וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדת באשתך? גם המדע קובע שאתה דביל

מחקר חדש מצא שגברים בוגדים הם בעלי מנת משכל נמוכה יותר מגברים נאמנים. חוקרי אבולוציה טוענים כי "יחסים מונוגמים הם חידוש אבולוציוני וגברים שממשיכים לבגוד לא התפתחו"

לנשים יש הרבה כינויים לגברים בוגדים, ועכשיו הן יכולות להוסיף גם את המילה טיפש. מחקר חדש מצא כי לגברים שבוגדים בתדירות גבוהה יש מנת משכל נמוכה יותר. ד"ר סאטושי קאנאזווה, פסיכולוג אבולוציוני מה"לונדון סקול אוף אקונומיקס" מצא שככל שהגבר אינטילגנטי יותר הסיכוי שיבגוד בבת זוגו נמוך יותר.

במחקר, שיפורסם בגיליון החדש של "הרבעון לפסיכולוגיה חברתית", נבדקו שני סקרים מקיפים בארצות הברית בנוגע לגישות חברתיות ואיי קיו של אלפי בני נוער ובוגרים. ד"ר קאנאזווה הסיק מניתוח הסקרים "שגברים אינטליגנטים יותר נוטים להעריך יותר מונוגמיות מאשר גברים פחות אינטליגנטים". לדבריו, הקשר בין השניים מקורו בהתפתחות אבולוציונית של בני האדם.

לטענת ד"ר קאנאזווה, מערכת יחסים מונוגמית היא חידוש אבולוציוני, מכיוון שבתקופות קדומות הגבר היה מתוכנת להיות מופקר מבחינה מינית. אולם בעולם המודרני, להתנהגות כזאת אין עוד יתרון. לכן, במקרה של נאמנות לבת הזוג, גברים שלא השכילו להסתגל למציאות החדשה וממשיכים להיכנע לפיתויים ולבגוד, סביר שיהיו טיפשים יותר. התיאוריה הזאת לא תקפה לגבי נשים, מכיוון שלפי ד"ר קאנאזווה, תמיד היה מצופה מנשים להיות נאמנות לבן זוג אחד.

"אמונה באלוהים היא פרימיטיבית"

עוד עולה ממחקרו של ד"ר קאנאזווה, שדעות אינטרסנטיות ושמרניות הן פרימיטיביות במונחים אבולוציוניים, בעוד שדעות ליברליות ולא-אנוכיות הן מתקדמות יותר וגם קשורות לאינטליגנציה. מהמחקר עולה כי אנשים אינטליגנטים נוטים להיות פתוחים יותר לרעיונות חדשים, ובני אדם פחות אינטליגנטים נאחזים באמונה באלוהים, שריד של העבר.

ד"ר קאנאזווה: "בני אדם בנויים מבחינה אבולוציונית להיות פרנואידים והם מאמינים באלוהים כי הם פרנואידים. הנטייה המובנית לפרנויה שירתה את בני האדם כאשר שימור עצמי והגנה על המשפחה והשבט היתה תלויה בערנות לגבי כל הסכנות הפוטנציאליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully