וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "רק כשישראל תמלא את חלקה, יוסדרו היחסים"

24.3.2013 / 17:13

ראש הממשלה הטורקי הבהיר כי הפיוס ייצא לפועל רק כשהצד הישראלי יקיים את ההתחייבויות שבהסכם. "אנחנו אומרים את זה בצורה הכי ברורה שאפשר", אמר ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, המשיך היום (ראשון) להתנות את הפיוס עם ישראל במימוש ההסכם בין המדינות. בנאום שנשא בעיר אוקישייר אמר ארדואן כי נורמליזציה ביחסים מול ירושלים לא תתרחש אלא אם ישראל תקיים את התחייבויותיה. "כאשר ישראל תממש את התחייבויותיה, תהיה הסדרה של היחסים", אמר ארדואן.

הפיוס עם טורקיה - כותרות אחרונות:
זועבי נגד הפיוס: "התנצלות לא תספיק, ישראל צריכה לשלם"
בעקבות ההתנצלות: בשייטת זועמים - "לא הרגנו חפים מפשע"
מהמשט עד לכיסא הנמוך: אלה שנות המשבר עם טורקיה

ארדואן מגיב לשיחה עם נתניהו: "השגנו התנצלות". רויטרס
"כאשר ישראל תממש את התחייבויותיה, תהיה הסדרה של היחסים". ארדואן/רויטרס

לדברי ראש הממשלה הטורקי, אם ההבטחות לא ייושמו בשטח, לא תהיה לישראל סיבה להיות מופתעת. "אנחנו אומרים את זה בצורה הכי ברורה", ציין. אתמול התייחס ארדואן לראשונה לידיעה בדבר הפיוס עם ישראל, גם אז היה זהיר בנוגע לחידוש הקשרים הדיפלומטיים ומינוי השגרירים. "אנחנו מחכים לראות מה יקרה בשטח בקרוב. אם הם (הישראלים) יראו צעדים חיוביים ומבטיחים – אנחנו גם נעשה את חלקנו", אמר ראש הממשלה הטורקי, והוסיף כי סכום הפיצוי ייקבע על ידי הגופים המוסמכים. "היינו נחושים, אבל הצלחנו לפתור את הסוגיה בלי להיות עקשניים מדי", סיכם.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול לשיחת הפיוס שקיים בשבוע שעבר עם ארדואן, שבמהלכה הביע צער על הטעויות המבצעיות באירועי משט ה"מאווי מרמרה" ב-2010 ועל פגיעה ואובדן חיי אדם. "אחרי שלוש שנים של נתק ביחסי ישראל-טורקיה, החלטתי שזה הזמן לשקם אותם", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "המציאות המשתנה סביבנו מחייבת אותנו כל הזמן לבחון מחדש את מערכת היחסים שלנו עם המדינות באזור. בשלוש השנים האחרונות עשתה מדינת ישראל מספר ניסיונות להביא לסיום הנתק בינינו לבין טורקיה, והעובדה שבסוריה המשבר מחריף מרגע לרגע הייתה שיקול מרכזי בעיניי", הוסיף נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנות נגד ישראל מחוץ לבית המשפט באיסטנבול בעקבות המשט, 6 נובמבר 2012. רויטרס
הפגנה טורקית נגד ישראל/רויטרס

לעומתו, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, מספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו, דחה את ההתנצלות ואמר כי "מי שצפה בתמונות שצולמו על ספינת ה'מאווי מרמרה' מבין מעל לכל ספק, שחיילי צה"ל פעלו מתוך הגנה עצמית מול פעילי ארגון IHH, שמוכר כארגון טרור גם במדינות אירופה, ובהן גרמניה והולנד". יו"ר סיעת ישראל ביתנו המשיך בביקורת על ראש הממשלה, ואף טען כי "ההתנצלות פוגעת במוטיבציה של חיילי צה"ל, ובנכונותם לצאת למשימות כאלה בעתיד". עוד הוסיף, כי ההתנצלות פוגעת במאבק של ישראל על צדקת דרכה, ועל מוסריותה ועל מוסר חייליה.

ליברמן לא היה היחיד שתקף את ההסכם. ח"כ חנין זועבי (בל"ד) שהשתתפה במשט, אמרה היום לוואלה!: "חשוב לי להעביר מסר גם לחברה בישראל וגם לממשלה, שהתנצלות לא מספיקה. ישראל צריכה לשלם מחיר על פשעיה ועל הכיבוש. כחמישה מיליון בני אדם נמצאים תחת מצור". באשר לחיילי השייטת, שהביעו גם הם התנגדות לחידוש היחסים בין טורקיה לישראל על רקע ההתנצלות, אמרה זועבי כי החיילים חיים באווירה פוליטית. "הם חושבים שחיי אדם חוץ מחיי היהודים הם לא שווים. הם חלק מתרבות פוליטית אלימה וכוחנית. הם הרגו והתנצלות פשוט לא מספיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully