסוג פלאשט - כך עולה מתחקיר של ארגון "בצלם", ומתוצאות נתיחת גופתו של שנאעה. בעקבות המקרה דורשים בארגון מהפרקליט הצבאי הראשי להורות על הפסקת השימוש באמצעי הלחימה הפסול הזה ברצועת עזה לאלתר, ולפתוח בחקירה פלילית של נסיבות האירוע.

על פי נתוני "בצלם", בשבע השנים האחרונות נהרגו לפחות 18 פלסטינים ברצועת עזה מפגזי פלאשט. 11 מתוכם לא השתתפו בלחימה בעת שנהרגו. לטענת "בצלם", הנסיבות ברצועת עזה עושות את השימוש בפגזים מסוג זה לבלתי חוקי, משום שטווח הפיזור הנרחב של החיצים הנורים מפגז הפלאשט הופך במקרים של ירי באזורים המאוכלסים בצפיפות, לירי ללא הבחנה. ירי כזה מסכן אזרחים חפים מפשע, ומנוגד לסייגים שמציב המשפט ההומניטרי הבינלאומי.

שנאעה נהרג בעת צילום כוחות צה"ל

שנאעה נהרג בפיצוץ שאירע לאחר שיצא ממכוניתו, כנראה כדי לצלם את כוחות צה"ל שהיו במרחק של כמה מאות מטרים ממנו. וואפה אבו מיזייד, טכנאי הקול שהתלווה אליו, נפצע וטופל בבית חולים בעזה. בסרט הצילום שהיה במצלמתו של שאנעה נראה טנק ישראלי יורה במרחק של כמה מאות מטרים מהמקום. שתי שניות לאחר שעלה אבק מהירייה בקנה התותח הראשי, נפסק הצילום - ככל הנראה ברגע שבו שאנה נפגע.

מבדיקה רפואית עלה, כי חיצי מתכת מפגז של טנק שהתפוצץ באוויר גרמו למותו של הצלם. לדברי הרופאים, צילום הרנטגן של הגופה שנערך בבית החולים "שיפא" שבעזה, הראה רסיסי מתכת שחדרו לחזה ולרגלי הצלם בן ה-23. ד"ר יונס רמאדן אוודאללה, אחד מהרופאים שבדקו את גופת שנאעה, אמר כי הצלם סבל מחתכים מרובים עקב חדירת קליעים רבים, כמה מהם חדרו לצווארו ולכתפיו וגרמו לנזק בעמוד השדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully