וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אחרי 12 שנה, פיצוי על ילדות שהוחלפו

אנה הבלונדינית ואירינה השחרחורת נולדו באותו בית חולים, ובגלל טעות גדלה כל אחת בבית משפחת רעותה. בדיקת DNA חשפה זאת, וכעת תקבל כל משפחה 100,000 דולר. ייתכן שיעברו לגור ביחד

האם פיצוי של 100,000 דולרים שווה 12 שנים של חיים בשקר? זהו סכום הפיצוי, על פי פסיקה אתמול (שני) בבית משפט ברוסיה, שבית חולים יעניק לשתי משפחות, שבנותיהן, אנה ואירינה, הוחלפו בבית החולים, זמן קצר לאחר לידתן.

שתי הילדות נולדו בבית החולים בעיירה התעשייתית קופייסק שבהרי אורל ב-1999, בהפרש של 15 דקות. בבית החולים החליפו בטעות את הפתקים עם שמותיהן, וכל אחת מהן הגיעה לבית משפחתה של רעותה - אירינה השחרחורת לבית משפחת בלייב הרוסייה, ואנה הבלונדינית לבית משפחת איסקנדרוב המוסלמית ממוצא טג'יקי. כך גדלו שתי הילדות מבלי לדעת שהוריהן האמיתיים נמצאים למעשה בבית אחר, במרחק קילומטרים ספורים בלבד.

אנה ואירינה, שתי ילדות בנות 12 שמשפחותיהן קיבלו פיצוי כספי משום שהוחלפו בטעות בעת לידתן, וגדלו זו אצל משפחתה של זו, קופייסק, רוסיה, ספטמבר 2011. Komsomolskaya Pravda, AP
אירינה/AP, Komsomolskaya Pravda

רק לפני כמה חודשים נחשף המקרה, כשאביה הביולוגי של אנה דרש, במסגרת הליכי הגירושים מאשתו, לערוך בדיקת אבהות לאירינה. הוא סירב לתמוך בה, משום שלטענתו, היא אינה יכולה להיות בתו, משום שאינה דומה לו כלל - עורה, שערה ועיניה כהים.

בדיקת ה-DNA נערכה, ותוצאותיה היו מפתיעות: לא רק שאירינה אינה בתה של האב, היא גם אינה בתה של האם, יוליה. בשלב זה החלו הבירורים, והתגלה כי ילדה נוספת נולדה באותו יום באותו בית חולים. בדיקות נוספות אישרו את החשד: שתי הילדות הוחלפו.

על פי הדיווחים בתקשורת הרוסית, שתי הילדות שמחו לפגוש זו את זו, אך סירבו להתחלף בחזרה, והעדיפו להישאר בבתים בהם גדלו. שני זוגות ההורים התגרשו בינתיים, וכיום חיה אירינה עם אמה של אנה, יוליה בלייבה, ואילו אנה חיה עם אביה של אירינה, ניימאט איסקנדרוב.

יוליה וניימאט, שנמצאים בקשר ביניהם מאז התברר להם שכל אחד מהם מגדל את בתו של האחר, נכחו אתמול בבית המשפט (בני זוגם לשעבר נעדרו). לפי דיווחי התקשורת הרוסית, השניים אף שוקלים כעת להשתמש בכספי הפיצויים כדי לעבור לגור בסמיכות, או אפילו באותו בית. "כך לא נצטרך לדאוג לסידורים מיוחדים כדי שנוכל לפגוש את ילדינו", הסביר איסקנדרוב לתקשורת המקומית. בלייבה הוסיפה כי כך יוכל כל הורה גם לדאוג לחינוך בתו.

בשידורי הטלוויזיה הרוסית, נראתה יוליה צוחקת באושר לאחר הפסיקה. למרות הפיצוי הנדיב, אמרה כי "כל החוויה מאוד לא נעימה. אני עדיין לא מעכלת לגמרי מה שקרה. יש רגעים שאני חושבת שהיה עדיף אם בכלל לא הייתי יודעת כלום על זה". באחד הצילומים מבית המשפט נראתה יוליה מחבקת את בתה הביולוגית אנה, בעוד אירינה ישבה לידה, עיניה מושפלות. "היא מקנאה", הסבירה האם בחיוך, אך מיהרה להבהיר: "בכל מקרה, הכסף לא יוכל להקהות את הכאב. כל הכסף בעולם לא שווה את המבט של ילד באמו".

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully