וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הוזהר בגרמניה: תקיפה באירן תסכן את ישראל

רויטרס

21.3.2012 / 0:18

שר הביטחון בא לברלין כדי לחתום על עסקה לאספקת צוללת דולפין שישית, שלפי פרסומים זרים, חמושה בטילים גרעיניים. שר ההגנה הגרמני ביקש ממנו: היזהרו בהתבטאויות - ובמעשים

גרמניה הזהירה את ישראל כי תקיפה צבאית של מתקני הגרעין של אירן עלולה לגרור "תוצאות שלא ניתן לצפות אותן מראש", והפצירה בה לשמור על איפוק ולשקול את צעדיה - כך אמר אתמול (שלישי) שר ההגנה הגרמני, תומס דה מיזייר.

השר הגרמני נפגש אתמול עם שר הביטחון, אהוד ברק, שבא לברלין כדי לחתום על העסקה לרכישתה של צוללת דולפין שישית עבור חיל הים, הממומנת בחלקה על ידי ממשלת בגרמניה.

בשיחה עם כתבים בתום הפגישה, אמר השר דה מיזייר כי "גרמניה ממליצה לכל הצדדים לנקוט איפוק, הן בהתבטאויותיהם והן במעשיהם". הוא שב על מחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל, המתבטא, בין היתר, במימון שמעניקה ברלין לייצור הצוללות ולאספקתן. לדברי השר הגרמני, הסלמה צבאית בשלב זה תגרור סיכונים חמורים עבור האזור כולו, ועלולה לפגוע בישראל פגיעה חמורה. שר הביטחון ברק, לעומתו, שב על עמדתו לפיה "כל האפשרויות נותרו על השולחן", ואמר כי לא ניתן לאפשר מצב שבו אירן מתחמשת בנשק גרעיני. "זה מצב שהעולם כולו לא יכול לקבל", הבהיר.

הצוללת אח"י תנין במספנה בגרמניה לפני הגעתה לישראל, פברואר 2012. פרנק בהלינג, ספק 500
צוללת דולפין במהלך בנייה במספנה בגרמניה/ספק 500, פרנק בהלינג

הצוללות, מדגם דולפין, נבנות במספנה של חברת HDW בגרמניה תחת אבטחה כבדה ומעקב צמוד של אנשי משרד הביטחון, נציגי חיל הים ונציגים של התעשיות הביטחוניות, ששוהים דרך קבע בגרמניה. בכלי התקשורת בגרמניה נמתחת מפעם לפעם ביקורת על מימון הפרויקט, בשל הבנייה המתמשכת בהתנחלויות, שגרמניה מתנגדת לה בתקיפות.

מרקל התנתה את מכירת הצוללת בהפשרת כספי הפלסטינים

גרמניה העבירה לישראל את שלוש הצוללות הראשונות בשנים 2000-1999, ומימנה כשליש מעלות ייצורן, בסעיף שעוגן בתקציב הביטחון השנתי של גרמניה. שתי צוללות נוספות אושרו בתקציב נוסף, הנאמד בכ-110 אירו מיליון לכל אחת. ייצור הצוללת השישית אושר לאחרונה, בתום משא ומתן ממושך שארך כמה שנים. לפי כמה דיווחים, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התנתה את העברת הצוללת לישראל בהפשרת כספי המסים של הפלסטינים, אותם החרימה ישראל אחרי קבלתם לאונסק"ו.

הצוללות הרביעית והחמישית עדיין נמצאות בבנייה, ויגיעו לישראל בשנה הבאה או ב-2014. טרם החלה הרכבתה של הצוללת השישית. לפי פרסומים זרים, צוללות הדולפין חמושות בטילי שיוט החמושים בראשי קרב גרעיניים, והן מהוות רכיב משמעותי ביכולת "המכה השנייה" של צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully