וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים ריססו "מוחמד חזיר" במסגד סמוך לחברון

יהושע בריינר

19.12.2011 / 16:44

שוב טרור יהודי משתולל? תושבי הכפר בני נעים פנו למינהל האזרחי, והתלוננו על הכתובות, בהן גם בין היתר "תג מחיר" ו-"מצפה יצהר". בצלם: "תובעים מהמשטרה לאתר האחראים ולמצות הדין"

פלסטינים תושבי הכפר בני נעים, הסמוך לחברון, התלוננו בצהריים (שני) בפני המינהל האזרחי כי אלמונים ריססו כתובות גרפיטי הלילה על קירות מסגד בכפרם. בין היתר רוססה כתובת השטנה "מוחמד חזיר", וכן הכתובות "תג מחיר", "מצפה יצהר" ו-"דש ממציתי יצהר" ו-"אתם תשלמו את המחיר", ככל הנראה על רקע פינוי המאחז הנושא את אותו השם בשבוע שעבר. כוחות של המינהל האזרחי בדרכם למסגד, והתלונה נמצאת בבדיקה. מתחקיר ראשוני עולה כי הכתובות רוססו בשעת בוקר מוקדמת, אך עם זאת לא היה ניסיון להצית או לגרום נזק למסגד עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מוחמד חזיר" - על קיר מסגד. הכתובות, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

מתנועת "בצלם" נמסר בתגובה לכתובות השטנה כי "אנו תובעים מהמשטרה להפעיל את כל האמצעים במסגרת ההליך ההוגן, על מנת לאתר את האחראים למעשה זו ולמעשים דומים אחרים, ולמצות עימם את הדין".

הוארך מעצר שלושה חשודים בחדירה לבסיס בשומרון

זו אינה פעם הראשונה שהכתובת "מצפה יצהר" עולה בהקשר פעולות טרור יהודי ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה; ביום חמישי האחרון התקבלה במינהל האזרחי תלונה של פלסטינים, שטענו כי אלמונים הציתו מסגד בכפר בורקה, הסמוך לרמאללה, וכן רוססו כתובות נאצה, ולצדן, בין היתר – גם "מצפה יצהר". כתוצאה מהשריפה נגרם נזק קל לכסאות ולשטיחים בתוך המסגד ולא היו נפגעים. כוחות משטרה, צבא ומנהל אזרחי הגיעו למקום על מנת לחקור את נסיבות האירוע.

ביום שישי האחרון האריך בית משפט השלום בירושלים בארבעה ימים את מעצרם של שלושה פעילי ימין, שנעצרו בדירתם בשבוע שעבר, בחשד כי הם עומדים מאחורי פעולות הטרור היהודי ביהודה ושומרון בשבועות האחרונים, לרבות הפריצה לבסיס צה"ל ולהצתת מסגדים. השלושה הם אפרים חייקין, מאיר דוד אטינגר ודוד צבי אליהו. שני חשודים נוספים – יהודה אריאל לבנת מאלון מורה, וערן שוורץ, בן 27 מיצהר – שוחררו למעצר בית של 30 יום. נציגי המשטרה, שביקשו להאריך את מעצרם של כל החשודים ב-15 ימים, סירבו לפרט באילו אירועים בדיוק מדובר ואמרו כי העצורים חשודים בקשירת קשר לביצוע פשע ובהפרעה לשוטרים שהגיעו לדירתם. על כל פנים, בית המשפט לא נענה לבקשתם.

טרור יהודי משתולל - כותרות אחרונות
הוארך מעצר שלושה צעירים החשודים בטרור יהודי
הנשיא פרס לראשי הימין: ”האזור בוער, אל תשפכו נפט”
חשד לנקמה אחרי הפינוי ביצהר: מסגד הוצת בשומרון

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully