וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי ניו יורק: ברית מילה לא גורמת להרפס

בטקסי ברית מילה רבים נוהג המוהל למצוץ את איבר מינו של התינוק בתום הטקס. עיריית ניו יורק מבקשת לקדם חוק חדש שיחייב הורים לחתום על הסכמה למרות הסיכוי להידבקות בהרפס

קבוצת יהודים אורתודוכסים תבעו אתמול (חמישי) את עיריית ניו יורק בניסיון למנוע העברת חוק חדש הדורש הסכמת הורים למנהג בטקס ברית המילה בו משתמש המוהל בפיו כדי למצוץ דם מאיבר מינו של התינוק, מנהג שכיח בחלק מהקהילות היהודיות החרדיות בניו יורק. בחודש שעבר תמכה מועצת הבריאות בעיר בחוק החדש, וזאת כדי לצמצם את הסיכון של תינוקות להידבק בהרפס. מנתונים שהוצגו נטען כי לפחות 11 ילדים נדבקו כך בהרפס בין השנים 2004-2011, כששניים מהם מתו מהמחלה ושניים אחרים סבלו מנזק מוחי.

החוק החדש אמור לחייב הורים לחתום על טופס הסכמה מטעם משרד הבריאות בו כתוב כי "יניקה אורלית ישירה לא צריכה להתבצע בגלל הסיכון להידבקות בהרפס", כלומר, לאשר את המנהג למרות הסיכון. בעקבות הדברים הוגשה, כאמור, התביעה, בה נטען כי החלת החוק היא בלתי חוקית ופוגעת בחופש דת ופולחן.

בתביעה נכתב כי "הקביעה לגבי ההידבקות בהרפס מבוססת על מחקר שגוי והנחות לא מדויקות ולקויות". על רקע הדברים אמר נציב בריאות העיר, תומר פראלי, כי הוא תומך בחוק. "החובה של העיר היא להגן על ילדיה ולכן חשוב שההורים ידעו את הסיכונים במהלך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully