וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: סטודנטים מישראל מוחים למען עזה

יותר מ-100 סטודנטים ובהם ישראלים, החליטו להתבצר באוניברסיטת קיימברידג' עד שייענו דרישותיהם בנוגע למצב ברצועה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

קבוצה של יותר מ-100 סטודנטים מאוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה, מתבצרת מאז אמש (שישי) בבניין הפקולטה למשפטים במוסד, עד שיימלאו דרישותיהם בנוגע להתפתחויות השונות בעקבות סיום מבצע צה"ל ברצועת עזה. קבוצת המתבצרים כוללת בין היתר ישראלים, יהודים, פלסטינים ובריטים.

הסטודנטים קיימו אמש אירוע תמיכה בתושבי עזה, בתנועת השלום בישראל ובעולם ובמחאה על השתיקה הבינלאומית נוכח המצב העכשווי ברצועת עזה. בסוף האירוע הודיעו הסטודנטים כי הם מסרבים בכל תוקף להתפנות מהבניין בפקולטה עד שכל דרישותיהם ייענו.

בהודעה שפרסמו הסטודנטים נמסר כי הם "דורשים שאוניברסיטת קיימברידג' תצא בהצהרה אשר מגנה את הפעולה הישראלית בעזה, את המצור הישראלי על עזה ואת המשך הנוכחות הישראלית בעזה ובשטחים הכבושים. הצהרה זו תזדהה עם תנועות השלום בעולם, במיוחד אלו בישראל ובפלסטין".

עוד פרסמו הסטודנטים כי הם "דורשים מאוניברסיטת קיימברידג' תמיכה אקדמית ובמיוחד בספרים, מחשבים ועזרה כלכלית לאוניברסיטאות בעזה. אנו דורשים שאוניברסיטת קיימברידג' תקיים יום התרמה וגיוס כספים תוך שבועיים לעזרה הומניטרית בעזה, כחלק מהמאמץ המתמשך לספק תמיכה הומניטרית לעזה. אנו דורשים מהאוניברסיטה שתבטיח מימון של 10 מלגות לפחות לסטודנטים פלסטינים בכל שנה".

הסטודנטים סיימו את מזכר דרישותיהם בבקשה "שאף סטודנט מאיתנו לא יהיה צפוי לענישה או כל צעדים משמעתיים, משפטים, או אחרים בשל השתתפות בפעולת מחאה זו. כמו כן, אנו דורשים שהאוניברסיטה והמכללות שמרכיבות אותה, יקפיאו את חלקן בתעשיית הסחר בנשק ותמיכה בתנועה נגד הסחר בנשק אשר בקיימברידג'".

תאגיד השידור הבריטי BBC סרב השבוע לפרסם תשדיר הקורא לתרום כסף לצדקה עבור הפלסטינים ברצועת עזה. שרים בממשלת בריטניה אף תקפו היום בחריפות את החלטת התאגיד וקראו לקברניטיו לבחון אותה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully