וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: מהגר מתימן מואשם בסיוע לדאעש

17.9.2014 / 8:50

מופיד אלפג'י הואשם בבית משפט פדרלי במדינה בשלושה מקרים של סיוע חומרי ואספקת משאבים לארגון, נוסף על אישומים קודמים נגדו, שלפיהם תכנן לרצוח חיילים אמריקנים ותושבים שיעים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

תושב מדינת ניו יורק, שהואשם כי תכנן לרצוח חיילים של צבא ארצות הברית, מואשם כעת גם בסיוע לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה – כך מסרו אתמול (שלישי) תובעים פדרליים במדינה. מופיד אלפג'י, בן 30 שהיגר לארצות הברית מתימן, הואשם בשלושה מקרים של אספקת סיוע חומרי ומשאבים לארגון שהוגדר בוושיגנטון ארגון טרור.

"כפי שהמקרה הזה מראה, הסוכנים והתובעים שלנו משתמשים בכל כלי החקירה האפשריים על מנת לסכל את התכנונים הללו לפני שאנשים יוכלו לבצע את תכניותיהם", הצהיר התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר.

לקריאה נוספת על המאבק ב"מדינה האיסלאמית"
רמטכ"ל ארה"ב: "אמליץ להציב כוחות קרקעיים נגד דאעש"
אל-קאעדה הכריזה על קואליציה "נגד הכופרים" בעיראק
ארה"ב החלה בפעולה המורחבת נגד דאעש בעיראק

מופיד אלפג'י, תושב ניו יורק המואשם בסיוע לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובניסיון לרצח חיילים אמריקנים. AP
מופיד אלפג'י, מובא לדיון בעניינו ביוני/AP

על פי כתב האישום, אלפג'י ניסה לעזור לשלושה אנשים לטוס לסוריה ולהצטרף ללחימה לצד פעילי הארגון הקיצוני ב-2013 ובתחילת השנה הנוכחית. התביעה מסרה כי שניים מהם משתפים פעולה עם חקירת הבולשת הפדרלית (FBI). "הפרעה למי שמחפש לעזור לארגוני טרור והעמדתו לדין הן קריטיות לביטחון הלאומי והן יישארו כאלו", הצהיר עוזר התובע הכללי, ג'ון קרלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מופיד אלפג'י, תושב ניו יורק המואשם בסיוע לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובניסיון לרצח חיילים אמריקנים. AP
"משתמשים בכל הכלים כדי לסכל תכניות כאלו". הפעיל גם חשבונות טוויטר התומכים בארגוני טרור/AP

אלפג'י נעצר בסוף מאי על ידי סוכנים סמויים מכוח של הלחימה בטרור של ה-FBI, אחר שהשלטונות טענו כי הוא רכש שני אקדחים ושני משתיקי קול כחלק מתכנית לרצוח חברים בכוחות המזוינים של ארצות הברית שחזרו מאפגניסטן ומעיראק. הוא עוד נחשד שתכנן לפגוע בשיעים באוזר רוצ'סטר, ששם הוא התגורר. כמו כן, נמצא כי אלפג'י הפעיל במחשבו חשבונות טוויטר התומכים באל-קאעדה ובארגונים סונים אחרים. הוא עומד בפני עונש מאסר של 15 שנים על כל אחד משלושת האישומים בגין סיוע חומרי לדאעש, וכן 20 שנים על כל אישומי הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully