וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני ארה"ב נגד מקביליהם בישראל: "מעוותי תורה"

מאות רבנים אמריקאים פנו לרבנים בישראל וקראו להם להתנער מהמכתב עליו חתמו רבני ערים רבים הקורא שלא להשכיר דירות לערבים. "הצהרות גזעניות אלה גורמות נזק לתמיכה בישראל"

מאות רבנים אמריקאים, בהם המנהיגים הגדולים של יהדות ארה"ב, יצאו היום (שלישי) בפנייה לממסד הדתי ולרבנים בישראל, להתנער מהמכתב עליו חתמו רבני ערים רבים הקורא שלא להשכיר דירות לערבים.

בפנייה נכתב, כי "אנו נאבקים דרך קבע לשמור על קשר חזק ואוהב בין יהודים מחוץ ומתוך המדינה היהודית. יום יום האתגר הופך מורכב יותר. רבים מבני קהילותנו אוהבים את ישראל וחפצים אך ורק בביטחונה ושלומה של מולדתנו, אך בקרב רבים מיהודי התפוצות הקשר לארצנו כבר לא מובטח כמובן מאליו. הצהרות גזעניות מעין אלה גורמות נזק עצום למאמצנו לעודד את בני קהילותינו לאהוב את ישראל ולתמוך בה".

הרבנים כתבו עוד כי "רבים מכם השמיעו קול בעבר, רבים מכם מקדישים את חייהם לפיתוח חברה של צדק בישראל. לימדתם אותנו שהדעות המבוטאות במכתב אומלל זה אינן משקפות כלל וכלל את אמונותיהם ודעותיהם של רוב רובם של הרבנים ותלמידי החכמים בישראל, או של עם ישראל כולו. מסיבה זו אנו פונים אליכם, למען עמנו, למען תורתנו ולמען ישראל. אנו מפצירים בכם- השמיעו קולכם! השמיעו קול פומבי חזק וברור נגד עיוות זה של תורתנו הקדושה ומסורת ישראל".

בין הרבנים החתומים על המכתב, שיזמה הקרן החדשה לישראל: מנהיג קהילת שארית ישראל בניו יורק, הרב מארק אנג'ל, מנהיג הקהילה היהודית האורתודוקסית בשיקגו, הרב אשר לופטין, מחשובי הרבנים האורתודוקסים של ארה"ב, הרב ייץ גרינברג, הרב פול מניטוף - מראשי הזרם הרפורמי בארה"ב, בעבר נשיא ארגון הגג של רבנים רפורמים, והרב גורדון טאקר - מהרבנים הקונסרבטיוויים המובילים בארה"ב.

במקביל התפרסמה הבוקר עצומה, ביוזמת מכון הרטמן ועמותת פנים, תחת הכותרת "לא לגזענות בשם היהדות" עליה חתומים כ-45 ארגונים ומוסדות העוסקים בהוראת יהדות. בין היתר, חתומים על העצומה הארגונים בינ"ה, בית מדרש אלול אלו ואלו, במעגלי צדק, היברו יוניון קולג', המלי"ץ, המעורר, מכון שלום הרטמן, מרכז יעקב הרצוג ופנים להתחדשות יהודית בישראל.

בעצומה נכתב, כי "רבנים המתיימרים לשאת את דגל התורה בישראל מציפים את הארץ בשנאה שפלת רוח. שוב ושוב הם קוראים לנו לא להשכיר דירות לערבים ומאיימים בנידוי ובחרם על מי שעושה זאת. זהו חלק מן המאבק העיקש נגד ערכים אנושיים ואהבת אדם באשר הוא אדם, מאבק שמביא לבידוד היהודים והיהדות על ידי ניכור ושנאה מן העולם כולו. הם מלבים אש של שנאה ופחד המכלה והורס כל חלקה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully