וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעי ה"מרמרה" בניו יורק: "נתבע את ישראל"

בכינוס שערכו בניו יורק, סיפרו נוסעי ה"מרמרה" על השתלטות חיילי הקומנדו הימי. לדבריהם, המשט חשף את פרצופה האמיתי של ישראל. כמו כן סיפרו הנוסעים כי הם לא מתכוונים לשקוט עד שהמצור יוסר לחלוטין

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

נוסעי ה"מרמרה" משיבים אש: בכינוס שנערך הלילה (שישי) בניו יורק תקפו אנשי המשט לעזה את מדיניות ישראל, והבטיחו לא להפסיק את פעילותם עד שיוסר המצור על הרצועה.

ביל דוארס, חבר תנועת "אל-עוודני", הקואליציה הפלסטינית למען זכות השיבה, אמר כי "אנחנו כאן לא רק כדי שתשמעו מה יש לנוסעי ה'מרמרה' להגיד, אלא גם למען החופש של אנשי עזה לבחור את ממשלתם ולשוב למולדתם שנגזלה מהם".

קווין אובנדן, פעיל בריטי שהיה על הספינה אמר כי "היום ממשלת ישראל הודיעה כי תאפשר כניסה של עוד סחורות. מאוד מעניין לראות מה הם אומרים שהם יאפשרו להכניס עכשיו, שלא אפשרו להכניס במשך ארבע שנים: צעצועים לילדים, בחלקם. אבל חומרי הבנייה ומעל הכול, תנועה חופשית של בני אדם, ושל סחורות והון, שחיוניים לפיתוח עזה ופלסטין כישות חופשייה ועצמאית,- את כל אלה הם לא הרשו, אבל זה עומד לקרות. עלינו לענות בצורה ברורה, שרק הסרה מלאה של המצור תספק, כל דבר אחר הוא רק הגדרה מחדש של תנאי בית הסוהר".

"ישראל חייבת לציית לחוק הבינ"ל"

אובנדן הוסיף כי "זו הסטייה הגדולה ביותר של השפה האנגלית – לטעון שהנחתת חיילי קומנדו חמושים על ספינת נוסעים אזרחית היא להיות קורבן של התקפה, ושאתה פועל מתוך הגנה עצמית. האדם הצעיר ביותר בספינה היה בן פחות משנה, והזקן ביותר היה בן 88".

איירה לי, במאית קולנוע שהיתה על ה"מרמרה", אמרה כי "פשוט לא יכולתי להאמין שהם עשו את זה לאזרחים על ספינת שלום שהעבירה סיוע הומניטרי. כשדבר כזה קורה אני לא מפחדת, אני זועמת, כי זה כל כך לא חוקי, והארגון שלי ואני, מה שאנחנו מנסים לעשות זה למצוא דרכים לתבוע את ממשלת ישראל. זה פשוט לא מקובל. אנחנו בשנת 2010 ואנחנו זקוקים לסמכות שיפוטית בינלאומית שאף אחד לא פטור ממנה, כולל ישראל. ישראל חייבת להיות כפופה לשיפוט הבינלאומי ולציית לחוק" .

למיס דיק, פעיל נוסף בתנועת "אל-עוודני", אמר כי "מה שקרה בעקבות דליפת התמונות מה'מאווי מרמרה' הוא שסוף סוף העם הפלסטיני יכול לומר 'זהו פרצופה האמיתי של ישראל', ולחשוף באמת לא רק את אופיה של ישראל כמתנגדת לפעילים הבינלאומיים ההומינטריים אלא גם למוטיבציות ולכוונות שלהם כלפי העם הפלסטיני, ובתקווה לתת לאנשים הצצה למה שהפלסטינים חוו תחת הכיבוש הישראלי במשך 62 השנים אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully