וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס העתיד של צה"ל: ארה"ב תחל בבחירת טייסים

9.9.2012 / 12:24

חיל האוויר האמריקני יפתח מחר בשלב ההערכה והבחירה של טייסי הקרב שיוסמכו לטוס בחמקן F-35, אשר אמור להגיע לישראל ב-2016. "בשורה למדינות המשתתפות בפרויקט"

עריכה: יאיר דניאל

התקדמות בפרויקט מטוס החמקן: חיל האוויר האמריקאי יחל מחר (שני) את שלב ההערכה והבחירה של דור טייסי הקרב שיפעיל את טייסת ה-F-35 בארה"ב. בכירי חיל האוויר האמריקאי קיבלו בסוף השבוע האחרון את האות ממשרד ההגנה האמריקאי ומחברת "לוקהיד מרטין", יצרנית המטוס, להתחלת מסלול הבחירה וההערכה של טייסי הקרב העתידים לעבור את ההכשרה על המטוס החדש. שלב ההערכה של הטייסים יכלול טיסות קליטה של המטוס, יחד עם טייסי הניסוי ומפקדים בכירים בחיל האוויר האמריקאי. במסגרת תהליך ההכשרה, יימסרו המטוסים לאקדמיה הצבאית, ותתקיים הכשרה על סימולטורים.

הביקורת וההכשרה הראשונית צפויות להימשך כ-65 ימים, וב"לוקהיד מרטין" מגדירים את הצעד כשלב קריטי בהתפתחות כלי הטיס החדש. עוד טוענים בחברה כי התקדמות זו היא בשורה לכלל המדינות שלקחו חלק בפרויקט, כולל מדינת ישראל, אשר הזמינה 25 מטוסים, הצפויים על פי התכנית לנחות בארץ במהלך שנת 2016. זאת לאחר חששות שעלו בצה"ל ובמשרד הביטחון מפני אפשרות של עיכובים בקליטת המטוסים בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יגיע בזמן? חמקן F-35/מערכת וואלה, צילום מסך

מפקד כנף 33 בחיל האוויר האמריקאי, קולונל אנדרו תות, אמר אמש בתדרוך כי המטוס הראשון נמסר לטייסת בשנה שעברה, אך התחלת ההכשרה האקדמית מהווה אבן דרך משמעותית עבור כל מי שמצפה לקליטת המטוס. 11 טייסי קרב מנוסים ביצעו פעולות בסיסיות על המטוס, מסוג f-35 A, דגם התואם את הדגם שהזמין חיל האוויר הישראלי, במסגרת ההכנות לבחירת סגל המפקדים הראשונים שיפקד על מטוס הקרב מהדור החמישי. בשלב הראשון, יעברו הטייסים מבחני הערכה, ולאחר מכן יידרשו לקבל את אישורו של מפקד תחום ההדרכה בחיל, שיקבע אם הם כשירים לאימון.

יצוין כי צוות מקצועי של משרד ההגנה האמריקאי ביקר בחודש האחרון בבסיס נבטים של חיל האוויר בנגב כדי לבחון את מרכיבי ההגנה וההיערכות בבסיס לקליטת מטוס ה-F-35. "האמריקאים מתייחסים למטוס כאל אחד מהסודות השמורים ביותר, ולכן הם מעוניינים לראות שהמטוס יאובטח כמו שצריך ויטופל על פי סטנדרטים מהגבוהים בעולם לתחזוקת מטוס", אמר גורם בכיר במשרד הביטחון. "התשתית שצה"ל יכין לקליטת המטוס היא רחבה מאוד, ולא דומה לשום קליטת מטוס אחר בחיל. רק לפי ההכנות ברור לכולם שמדובר במהלך היסטורי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully