וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על הפיגוע בקנזס: נמשיך להילחם באנטישמיות

נשיא ארצות הברית התייחס לאירוע שבו נהרגו שלושה בני אדם מירי של חבר לשעבר בקו קלוקס קלן בברכה ששלח לרגל חג הפסח. "החמלה והצדק ינצחו את השנאה והפחד"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שלח אמש (שני) ברכה לרגל חג הפסח ל"כל אלה החוגגים בארצות הברית, ישראל וברחבי העולם", והתייחס בה לירי שכוון לעבר מרכזים יהודיים באוברלנד פארק, קנזס ושהביא למותם של שלושה בני אדם . "כאמריקנים, נמשיך לצאת נגד האלימות הנוראה הזו", כתב.

"לאירועים כאלה אין מקום בחברה שלנו", אמר אובמה, "נמשיך להיות מאוחדים, בני דתות שונות, במלחמה נגד בורות וחוסר סובלנות, כולל אנטישמיות, אשר עלולות להוביל לשנאה ולאלימות. לעולם לא נפסיק להאמין בכך שחמלה וצדק ינצחו את השנאה והפחד בסופו של דבר".

עוד חדשות מהעולם
האמריקנים אישרו: ראש ה-CIA ביקר באוקראינה
הלאומן סטפן בנדרה ומלחמת החפירות של רוסיה ואוקראינה
המטוס המלזי: צוללת מתקדמת תצא לאזור החיפושים

אובמה: "לא מכירים בסיפוח חצי האי קרים". רויטרס
"לאירועים כאלה אין מקום בחברה שלנו", ברק אובמה/רויטרס

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, פרסם גם הוא הודעה לרגל החג, בה כתב: "החג הזה הוא חג של איזון – שמחתן של המשפחות המסבות לחגוג את הסדר, ובמקביל, התזכורות על אנשים מכל הדתות שעדיין אינם זוכים לחירות מלאה". קרי סיפר כי הוא מצפה לאחל חג שמח לחברו הקרוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכל עם ישראל.

"הסיפור של פסח מזכיר לנו שאף פעם לא היה קל להוביל את עם ישראל למקום טוב ובטוח יותר", ציין בהתייחסות לתהליך השלום עם הפלסטינים. "אני מתפלל שהתשובה לשאלה 'מה נשתנה?' הלילה תהיה שהלילה יוביל אותנו לשנה של מחויבות מחודשת לשלום, חופש וכבוד לכל ילדיו של האל".

"בשמם של 140 הארגונים המקומיים והלאומיים, לבנו נשבר בעקבות ההתקפה הרצחנית הזאת. אנו עומדים לצדה של הקהילה בקנזס בזמן שאנו למדים יותר על האירוע ומתחיל בהתאבלות עליו ובהתאוששות ממנו", נמסר בהודעה מטעם המועצה היהודית ליחסי פנים, ארגון-גג המאגד מספר ארגונים יהודיים ברחבי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully