וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מורדים בחלב הוציאו להורג ארבעה נאמני אסד

1.8.2012 / 16:43

בסרטון נראים הארבעה מובלים לחצר, מוצמדים לקיר ונורים למוות. לטענת המורדים, הארבעה הם אנשי "שביחה", המיליציה המזוהה עם המשטר. הנשיא אסד: המערכה בחלב תכריע את גורלנו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סרטון שהועלה לרשת מתעד את הוצאתם להורג, לכאורה, של ארבעה גברים החברים במיליציית "שביחה", הנאמנה לנשיא סוריה, בשאר אסד. הסרטון הופץ באתר שיתוף הסרטים "יוטיוב", ונטען כי הוא צולם אתמול (שלישי) בחלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה, בה מתחוללים קרבות עזים זה עשרה ימים.

בסרטון נראית המולה סביב קבוצה של לפחות ארבעה גברים, כמה מהם חבולים בפניהם ומדממים. הארבעה זוהו כבני משפחת ברי, חברים במיליציה הנאמנה לכוחות הביטחון של אסד. אנשי ה"שביחה" ("רוחות רפאים") נודעו לשמצה בביצוע מעשי טבח באזרחים ברחבי סוריה, ולעתים נשלחים ככוח חלוץ לכפרים שונים לפני הגעת הצבא הסדיר, או באים אליהם כדי "לוודא הריגה".

הבוקר: טהרן הכחישה דיווח לפיו דיפלומטי אירני חוסל בסוריה

חיילי "הצבא הסורי החופשי" בחלב שתפסו אדם, שלטענתם שיתף פעולה עם כוחות הביטחון. סוריה, 27 ביולי, 2012. AP
מורדים מ"הצבא הסורי החופשי" בחלב, עם אדם החשוד כמודיע של שירותי הביטחון, בסוף השבוע האחרון/AP

לפחות שניים מהגברים מובלים בתחתונים לתוך חצר - ככל הנראה בתוך בית ספר - ולאחר מכן נאלצים לרדת במדרגות ומוצבים אל הקיר. הם מוצאים להורג ביריות מרובות, וברקע נשמעות קריאות "אללה אכבר". עשן נראה בתמונה, ועם התפזרותו נראית ערימת גופות ליד הקיר. כמה אנשים לא מזוהים נראים בסרטון כשהם ממשיכים לירות לעבר הגופות בתתי-מקלע.

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch, שמושבו בניו יורק, גינה את ההוצאה להורג המתועדת לכאורה בסרטון, ואמר כי מדובר בפשע מלחמה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
חיילי "הצבא הסורי החופשי" בחלב. סוריה, 28 ביולי, 2012. AP
המורדים בחלב טוענים כי הצליחו להתחמש בטילים נגד מטוסים/AP

הלחימה בחלב נמשכה גם היום באינטנסיביות. הצבא הסורי הפגיז בארטילריה את מעוזי המורדים, ומשקיפי האו"ם אישרו את הדיווח כי חיל האוויר הסורי משתמש במטוסי קרב כדי להפציץ את תושבי העיר. מנגד, טענו המורדים בפני רשת NBC כי הם הצליחו להתחמש בטילים נגד מטוסים. גם בדמשק היו היום קרבות, שהתפשטו לראשונה לרובע הנוצרי באב תומא.

באיגרת שפרסם הבוקר בשאר אסד, הגדיר הנשיא הסורי את המערכה בחלב כגורלית, ואמר כי עתידה של סוריה כולה תלוי בתוצאותיה. את הדברים מסר אסד באיגרת לרגל יום הצבא ה-67. זו ההתבטאות הפומבית הראשונה של אסד זה שבועיים, לראשונה מאז החלו הקרבות בחלב ומאז ההתנקשות בבכירי המשטר הסורי בדמשק. עדיין לא ידוע היכן נמצא הנשיא הסורי.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
מאות אלפי תושבים ברחו מחלב המופגזת
עשרות הרוגים בקרב בחלב: "יש הפצצות מהאוויר"
דיווח: אסמא ברחה לרוסיה - והיכן נמצא בשאר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully