וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה עזה במקסיקו: לפחות 216 הרוגים, עשרות מבנים קרסו

20.9.2017 / 10:18

הרעש, בעוצמה 7.1, זעזע את מקסיקו סיטי ומחוזות נוספים. לפחות 21 ילדים נהרגו בקריסת בית ספר במבנה בעיר הבירה, ואזרחים רבים קבורים עדיין תחת ההריסות. לא ידוע על נפגעים ישראלים. נתניהו הורה על יציאת משלחת סיוע

צלמים זמניים מורשים

רעידת אדמה במקסיקו - כל הפרטים

- לפחות 216 הרוגים ברחבי מקסיקו, בהם עשרות ילדים
- הרעש היה בעוצמה 7.1
- לא ידוע על נפגעים ישראלים
- רעידת האדמה אירעה ביום השנה ה-32 לרעש הקטלני שבו נהרגו כ-5,000 איש

לפחות 216 בני אדם נהרגו כשרעידת אדמה בעוצמה של 7.1 הכתה אמש את מרכז מקסיקו, וגרמה לקריסת מבנים באזורים מאוכלסים בבירה מקסיקו סיטי- כך הודיע הבוקר (רביעי) משרד הפנים. נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו הודיע כי 27 בניינים קרסו בבירה, בהם בית ספר שבו היו עשרות תלמידים - רבים מהם נהרגו.

הרעש, שבעקבותיו פרצות שריפות במבנים רבים, אירע פחות משבועיים אחרי שרעידת אדמה עוצמתית אחר גרמה למותם של לפחות 98 איש בדרום המדינה, וכן שעות לאחר שתרגיל חירום ארצי ציין את יום השנה ה-32 לרעידת האדמה שגרמה למותם של כ-5,000 איש.

ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעידת האדמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על יציאת משלחת סיוע למקסיקו. המשלחת תכלול פלוגת מחלצים בת 50 איש בפיקוד אלוף משנה במיל' דודי מזרחי, מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית. המשלחת תכלול 50 חיילים ורופא שיטוסו בשני מטוסי הרקולס עם ציוד רב. מטרת המשלחת היא לסייע בחילוץ תחת המבנים שנפגעו. המשלחת תשהה במקסיקו במהלך החג, ותשוב לפני יום הכיפורים.

עוד בוואלה! NEWS:
נאום הפינגווינים של נתניהו: "אפילו באנטרקטיקה יודעים להבדיל בין שחור ולבן"
"יחס של פושעים": עשרות נופשים ישראלים עוכבו בקפריסין הטורקית
היכונו לפקקים בדרך לארוחה: מפת עומסי התנועה בערב החג

הריסות במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, אחרי רעידת אדמה, 19 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
הריסות במקסיקו סיטי/רויטרס, רויטרס
הריסות במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, אחרי רעידת אדמה, 19 בספטמבר 2017. רויטרס
הריסות במקסיקו סיטי/רויטרס
רחוב שחרב במדינת המחוז פוובלה, מקסיקו, אחרי רעידת האדמה, 20 בספטמבר. רויטרס
רחוב שחרב במדינת פוובלה, מוקד הרעש/רויטרס

לפי שירותי ההגנה האזרחית, 49 בני אדם נהרגו בבירה מקסיקו סיטי. הנשיא אמר כי 22 גופות אותרו בבית הספר שקרס בעיר, ועוד 38 איש עדיין נעדרים.

המניין הגבוה ביותר היה במדינת המחוז מורלוס, שמדרום לבירה, שם נהרגו לפחות 55 איש. עוד 13 בני אדם נהרגו במדינות המחוז השכנות מקסיקו וגווארו. במדינת פוואבלה, מוקד הרעש, נמנו 32 הרוגים.

לפחות 4.6 מיליון בתים, בתי עסק ומתקנים אחרים נותרו ללא חשמל. רבים מהם נמצאים במטרופולין של מקסיקו סיטי, שבו חיים כ-20 מיליון בני אדם, ובמדינות גווארו, מורלוס, פוובלה, אואקסקה וטלקסקלה.

הריסות בעיר מקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, אחרי רעידת אדמה, 20 בספטמבר 2017. רויטרס
הריסות במקסיקו סיטי/רויטרס

בבירה, אמבולנסים וכבאיות נקלעו לפקקי ענק אחרי שהרעש הכה במדינה בזמן שמיליוני אנשים שסיימו את עבודתם עשו את דרכם לביתם. רבים מהם השתתפו בתרגיל החירום השנתי לציון האסון שאירע ב-1985. חלקים נרחבים ממקסיקו הזדעזעו כשרעש בעוצמה 8.1, החזק ביותר זה יותר משמונה עשורים, הכה את המדינה ב-7 בספטמבר.

רעידות אדמה בעוצמה 7 ומעלה נחשבות לחזקות במיוחד וכאלו שעלולות לגרום לנזקים כבדים. לפחות 11 רעשי משנה נרשמו לאחר רעידת האדמה הגדולה, ולפי המרכז הגיאולוגי האמריקני, החזקה ביותר הייתה בעוצמה של 4.9.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות בעקבות רעידת האדמה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות בעקבות רעידת האדמה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד בית הספר, בבירה התמוטטו גם מפעל ומרכז קניות. רוב הנזק נרשם בשכונות היוקרה קונדסה ורומה, הסמוכות למרכז העיר. ברשתות החברתיות ביקשו קרובי משפחה לדעת מה עלה בגורלם של קרוביהם.

בתקשורת המקומית נראו תושבים נואשים שיצרו שרשרות אנושיות במטרה לחפש אנשים שעדיין לכודים במבנים. מאחר שרוב העיר נותרה בעלטה, רוב פעולות החילוץ נעשות בעזרת פנסים וגנרטורים. באובררה, שכונה שבמרכז מקסיקו סיטי, תושבים מחאו כפיים כשמחלצים הצליחו להוציא בחיים ארבעה בני אדם בחיים. "כן, אנחנו יכולים", הם צעקו.


(עדכון ראשון: 22:22)

רעידת אדמה במקסיקו. רויטרס, רויטרס
הריסות בעקבות רעידת האדמה הקודמת במקסיקו/רויטרס, רויטרס
תושבים במקסיקו סיטי לאחר רעידת האדמה, 20 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
תושבים במקסיקו סיטי לאחר רעידת האדמה, 20 בספטמבר 2017/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully