וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח הצעיר בבריטניה חזר לכלא בגלל פורנו

ג'ון ונבלס, שריצה שמונה שנות מאסר בכלא לאחר שרצח בילדותו ילד בן שנתיים, שוב נמצא מאחורי הסורגים בשל מה שהוגדר כ"עבירות של פורנוגרפיית ילדים"

אחד הרוצחים הצעירים ביותר בתולדות בריטניה שוב נמצא מאחורי הסורגים, לאחר שהפר את תנאי שחרורו. ג'ון ונבלס הורשע יחד עם חברו רוברט תומפסון ברצח הילד ג'יימס באלג'ר לפני 17 שנה. השניים היו בני 10 בזמן שביצעו את הרצח, הרוצחים הצעירים ביותר בבריטניה במאה ה-20. הם שוחררו בשנת 2001 וקיבלו זהות חדשה, וכיום הם בני 27.

הידיעה על חזרתו של ונבלס לבית הסוהר התפרסמה בשבוע שעבר, ושר המשפטים ג'ק סטרו סירב לפרט את הנסיבות. היום (ראשון) מפרסם העיתון "הסאנדיי מירור" כי ונבלס נמצא מאחורי הסורגים עקב עבירות של פורנוגרפיית ילדים. דובר משרד המשפטים הבריטי סירב להתייחס לידיעות על אופי העבירות של ונבלס.

ההתפתחות האחרונה במקרה הרצח שזעזע את בריטניה העלתה שוב את הדיון במדינה על הפרטיות חסרת התקדים שלה זכו ונבלס ותומפסון לאחר שחרורם, ועל הליך שיקומם. אמו של באלג'ר, דניס פרגוס, אמרה שוונבלס צריך לאבד את האנונימיות שלו אם הוא יועמד לדין בגין עבירות חמורות. פרגוס צפויה להיפגש עם ג'ק סטרו במהלך השבוע הקרוב.

נבלס ורוברט תומפסון היו בני 10 כשפיתו את ג'יימס באלג'ר בן השנתיים ללכת איתם ממרכז קניות סמוך לליברפול לפסי רכבת סמוכים והיכו אותו למוות. הם ישבו שמונה שנים בבית סוהר ,לאחר שבית המשפט האירופי קבע כי הם זכו ל"יחס לא אנושי ומשפיל בבית משפט לבוגרים", וזכו לאנונימיות למשך כל חייהם לאחר שחרורם. לפי תנאי השחרור, הם חייבים לעמוד בשורה של תנאים מחמירים כולל, איסור על יצירת קשר אחד עם השני, או שהייה בליברפול.

בזמן המשפט, ונבלס נחשב לבעל סיכוי גבוה יותר להשתקם, מכיוון שהביע יותר חרטה משותפו. אך לפי דיווחים בתקשורת מאז שחרורו הוא הפך למשתמש כבד בסמים, וסבל משורה של בעיות פסיכולוגיות, ואף הרגיש צורך לחשוף את זהותו האמיתית, גם בפני זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully