וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישנם עוד וירוסים השואבים מידע סודי מאירן

יוסי מלמן

18.9.2012 / 11:48

אחרי ניתוח דו"חות בעקבות גילוי הווירוס "פליים", מומחים לאבטחת מידע מעריכים כי ישנם וירוסים נוספים הפועלים במחשבים ברפובליקה האיסלמית, אשר טרם התגלו

וירוסים פעילים נוספים הוחדרו למערכות המחשב של אירן ושואבים מהן מידע סודי - כך טוענים מומחים לאבטחת מידע, אשר צוטטו בדיווח של העיתון המקוון "קריסטיאן סאיינס מוניטור". הדיווח מסתמך על דו"חות חדשים של החברה לאבטחת מידע "מעבדות קספרסקי" ברוסיה והתאגיד הבינלאומי "סימנטק".

על פי הדו"חות, המסקנות לגבי קיומם של וירוסים נוספים התקבלו בעקבות ניתוח של הווירוס "פליים" (להבה), שנתגלה לפני כמה חודשים, בעיקר במחשבים של אירן, אך גם במדינות נוספות במזרח התיכון. העיתון המקוון ציטט גורם ממעבדות קספרסקי, אלכסנדר גוסטב, שאמר כי היוצרים של "פליים" פעלו היטב כדי לטשטש את עקבותיהם, "אך הם עשו שגיאה אחת שעזרה לנו להשיג מידע ולהבין את אופן פעולתם".

"נתגלה קוד תוכנה שהיה דומה לוירוסים קודמים"

גוסטב סיפר כי נתגלו באירופה שני שרתים שהיו קשורים לתוכנה ופעלו כמעין מרכז בקרה ושליטה שאליו הוזרם המידע מהמחשבים באירן שנפגעו על ידי הווירוס התוקף. על פי הניתוח הזה, קוד התוכנה היה דומה לאלה של וירוסים קודמים שיוחסו גם הם למחברים של וירוס "סטוקסנט" ושני וירוסים אחרים שנתגלו גם הם מאז. להערכת המומחים, יש עדיין וירוסים נוספים שטרם נתגלו, אשר מצליחים להשיג מידע על סודותיה של אירן.

פרסומים בתקשורת העולמית ייחסו את "פליים" למתקפת סייבר של המודיעין האמריקני והישראלי. "פליים" נקשר גם לגילוי של וירוס קודם, "סטוקסנט", שפגע בקופסאות הבקרה המפעילות את הסרכזות באתר להעשרת אורניום בנתנז שבאירן. פרסומים בארצות הברית ייחסו את ייצור "סטוקסנט" ואת החדרתו למחשבים האירנים למיזם משותף של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית ומקבילתה הישראלית, יחידה 8200 של אמ"ן, בצירוף המוסד.

בראיון בלעדי לוואלה! חדשות, אמר מומחה המחשבים שפיצח את "סטוקסנט", רלף לנגר, כי מתכנני הווירוס "רצו בעיקר להשפיע על המחשבה של האירנים ולעצב את תודעתם". לנגר הגיע למסקנה כי מטרת המפתחים של הווירוס לא הייתה לגרום לנזק לכמה שיותר סרכזות, אלא לאתר סרכזות חשובות ולפגוע בהן כך שיוותר רושם שהפגיעה היא רנדומלית. "זאת כדי להגביר את חוסר האונים והחשדנות ההדדית בקרב מנהלי מיזם הגרעין האירני", לדברי לנגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully