וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: במלחמה הבאה נתקוף תחילה את תל אביב

ניר יהב

21.10.2011 / 9:36

מזכ"ל חיזבאללה ממשיך להיערך לעימות עתידי ומבטיח "הפתעות רבות שישנו את פני האזור". נסראללה אף הודה שכמה פעילים שנעצרו בחשד למסירת מידע לישראל, גרמו נזק לחיזבאללה

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בפגישה עם ראשי הארגון כי אם ישראל תכריז שוב מלחמה על לבנון, יתקוף ארגונו תחילה את תל אביב. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר (שישי) כי נסראללה אמר: "מלחמה שישראל תכריז בעתיד תתחיל מבחינתנו בתל אביב ולא ביישובי הצפון". עוד הבטיח כי ברשות ארגונו "הפתעות רבות שישנו את פני האזור".

לפי הדיווח, נסראללה אמר כי אלו שמעריכים שישראל תפתח במלחמה בקרוב מתבססים בניתוחם על "מידע רציני", ואלו שמעריכים כי הסיכוי למלחמה הוא קלוש מאד "מתבססים על מה שקורה במזרח התיכון". לדבריו, במלחמת לבנון השנייה התכוונה ישראל לשבור את חיזבאללה "אולם חיזבאללה הצליח לשבור את עוצמתו של צה"ל. אני אומר לכם כמי שמכיר את יכולותיו של חיזבאללה, אם תהיה מלחמה נוספת, הפעם לא נסתפק בשבירת עוצמתו של צה"ל אלא בכתישתו".

עוד על איומי חיזבאללה:
נסראללה: "אם ישראל תיגע בגז שלנו, נפעל בכוח"
נסראללה: "יש מפנה אסטרטגי ביחסי ישראל-מצרים"
בגלל חיזבאללה: כלי טיס יאבטחו מתקני הגז בלב ים

נסראללה הודה כי כמה מפעילי הארגון שנעצרו בחשד שמסרו מידע לישראל גרמו נזק לחיזבאללה, אך לטענתו מדובר בנזק הניתן לתיקון. לדבריו, "לחיזבאללה יש את האומץ הדרוש לעשות בדק בית ולתקן טעויות". נסראללה שם דגש בפגישה על אבטחת מידע מודיעיני. הוא טען כי במלחמת לבנון השנייה ידעו רק ארבעה בכירים על הטיל שנורה על הספינה אח"י חנית, בהם הוא עצמו ובכיר הארגון עימאד מורנייה, שחוסל לאחר מכן.

לפי דיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" חיזבאללה עצר בחודש שעבר כמה מפעיליו, בחשד שריגלו למען ישראל, אחד מהם הוא בכיר בארגון. חיזבאללה לא הכחיש ולא אישר את הדיווח, עד לדבריו של נסראללה. העיתון דיווח כי אחד החשודים בריגול הוא מ"ס, שעל פי הגורמים הוא נחשב ל"גורם הבכיר ביותר בהיסטוריה של חיזבאללה שנעצר בחשד לריגול למען ישראל". הוא אחד הגורמים הבכירים בחדר המבצעים הצבאי של הארגון ואף זומן לתת עדות בפני ועדת החקירה הבינלאומית שבדקה מי עמד מאחורי חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי ב-2005.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully