וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בגאורגיה: שתי המפלגות טוענות לניצחון

2.10.2012 / 3:09

על פי ספירת 3% מהקולות, מפלגת האופוזיציה מובילה ברוב קטן על מפלגת השלטון. עם זאת, שני הצדדים טוענים לניצחון, ובמערב חוששים מאי-הכרעה שתביא לחוסר יציבות במדינה

תוצאותיהן הסופיות של הבחירות לפרלמנט ולנשיאות שהתקיימו אתמול (שני) בגאורגיה טרם התקבלו, אולם מספירה ראשונית של 3% מהקולות עולה כי מפלגת האופוזיציה מובילה על מפלגת השלטון בהנהגת הנשיא המכהן, מיכאיל סאקשווילי, ברוב קטן. עם זאת, בשלב זה שתי המפלגות טוענות לניצחון.

על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות הפרטית "אימדי", מפלגתו של מועמד האופוזיציה, מיליארדר גאורגי בשם בידזינה איוואנישווילי, צפויה לזכות ב-50% מקולות ההצבעה למפלגה - שיעניקו לה 77 מושבים בפרלמנט - לעומת 41% של מפלגת השלטון. בנוסף לכך, בשני סקרים נפרדים שייתכן כי מומנו בידי תומכי האופוזיציה, דווח כי איוואנישווילי ניצח ביתרון משמעותי.

לעומת זאת, בסקר נפרד הבוחן את הצבעת הציבור מיד בצאתו מן הקלפי, דווח כי שתי המפלגות נמצאות בתיקו של 33%. כמו כן, המפלגה הלאומית המאוחדת של הנשיא סאקשווילי, טענה כי זכתה ב-53 מתוך 73 המושבים המוקצים לבחירה במחוזות האלקטורלים. "המשמעות היא שלמפלגה הלאומית המאוחדת יהיה רוב בפרלמנט החדש", אמר דובר המפלגה, צ'יורה טקטישווילי.

אם אכן לא תתקבל הכרעה ברורה בתוצאות הרשמיות שצפויות להתפרסם היום, עלול להיווצר במדינה מצב פוליטי מורכב ביותר שעלול להביא לחוסר יציבות כללי. אפשרות זאת מדאיגה במיוחד את מדינות המערב, לאור תפקידה המכריע של המדינה בת ה-4.5 מיליון תושבים באספקת האנרגיה מהים הכספי לאירופה.

בבחירות הקודמות הועלו חשדות לזיופים

מועמד האופוזיציה איוואנישווילי, נכנס לעולם הפוליטיקה לפני שנה אחת בלבד, והצליח ליצור איחוד של שש מפלגות וכך לשריין לעצמו מקום משפיע במיוחד בפוליטיקה הגיאורגית. הונו של הפוליטיקאי המיליונר הוערך על ידי מגזין "פורבס" בכ-6.4 מיליארד דולרים, והוא נחשב לאחד האנשים העשירים במדינה.

בבחירות שנערכו בשנת 2008, הופצו האשמות חמורות מצד האופוזיציה דאז כלפי הממשל בשחיתות ובזיוף תוצאות הבחירות, שבסופן ניצח הנשיא סאקשווילי. בחירות אלה עוררו ביקורת ציבורית רבה כלפי הנשיא באותה תקופה, שהמשיך לכהן בתפקידו על אף הדופי שהוטל ביושרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully