וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקר כלשהו: "אורי גלר ריגל עבור ה-CIA"

מלבד היותו מכופף כפיות מדופלם וקורא מחשבות טלוויזיוני, "חושף" סרט תיעודי בבריטניה כי גלר פעל בשורות סוכנות הביון האמריקנית במלחמה הקרה. אחיזת עיניים או אמת בפרסום?

את העובדה שאורי גלר הוא קוסם ואמן טלפתיה מוערך בבריטניה כולנו מכירים כבר שנים רבות. אך, עיתון הסאן הבריטי מדווח הבוקר (ראשון), כי סרט דוקומנטרי חדש מגלה - בזמן המלחמה הקרה חצה גלר את הקווים בין מעולם הבידור - לעולם הריגול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אורי גלר בדמות הסוכן המיתולוגי ג'יימס בונד, כפי שהוצג באתר הסאן הבריטי/מערכת וואלה, צילום מסך

הסרט "חייו הסודיים של אורי גלר - מרגל על טבעי?" של הבמאי ויקראם ג'איאנטי "חושף" כי הסי.איי.אי, סוכנות הביון האמריקנית, נעזרה בזמן המלחמה הקרה בשירותיו של גלר, אשר סייע לאמריקנים בשלל משימות ריגול על טבעיות נגד הסובייטים.

לפי הנטען בסרט הדוקומנטרי, גלר מחק בעזרת כוח המחשבה מידע רגיש שנשמר על דיסקטים וכונני מחשב סובייטיים. כמו כן, דווח כי גלר סייע בשינוי תודעתו של מנהיג רוסי, ששמו לא נחשף, כדי שיסייע לארצות הברית.

ארץ נהדרת. קשת
אחת, שתיים...שלוש! אסי כהן מגלם את אורי גלר ב"ארץ נהדרת"/קשת

גלר מסרב להתייחס לימיו האפלים לכאורה כסוכן סי.איי.אי, אך כן מסכים לספר כי מפעיליו בזמן המלחמה הקרה ביקשו ממנו לעצור את פעימות ליבו של חזיר בעזרת כוח המחשבה. גלר מדגיש כי סירב לבקשה זו משום שחשש שבשלב הבא יבקשו ממנו לעצור את ליבו של בן אנוש. לטענת גלר, הוא הסכים לבצע "משימות חיוביות", אך סירב לכאלו שעסקו ב"דברים אפלים".

"מתנצל שגרמתי לנבחרת סקוטלנד להחמיץ פנדל"

"כאשר ג'ימי קרטר נבחר לנשיא ארצות הברית ב-1977", מספר במאי הסרט, "אחת הפעולות הראשונות שביצע הייתה לקבוע עם אורי גלר פגישה בת ארבע שעות בה תידרך גלר את הנשיא הנכנס אודות האיום 'העל טבעי, הסובייטי". "ארצות הברית לא רצתה שיווצר פער בינם לבין הסובייטים בתחום הכוחות העל טבעיים, ואורי היה האיש הנכון למשימה (the go to the guy)", הוסיף הבמאי.

בהקרנת הבכורה של הסרט בבריטניה בשבוע שעבר, התייחס גלר למשימות סודיות נוספות שביצע והתנצל בפני העם הסקוטי על כך שנאלץ להסיט מנקודת העונשין את הכדור שבעט שחקן הכדורגל גארי מקאליסטר במשחק בין נבחרות אנגליה וסקוטלנד באיצטדיון וומבלי בטורניר היורו שנערך באנגליה בשנת 1996.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
האיש הנכון למשימה? גלר/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully