וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת נשק צ' קוריאנית נלכדה בדרכה לאירן

איחוד האמירויות הערביות תפס לאחרונה ספינת נשק מצפון קוריאה שעשתה את דרכה לאירן. בין השאר הכילה הספינה מטולי רימונים שתוייגו כ"חלקי מכונות"

כוחות של איחוד האמירויות הערביות תפסו לפני מספר שבועות ספינה שעל סיפונה נשק צפון קוריאני בדרכה לאירן. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה אמש (שישי) מפי דיפלומטים באו"ם, כי נציגי האמירויות פנו לאו"ם ודיווחו על ההפרה לוועדת הסנקציות של מועצת הביטחון, שאוכפת את הסנקציות כנגד צפון קוריאה.

דיפלומטים באו"ם זיהו את הספינה כ- anl-Australia ששטה תחת דגל בהאמה. לדבריהם, כוחות הבטחון של איחוד האמרויות מצאו על סיפונה "כלי נשק בסיסיים", ובהם מטולי רימונים, שתוייגו כ"חלקי מכונות". הספינה נמצאת עדיין בידי איחוד האמירויות, שנתבקשו להשמיד את המטען החריג על סיפונה.

ועדת הסנקציות באו"ם הודיעה לאירן וצפון קוריאה כי המשלוח מהווה הפרה של החלטות 1974 ו- 1874 שקיבל הארגון. המשלוח מפר את אמברגו הנשק שהוטל על צפון קוריאה לאחר שערכה ניסוי גרעיני נוסף במאי השנה.

הספינה נתפסה בעיתוי רגיש, כשברקע דיווחים על מגעים לחידוש שיחות גרעין בין צפון קוריאה לארה"ב. בנוסף, המערב מנסה לעודד את שיתוף הפעולה של אירן בנוגע לתכנית הגרעין של טהרן, ולא ברור כיצד ישפיעו הדיווחים האחרונים על המגעים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully