וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאי גזע יחליפו את העכברים בניסויים

ההתפתחויות במחקר של תאי גזע עשויות לצמצם את הבעיות האתיות שכרוכות בפיתוח תרופות. האם הגיע הקץ לניסויים בבע"ח?

המחקר בתאי גזע עובריים עשוי לשים סוף לשימוש בבעלי חיים בניסויים רפואיים, כך אמרה חוקרת תאי הגזע הבריטית קריסטין מאמרי בראיון לאתר האינטרנט של "סי.אן.אן". לדברי מאמרי, יתכן מאוד שהיכולת ליצור תאי לב אנושי מתאי גזע תוביל לפריצת דרך בתהליך פיתוחן של תרופות ותהפוך את השלב שבו מנסים את התרופות על בעלי החיים למיותר.

"זה עשוי לחסוך את הזמן והמאמצים שיורדים לטמיון כאשר תרופות לא נכונות מנוסות על בעלי חיים וגם לאפשר פיתוח של תרופות שנזנחות בשלבים מוקדמים בגלל שהן אינן משפיעות על תאים של בעלי חיים, בעוד שייתכן ויש להן השפעה על תאי אדם", אמרה מאמרי, פרופסור לביולוגיה התפתחותית באוניברסיטת ליידן שבהולנד.

תהליך פיתוחן של תרופות הוא תהליך ארוך ויקר. בדרך כלל, נדרשים כמיליארד דולר כדי להכניס תרופה חדשה לשוק והתהליך כולו אורך בערך עשר שנים. כחלק מהתהליך, נדרש להעביר את מרכיביה הכימיים של התרופה אלפי מבחני רעילות ואז לנסותה על חיות – תחילה על עכברים ואחר כך, בדרך כלל, על כלבים.
אלא שבדיוק כאן מתחילות הבעיות האתיות שאותן, כפי שמאמינה פרופסור מאמרי, עשוי להעלים המחקר בתאי גזע ובכך לגרום למהפכה בפיתוח תרופות.

בתגובה להכרזות של מאמרי, אמר מנכ"ל האיגוד הבריטי לביטול הניסויים בבעלי חיים, מייקל ת'יו, כי "הם עדיין מודאגים בקשר לחלק מהטכנולוגיה הנדונה היות שהיא עדיין תשתמש בתאים של בעלי חיים ובבעלי חיים, אבל הם רואים בחיוב כל דבר שיצמצם את מספר הניסויים בבעלי החיים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully